הפופולאריות הרבה של המשקה גרמה ללא מעט מדענים להתחיל במחקרים שבודקים את הקשר בין התה למערכות הגוף השונות.

אף שרוב המחקרים הצליחו להוכיח השפעה כלשהי של תה רק במקרה של צריכה די גדולה מהמשקה הזה (יותר מארבעה כוסות של תה ביום), ההתעניינות בתה עדיין גדולה בכל רחבי העולם.

קפאין

רבים סבורים כי בתה יש לא פחות קפאין מאשר בקפה עצמו, ומשתדלים לקנות רק תה שצוין עליו בפירוש כי הוא נטול קפאין.

בפועל בכוס סטנדרטית של תה ירוק רגיל, ללא סימונים מיוחדים על האריזה, יש כ-30 מ"ג קפאין, ובכוס תה שחור – כ-40 מ"ג קפאין, כמו בכוס קולה. ואילו 30 מ"ל בלבד של קפה אספרסו כוללים כבר כ-60 מ"ג קפאין!

דרך אגב, הצריכה היומית המומלצת של קפאין לא אמורה לעלות על 500 מ"ג.

צריכת הברזל

כל סוג של תה מעכב את ספיגת הברזל בגוף. תה שחור מסוכן מהבחינה הזאת יותר מאשר תה ירוק, לכן באופן כללי הרופאים לא ממליצים על צריכת התה לאנשים שסובלים מאנמיה.

הידעת? כוס תה שחור מכילה קפאין כמו בכוס קולה (צילום: shutterstock)הידעת? כוס תה שחור מכילה קפאין כמו בכוס קולה (צילום: shutterstock)

יחד עם זאת, המחקרים הראו כי צריכה סבירה של תה במשך היום ע"י אנשים בוגרים לא השפיעה בצורה משמעותית על רמות הברזל בדם.

ניתן גם למזער את הנזק ע"י שתיית התה בין הארוחות ולא בסופן וע"י צריכה מוגברת של מוצרים עשירים בוויטמין C שמשפר את ספיגת הברזל, וכמובן צריכה של הברזל עצמו.

תה ותרופות

היום האהזהרה מפני שילוב בין אנטיביוטיקות לתה נראית למרבית האנשים כמיושנת וחסרת כל בסיס. האמת היא שאין קשר ישיר בין התה לאנטיביוטיקה, וכמובן לא מדובר בניטרול פעילות האנטיביוטיקה ע"י התה.

אבל אסור לשכוח גם שהאנטיביוטיקה מעכבת את סילוק הקפאין מהגוף, לכן ניתן להגיע לרמה גבוהה מדי של קפאין, והדבר עלול לגרום לכאבי ראש, דופק מואץ ושאר תופעות לא נעימות.

כדאי גם להימנע מצריכה של תה ירוק בעת נטילת תרופות לדילול הדם, כי גם לתה ירוק יש יכולת לדלל מעט את הדם, וביחד הם עלולים לגרום לדימומים.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

סגולות המרפא של התה

אף שיש לא מעט סוגים של תה על המדפים, בסך הכול מדובר בסוגים שונים של אותו המשקה שמופק מאותו הצמח. כל ההבדל בין תה שחור, תה ירוק ותה לבן הוא בעצם בשיטת עיבוד וייבוש הצמח.

כל סוגי התה מכילים אנטיאוקסידנטים שתורמים לבריאותנו, כשהריכוז הגבוה ביותר שלהם נמצא בתה לבן, במקום השני נמצא תה ירוק ובמקום האחרון תה שחור.

כמו כן, נהוג לומר כי תה ירוק ותה שחור מקטינים את הסיכון למחלות הלב וכלי הדם, אף שאין מחקרים מדעיים רציניים שמוכיחים את זה.

נשים שעושות דיאטה יודעות גם שתה ירוק נחשב לאחד המשקאות הטובים ביותר לתקופה הזאת. חלקן טוענות אפילו שהוא בפני עצמו תורם מעט להרזיה.

]]>