הלו, קיטי: החתולה האהובה של הילדים בת 40

הלו קיטי, החתולה האהובה, חוגגת השבוע יום הולדת 40 - אבל בתכלס נראית עדיין רק בת 4

Mame | כיכר השבת |
"הלו קיטי", החתולה שהגיחה לראשונה במאי 1974 על גבי ארנק פלסטיק ביפן, חוגגת 40 שנה של מיסחור מתוק מתוק.
דודי קרמר, יבואן תמרוקי החתולה לישראל מבאר: "מחזור המוצרים הנמכרים בעולם ונושאים את דיוקנה נאמד ביותר מ-6 מיליארד דולר בשנה.

"המותג היפני הוא אימפריה בממדים מבהילים: בשנה האחרונה בלבד הוטבעה דמותה של החתולה המצוירת על 280 אלף מוצרים באירופה- מביצים טריות ועד עדשות מגע, מתכשיטים ועד אייפון".

על פי סיפור הרקע שסיפקה חברת סאנריו, שמה המלא של החתולה המתוקה הוא קיטי וייט והיא למרות מוצאה היפני כן חתולה מערבית.

קיטי, כך מספרים נולדה בפרברי לונדון, גובהה כשל חמישה תפוחים ומשקלה שקול לזה של שלושה תפוחים. יש לה אחות תאומה בשם מימי, היא אוהבת לאסוף דברים חמודים כמו סוכריות, דגי זהב וכוכבים ולאפות עוגיות, ובזמנה הפנוי היא תקליטנית.

ואנס, נעלי ילדות בהדפס מגניב של הלו קיטי (צילום: יח
ואנס, נעלי ילדות בהדפס מגניב של הלו קיטי (צילום: יח"צ)

קרמר מוסיף: "המותג, נוצר על ידי חברה יפנית בשם סאנריו (Sanrio), המתמחה בשיווק מוצרי תרבות פופ. סאנריו נוסדה בשנת 1960 על ידי שינטארו טצוג'י כחברה למוצרי מתנות על בסיס דמויות פופולאריות.

"קיטי התווספה לקו הדמויות של החברה רק בשנת 1974 והפריט הראשון שעליו הודפסה החתולה היה כאמור ארנק כסף מווניל. באותה העת חיפשו בחברת סאנריו דמות של חיה שקל יהיה לאהוב, דמות שתתחרה בסנופי, מיקי מאוס ופו הדב.

המעצבת יוקו שימיזו יצרה למעשה את החתולה בעלת הראש העגלגל, כשלראשה סרט שיער אדום, אף כפתורי וללא פה".

קיטי מסתבכת בפלילים

אין ספק כי החתולה בעלת הפנים העגולות הפכה לתופעה מסחרית בכל אסיה, הקוריוז האמיתי בנוגע לדמותה של החתלתולה באסיה הוא שאפילו מפקדי המשטרה בבנגקוק, בירת תאילנד, עושים בה שימוש.

מסתבר כי קברניטי המערכת המשטרתית בתאילנד מצאו דרך מקורית להעניש את השוטרים שיתנהגו שלא בהתאם לחוקים – לבישת סרטי "הלו קיטי" גדולים וורודים. לפי הדיווח של רשת בי-בי-סי, שוטרים שיאחרו, יחנו שלא כחוק או יבצעו עבירות קטנות אחרות, יחויבו ללבוש את הסרט למשך כמה ימים.

לדברי גורמים במשטרה, הסרט עוצב כך שיבייש את השוטר המוענש והוא גדול, ורוד עם שני לבבות רקומים עליו.

פונגפט צ'איאפאן, ראש מחלק הפשע במשטרת בנגקוק, הסביר בכתבה ל"ניו יורק טיימס": "אזהרות פשוטות כבר לא עובדות, הטוויסט החדש נועד לגרום לשוטרים רגשי אשמה וחרטה ולמנוע מהם לחזור על הטעויות שלהם, לא משנה עד כמה הן מזעריות. קיטי היא אייקון חמוד לילדות, לא משהו ששוטר מאצ'ו ירצה סביב השרירים שלו".

קיטי עולה לארץ

הגיוני לחשוב שבלי פה יהיה לקיטי מורכב לעשות עסקים, אבל הפסיביות מסתבר, משתלמת. כיום יש לקיטי מנהלת אישית (אנושית) שמסננת למענה הצעות, בעוד היא בוהה קדימה.

הלו קיטי נהפכה לאייקון של צרכנות, שנכתבו עליו ספרים רבים ממדפי העסקים והחברה. באחד מהם היא מושווית, מבחינת מראה חיצוני ואהדה ציבורית – לא פחות ולא יותר למונה ליזה.

,"המותג היפני הוא אימפריה בממדים מבהילים: בשנה האחרונה בלבד הוטבעה דמותה של החתולה המצוירת על 280 אלף מוצרים באירופה- מביצים טריות ועד עדשות מגע, מתכשיטים ועד אייפון".,על פי סיפור הרקע שסיפקה חברת סאנריו, שמה המלא של החתולה המתוקה הוא קיטי וייט והיא למרות מוצאה היפני כן חתולה מערבית.,קיטי, כך מספרים נולדה בפרברי לונדון, גובהה כשל חמישה תפוחים ומשקלה שקול לזה של שלושה תפוחים. יש לה אחות תאומה בשם מימי, היא אוהבת לאסוף דברים חמודים כמו סוכריות, דגי זהב וכוכבים ולאפות עוגיות, ובזמנה הפנוי היא תקליטנית.,,קרמר מוסיף: "המותג, נוצר על ידי חברה יפנית בשם סאנריו (Sanrio), המתמחה בשיווק מוצרי תרבות פופ. סאנריו נוסדה בשנת 1960 על ידי שינטארו טצוג'י כחברה למוצרי מתנות על בסיס דמויות פופולאריות.,"קיטי התווספה לקו הדמויות של החברה רק בשנת 1974 והפריט הראשון שעליו הודפסה החתולה היה כאמור ארנק כסף מווניל. באותה העת חיפשו בחברת סאנריו דמות של חיה שקל יהיה לאהוב, דמות שתתחרה בסנופי, מיקי מאוס ופו הדב.,המעצבת יוקו שימיזו יצרה למעשה את החתולה בעלת הראש העגלגל, כשלראשה סרט שיער אדום, אף כפתורי וללא פה"., קיטי מסתבכת בפלילים,אין ספק כי החתולה בעלת הפנים העגולות הפכה לתופעה מסחרית בכל אסיה, הקוריוז האמיתי בנוגע לדמותה של החתלתולה באסיה הוא שאפילו מפקדי המשטרה בבנגקוק, בירת תאילנד, עושים בה שימוש.,מסתבר כי קברניטי המערכת המשטרתית בתאילנד מצאו דרך מקורית להעניש את השוטרים שיתנהגו שלא בהתאם לחוקים – לבישת סרטי "הלו קיטי" גדולים וורודים. לפי הדיווח של רשת בי-בי-סי, שוטרים שיאחרו, יחנו שלא כחוק או יבצעו עבירות קטנות אחרות, יחויבו ללבוש את הסרט למשך כמה ימים.,לדברי גורמים במשטרה, הסרט עוצב כך שיבייש את השוטר המוענש והוא גדול, ורוד עם שני לבבות רקומים עליו.,פונגפט צ'איאפאן, ראש מחלק הפשע במשטרת בנגקוק, הסביר בכתבה ל"ניו יורק טיימס": "אזהרות פשוטות כבר לא עובדות, הטוויסט החדש נועד לגרום לשוטרים רגשי אשמה וחרטה ולמנוע מהם לחזור על הטעויות שלהם, לא משנה עד כמה הן מזעריות. קיטי היא אייקון חמוד לילדות, לא משהו ששוטר מאצ'ו ירצה סביב השרירים שלו".,קיטי עולה לארץ,הגיוני לחשוב שבלי פה יהיה לקיטי מורכב לעשות עסקים, אבל הפסיביות מסתבר, משתלמת. כיום יש לקיטי מנהלת אישית (אנושית)
צמד לקים מבית סאנריו, 15 ש"ח, להשיג בפארמים (צילום: יח"צ)

סיפורה הכללי של החתולה מתנדף אל מול הרזומה של המותג: בין השאר, הלו קיטי קיבלה בשנים האחרונות מינוי לתפקיד שגרירת יפן בסין לענייני תיירות, יוניצ"ף העניק לה ציון לשבח, ליידי גאגא שיתפה פעולה איתה, והיא גם השלימה הכנסה במשטרת תאילנד.

כששוטר תאילנדי חונה במקום אסור, מאחר למשמרת או שותה במהלכה, הוא מקבל כפי שצוין את קיטי כעונש - סרט ורוד עבה שעליו היא מצוירת ומסביבה לבבות, שהוא נדרש לכרוך סביב הזרוע.

לא רק שוביניסטים, גם פמיניסטיות שונאות את הדמות הזאת, בעיקר כי אין לה פה. בחברת סאנריו הסבירו בעבר ש"בלי פה, קל יותר לאדם שמסתכל על הלו קיטי להשליך עליה את הרגשות שלו. ואז הוא יכול להיות שמח או עצוב יחד עם הלו קיטי".

ושוב פלילים

במשך השנים התגלגלה החתולה שוב ושוב למדורי הפלילים. רק בשבוע שעבר אשה אמריקאית שגנבה עגלה מלאה במוצרים מוולמארט זוהתה משום שנשאה עימה תיק הלו קיטי וחלונות רכבה כוסו בציורי החתולה.

תיק פלסטיק שקוף לים או לבריכה מבית סאנריו, 149 ש"ח (צילום: יח"צ)

חגיגות ה-40

לכבוד חגיגות ה-40 הוחלף הסרט שעל ראשה בוורדרד מנומר, ושמפניות הלו קיטי הושקו ברחבי העולם. אחד המוצרים המפתיעים ביותר שנוצרו לכבוד יום הולדתה של החתולה השותקת הוא פרי המלון שגוּדל במהדורה מוגבלת עם הלוגו שלה ונמכר ברשת ב-50 דולר ליחידה.

כפכפי נשים, מידות 35-41, 65 ש"ח להשיג ברשת חנויות sanrio הלו קיטי (צילום: דדי אליאס)

פחות מפתיע הוא אלבום חגיגי ויקר שמציג מופעים תרבותיים ומסחריים של הלו קיטי, בין השאר במותגי ואנס, דיזל, סברובסקי, ריבוק ויוניקלו היפנית.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית