התמכרות לחיים הווירטואליים והסבל האמתי

התמכרות לאינטרנט ולרשתות החברתיות היא כבר לא מחלה, היא פשוט המאפיין של חיינו

רינה כספי | כיכר השבת |
הראשנים שנופלים קורבן לחיים הווירטואליים הם הסקרנים עם נטייה קלה לרכילות. בניסיון לגלות כמה שיותר פרטים על החיים של אחרים, הם מבזבזים שעות בבהייה בתמונות שאנשים מציגים באינטרנט.

אך הגולשים בדרך כלל מציגים את הרגעים היפים של החיים שלהם: חגיגות וטיולים, אירועים משפחתיים וזכיות בפרסים. כך יוצא שאנחנו רואים את הצד הטוב של החיים של אחרים.

מכאן הדרך להשוואות קצרה. ואנחנו כמובן מרגישים הרבה פחות מאושרים, והחיים שלנו נראים הרבה פחות מעניינים.

התמכרות לרחמים עצמיים

אך יש כאלה שעושים גם את ההפך הגמור. ישנם לא מעט בכיינים שאוהבים לפרסם סטטוסים מייגעים. הם פותחים את הבוקר בסיפור עצוב על חייהם ומסיימים את היום בחיפוש נואש אחרי מילה טובה.

היות וכתיבת מילים לא דורשת מאמץ רב ולא מחייבת את הכותב, קל מאוד לזכות בתמיכה ואהדה וירטואלית. הבעיה היא שאנשים מתרגלים לעידוד הווירטואלי והמזויף ומתקשים מאוד לתפקד בחיים האמתיים, בהם הרבה יותר קשה לזכות לעזרה.

התמכרות לפנטזיות

יש גם קבוצה נוספת של אנשים שבכלל מתעלמים מהדבר המשעמם והמיותר הזה שנקרא החיים האמתיים. החיים הווירטואליים שלהם מרתקים ומאתגרים, הם עובדים במקום נחשק, עוברים הרפתקאות מסעירות ונהנים מחיי אהבה.

החיסרון היחיד של הסיפור המדהים הזה הוא רק שאין לו שום קשר למציאות. ואם אחרי שלב החלומות לא בא שום מעשה שאמור לקרב את הגשמת הפנטזיות האלה, אלה רק פוסט נוסף מעולם האגדות, העתיד האמתי מתחיל להראות בעייתי ביותר.

האינטרנט - התמכרות ואלילים

אנשים מסוימים דווקא מתייחסים לאינטרנט בצורה פרגמטית. הם מחפשים בו את המידע שיעזור להם לשפר את חייהם האמתיים, למשל, את המראה החיצוני שלהם.

גם אם נעזוב בצד את העובדה כי קריאה קפדנית של כל המידע על תרגילי כושר לא מורידה ולו גרם אחד מגופנו, עדיין נשארת סכנה לא מבוטלת בחיפוש אחרי האליל האינטרנטי.

אם נחזור לדוגמה של הבחורה שמחפשת מישהי שתאיר לה את הדרך לגזרה המושלמת, נראה שלעיתים קרובות חיפושים כאלה מובילים לאלילים משונים מאוד. בחורות שמספרות על אורך חיים בריא לא מפספסות הזדמנות להציג יופי מושלם, עור חלק לגמרי וגוף מוצק.

מאחורי השלמות הזאת עומדת לרוב בחירה ארוכה של תמונה טובה מתוך עשרות ניסיונות ושעות של עיבוד בתוכנת פוטושופ. אבל הפער בין התמונות המדהימות של האלילה למה שהגולשת רואה במראה הוא גדול כל כך שבאמת קשה לא להיכנס לדיכאון ממנו.

תקשורת וירטואלית

ויש כאלה שלא רק מנסים לרתום את החיים הווירטואליים לשיפור המציאות, אלא גם מנצלים את הפתיחות המובנית של התקשורת הווירטואלית לצורך יצירת קשרים חדשים.

כלומר, הם ניגשים למסך מחשב מלאי נכונות לנצל את התקשורת הזאת לצרכים פרטיים, אך גלישה ארוכה בין דפים ותמונות יום אחרי יום לא מובילה לתוצאה משביעת רצון.

הרי דפדוף בין התמונות מחייב את הגולש אפילו פחות מאשר חיוך מקרי ברחוב, האפשרויות מסחררות, והביישנות ושאר בעיות אישיות לא נעלמות לשום מקום.

כך יוצא שבן אדם שיכול היה לנצל את הזמן לצורך פגישות אמתיות מבלה שעות ארוכות מול המסך בחיפוש אחרי חסרונות קטנים בתמונות וסטאטוסים שיתנו לו בעצם את התירוץ לסגור את העמוד הזה ולחפש מישהו או מישהי אחרת.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית