חגיגה מתוקה: חג השבועות לסוכרתיים

חג השבועות עשיר בגבינות כדאי ועלול להיות לא בריא ולא מאוזן לדיאטות של חולי סוכרת

עינת בדיחי | כיכר השבת |
יש לזכור כי מוצרי חלב ניגר הכוללים: חלב יוגורט, יוגורט דיאט, ריוויון וגיל, מכילים לקטוז (סוכר החלב) ועל כן לא ניתן לצרוך אותם ללא הגבלה.

לעומתם קוטג' וגבינות לבנות רכות וקשות כמעט ואינן מכילות פחמימות ולכן ניתן לצרוך אותן ללא הפרעה באיזון הסוכר.

גבינות שמנות מכילות אמנם רק כמות מועטה של פחמימות, אך הן עתירות קלוריות ועל כן עלולות לגרום לעליה במשקל ולעליה בשומני הדם.

טיפים שיעזרו לעבור את החג בריאים ומאוזנים:

1. שלבו בארוחה מגוון רב של סלטים, ירקות מבושלים ומאפים דלים בקלוריות בנוסף למאכלי החג ה"מסורתיים" (עתירי הפחמימות והשומן) ופחמימות. כיצד? המשיכו לסעיף הבא:

2. בעוגות המאפים , בלינצ'סים ופשטידות: רצוי להחליף את השמנת באשל/יוגורט/שמנת קלה, את הגבינה השמנה ברזה (עד 5% שומן) ואת הגבינה הצהובה בצהובה לייט. כיום קיים בשוק היצע נרחב של גבינות בטעמים שונים, עם תוספות מגוונות ובעיקר עם אחוזי שומן נמוכים, שיכולות לשמש להכנת שלל מאכלי החג, והשוני בטעם - כמעט ואינו מורגש!

3.העדיפו מזונות דלי קלוריות עם גבינה ולא רק במאפים עתירי פחמימות, אלא גם בסלטים שונים המכילים את ירקות העונה הטריים. גבינה בולגרית 5% שומן, תהווה תוספת מרעננת כמעט לכל סלט.

4. בהכנת עוגות גבינה מומלץ להשתמש בגבינות עד5%. כמו ריקוטה גבינה זו עשירה בסידן ומתאימה מאוד לאפייה. בנוסף, אפשר להכין את העוגה ללא תחתית הבצק שמכילה את כמות הפחמימות העיקרית במנה, ולהחליף את הסוכר בממתיק מלאכותי. (מתכון מצורף )

5. ניתן להכין כקינוח סלט פירות עשיר ללא סוכר או לחילופין להמתיק בממתיק מלאכותי נוזלי. זכרו : כוס סלט פירות ללא סוכר = 2 מנות פחמימה.

6. אם אתם מתארחים בחג בדקו מראש מה מכילה כל פשטידה/עוגה והציעו לעזור ולהביא דברים בעצמכם. הכינו והביאו מספר מאכלים כמו: סלט, ירקות מבושלים ומאפה מופחת פחמימות שמתאים לכם - כך תהיו בטוחים שיהיה לכם מה לאכול בערב החג במידה ושאר המנות עשירות בפחמימות ובשומן.

7. מומלץ לא להגיע רעבים לארוחת החג, אלא לאכול פחמימות במנות קטנות לאורך כל היום. בדרך זו תגיעו שבעים יחסית לארוחה ותמנעו התנפלות על האוכל, שעלולה לפגוע באיזון הסוכרת ובשמירה על המשקל.

8. אלכוהול, , מונע שחרור גלוקוז מהכבד ועלול לגרום להיפוגליקמיה. על כן, יש ללוות את שתית האלכוהול במנת פחמימה! בנוסף, העדיפו יין יבש או חצי יבש על פני יין אדום מתוק שמכיל כמות גבוהה יותר של סוכר ועלול לגרום לעליה חדה של רמות הסוכר בדם ובעקבותיה לירידה חדה.

9. קינוחים - הפחיתו ככל האפשר צריכת עוגות גבינה עתירות פחמימות ושומן, והקצו לכם 1-2 פרוסות עוגה לכל החג (זכרו לבחור בעוגות השוות ביותר!!!). לחילופין, הכינו עוגות גבינה וקינוחים דלים בפחמימות.

10. אל תשכחו לנצל את חופשת החג גם לפעילות גופנית הליכה לבית כנסת רחוק יכולה להועיל או אחרי ארוחה .

חג שבועות בריא שמח!

(עינת בדיחי - דיאטנית קלינית, מנהלת מערך שירותי דיאטה - מרכז רפואי שערי צדק)

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית