1. מלפפונים נלחמים בהתייבשות. מלפפון מורכב ב-90% ממים, לכן אכילה מרובה של סלט מלפפונים יכולה לפצות על שתיה לא מספקת. תכונה זו של מלפפונים עוזרת להם גם לנקות רעלים שונים מגופינו.

2. מלפפונים נלחמים בצרבת. אכילה של מלפפון עוזרת להתגבר על הצרבת. אגב, מלפפון עוזר להרגיע את תחושת הצריבה לא רק מבפנים, אלא גם מבחוץ. הנחת פרוסות מלפפונים על כוויות שמש מרגיעה את העור ומפחיתה את הכאב.

3. מלפפונים עשירים בוויטמינים. ויטמינים B ו-C מחזקים את המערכת החיסונית שלנו. ניתן לחזק את ההשפעה הטובה של המלפפונים ע"י שילוב גזר ותרד במאכל.

דרך אגב, לא מומלץ לקלף מלפפונים, היות וקליפתם עשירה במיוחד בוויטמין C. קליפתו של מלפפון אחד מכילה כ-12% מהתצרוכת היומית המומלצת של ויטמין C.

4. מלפפונים מסייעים להרזיה. מלפפונים מכילים הרבה מים ומעט קלוריות, לכן כל הדיאטות ממליצות לכלול אותם בתזונה היומית. הסיבים התזונתיים שבמלפפון גם מיטיבים על מערכת העיכול ומונעים עצירות.

5. מלפפונים מונעים ריח רע מהפה. אם הסיבה לריח רע הם החיידקים שהתרבו בחלל הפה, אחרי צחצוח השיניים כדאי להחזיק בפה פרוסת מלפפון במשך 30 שניות.

השיטה הפשוטה הזאת מונעת התרבות החיידקים בפה, וכתוצאה מכך מונעת גם ריח רע מהפה.

6. מלפפונים משפרים את מראה השיער והציפורניים. מלפפונים מכילים צורן שהוא מינרל חשוב מאוד לחיזוק הציפורניים והשיער.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

7. מלפפונים בריאים לכליות. מלפפונים מורידים את ריכוז חומצת השתן בגוף ובכך תורמים לבריאות הכליות. מלפפונים הם גם מאכל מומלץ למי שסובל מאבנים בכליות.

8. מלפפונים תורמים לבריאות המפרקים. אותו צורן שעוזר לשיער ולציפורניים הוא גם מינרל חשוב לחיזוק רקמות המפרקים. תפריט יומי עשיר בצורן עוזר גם לאנשים שנמצאים בקבוצת סיכון לחלות באוסטאופורוזיס, לכן מלפפונים צריכים להיות חלק בלתי נפרד מתזונתן של נשים אחרי גיל 50.

9. מלפפונים מאזנים את לחץ הדם. מלפפונים מכילים סיבים תזונתיים, אשלגן ומגנזיום, והם משחקים תפקיד חשוב ביכולתו של הגוף לאזן את לחץ הדם. כך שסלט מלפפונים יטיב הן עם אנשים עם לחץ דם גבוה והן עם אנשים עם לחץ דם נמוך.

10. למלפפונים סגולות אנטי-דלקתיות. זו הסיבה ליכולתן של פרוסות מלפפון על העיניים להפחית נפיחות. לכן מומלץ לכלול מלפפונים בתפריט במקרה של דלקות שונות בגוף.

]]>