תנ"ך במטבח: חזה הודו על מצע ג'לי דובדבנים

גם השבוע דינה פלר מביאה לנו את התנ"ך למטבח. שילוב של חם, קר, וצחיח. מתכון לחזה הודו

דינה פלר | כיכר השבת |
בהגדרתו היבשה המדבר הוא אזור חולי בעל מגוון דל של צמחים ובעלי חיים, אך כל אחד שניסה לעבור שלב חשוב בחייו יודע לספר כמה צורות שונות ומשונות יש למדבר הגדול והנורא הפרטי שלנו. ומי אם לא העם היהודי מכיר יותר טוב מכולם את המדברים הצחיחים המעמידים את האומה כולה בתנאים בלתי נסבלים בדרך אל הגאולה...

למדבר המפריד בינינו לבין הגאולה יש לא מעט דרכים ואמצעים כדי להכשיל אותנו, ופרשת השבוע מזכירה לנו אותם, בראש ובראשונה את הנחשים והעקרבים המחכים לנו בקוצר רוח. חכמינו הגדירו את ארס הנחש כחם. החום שמרתיח את הדם וגורם לנהור בהתלהבות אחרי תאוות שונות.

הארס של תאוות ושאיפות, שנכפות עלינו ע"י העולם המדברי שבחוץ, גורם ללבנו לבעור, אך הבעירה הזאת מורעלת. הגוף והנשמה שלנו נהרסים מהרעל, והגאולה נותרת רחוקה מתמיד. לעומת זאת, ארס העקרב הוגדר ע"י חכמינו כקר. האדישות והקרירות מקפיאים את נפשנו, שאומנם לא רודפת אחרי מטרות זרות, אך מתנכרת גם מיעדיה שלה.

מה עדיף: לרוץ בהתלהבות בכיוון הלא נכון או לשכב כאבן קפואה במקום ולא לזוז כלל לכיוון הנכון? בלי להתעמק בוויכוח, ניתן לומר בוודאות כי שני המלכים של המדבר הגדול והנורא עושים היטב את מלאכתם המרושעת.

למזלנו, הפסימיות של תיאור המדבר די מנוטרלת ע"י מיקומו בתוך הפרשה, והאזכורים חוזרים ונשנים לעזרתו הבלתי פוסקת של בורא העולם לכל מי שמתחיל את דרכו בכיוון הנכון דרך המדבר.

כפי שאבותינו חצו את המדבר הגדול והנורא בדרך אל ארץ ישראל, כך כל אחד מאתנו, ברמה הפרטית והלאומית כאחת, מקבל את ההזדמנות לחצות את המדבר שלנו ולהינצל מהסכנות. הדרך לא הולכת להיות קלה, אבל הכיוון ברור וכל האמצעים הדרושים למעבר עומדים לרשותנו.

וכדי לחזק את הנכונות שלנו להתמודד גם עם הסכנות החמות וגם עם הסכנות הקרות, נכין היום מנה שגם מחזקת ומעודדת, וגם משלבת בשר חם ונימוח ורוטב-ג'לי קר ומפתיע.

חזה הודו על מצע ג'לי דובדבנים

1 חזה הודו

2 כוסות דובדבנים משומרים

2 כוסות מיץ דובדבנים

1 מקל קינמון

4 גרגירים של פלפל אנגלי

חופן גרגירי פלפל שחור

2 כפות דבש

½ כפית ג'ינג'ר מגורר

2 כוסות ין אדום חצי יבש

6 כפות סוכר

1 כפית מלח

1 כפות פלפל שחור טחון

מספר עלי מרווה

1 כפית גרידת לימון

מתחילים בהכנת רוטב-ג'לי: מחממים בסיר ½ 1 כוסות מיץ דובדבנים, מקל קינמון, פלפל אנגלי, פלפל שחור, דבש, ג'ינג'ר ו-1/2 כוס יין.

מביאים לסף רתיחה, מנמיכים את האש ומצמצמים. מסננים את הרוטב. בינתיים ממיסים את הג'לטין ב-1/2 כוס מיץ דובדבנים.

מחממים את הג'לטין במיקרוגל או מעל סיר עם מים חמים, ממיסים לחלוטין ומוסיפים לתוך הרוטב. מערבבים היטב.

מוזגים את הג'לי לתוך תבנית שטוחה ומצננים.

ממיסים במחבת 6 כפות סוכר, מוסיפים 2 כוסות דובדבנים מסוננים, מלח, פלפל, עלי מרווה, גרידת לימון וכוס יין. מביאים לרתיחה ומבשלים 20 דקות על אש נמוכה.

חורצים "כיס" בתוך חזה הודו וממלאים אותו בדובדבנים. מעבירים לתבנית ומוזגים את הסירופ מעל.

מכניסים לתנור שחומם מראש ל-170 מעלות למשך שעה. מברישים בסירופ לעיתים קרובות.

הגשה: פורסים את הג'לי לריבועים. מניחים בכל צלחת ריבוע של ג'לי דובדבנים ומעליו פרוסת חזה הודו במילוי דובדבנים.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית