תנ"ך במטבח: פרשת דברים ולזניה בשרית

דינה פלר מביאה את התנ"ך למטבח. איך פרשת השבוע קשורה למתכון של לזניית בשר ופטריות?

דינה פלר | כיכר השבת |
כשהמצב בחוץ סבוך וקשה, תהליך קבלת החלטות נראה כדילוגים בשדה מוקשים. זה נכון גם ברמה הלאומית, לה לצערנו אנחנו עדים בימים הנוראים האלה, וזה נכון גם ברמה האישית, כשאנחנו מבלים לילות ללא שינה בניסיון למצוא פתרון לבעיה.

באותם רגעים הידיעה שאי הוודאות מהסוג הזה ליוותה גם את אבותינו לא מנחמת כל כך. אבל הבשורות הטובות הן שלא רק בעיית בחירת הדרך הנכונה הייתה מוכרת לאבותינו, הם הרי קיבלו גם את הפתרון למצב.

הפרשה שלנו נפתחת בתיאור כל אותם המקומות שביניהם שוטטו אבותינו בדרכם אל היעד הנכסף. וחכמינו גם הסבירו לנו כי התורה מספרת שלנו שלא רק בין הערים והגבעות חיפשו אבותינו את הדרך.

אלא בין כל אותם רגשות ושאיפות, פחדים וחששות, החלטות טובות וטעויות קטנות, בין כל מה שמרכיב את השדה המוקשים הפרטי והלאומי שלנו. ובו אנו מדלגים בניסיון למצוא את השביל שיוציא אותנו אל היעד, לארץ זבת חלב ודבש.

הניסיון למצוא את דרך הישר אף פעם לא היה ולא יהיה פשוט. דחוסים בין הנסיבות וקרועים ע"י היצרים, כך תמיד נחפש את הדרך האמתית שלנו.

רק שתי מצוות מצוינות בפרשה המתארת את מיקומנו: למצוא מנהיגים הגונים ולשפוט בצדק, בלי לפחד. למצוא מי שיוביל אותנו בין כל הלחצים והמכשולים, מי שיוביל אותנו בדרך הצדק, ומי שלא יפחד מכלום...

ואם בדרך שלנו אל האור עלינו לדלג בין כל כך הרבה הסוואות ומכשולים, נכין היום מתכון בו המילוי הטעים מסתתר היטב בין השכבות של הבצק והרוטב.

לזניית בשר ופטריות

1 חבילת עלי לזניה
300 גר' בשר עגל טחון
200 גר' בשר עוף טחון
3 בצלים
2 כפות פטרוזיליה קצוצה
½ כפית כמון
300 גר' פטריות שמפיניון
1 כף אבקת מרק פטריות
1 כפית כוסברה מיובשת
פלפל שחור טחון
שמן
לרוטב:
2 כפות קמח
30 גר' מרגרינה
500 מל' שמנת מתוקה פרווה
2 ביצים
מלח
פלפל לבן

קוצצים בצל אחד ומטגנים עד להזהבה. מוסיפים את שני סוגי הבשר הטחון, ממליחים מפלפלים, מוסיפים כמון ופטרוזיליה ומבשלים יחד תוך כדי ערבוב מתמיד במשך 5 דקות על אש בינונית.

קוצצים את שני הבצלים נותרים, מטגנים עד להזהבה קלה. מוסיפים פטריות חתוכות ומבשלים יחד כ-5 דקות. מוסיפים אבקת מרק פטריות, כוסברה מיובשת ופלפל. מערבבים ומסירים מהאש.

מכינים את הרוטב: ממיסים מרגרינה, מוסיפים קמח ומטגנים תוך כדי ערבוב מתמיד כ-2 דקות. מוסיפים שהדרגה שמנת מתוקה פרווה, מנמיכים את האש ומבשלים תוך כדי ערבוב עד שהרוטב מסמיך. טורפים 2 ביצים, מלח ופלפל.

מוסיפים לכלי עם הביצים מעט מהרוטב לצורך השוואת טמפרטורות ומחזירים את תערובת הביצים לסיר. מערבבים ומבשלים עד אש קטנה עוד שתי דקות תוך כדי ערבוב.

מרכיבים את המנה: מניחים שכבת עלי לזניה, מזליפים רוטב, מעליו שכבת בשר ומעליה שכבת פטריות.

חוזרים על הפעולה עד שיגמרו כל המרכיבים. מסיימים בשכבת עלי לזניה ועליה מזליפים בנדיבות את הרוטב הנותר.

אופים במשך שעה בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית