ההשפעה החיובית של פעילות גופנית על בריאות העובדים ותפוקתם כבר ידועה לכל, אך עדיין רק חברות בודדות בעולם החליטו לאמץ את הפתרונות החדישים לבעיה הזאת. במספר משרדים יוקרתיים הותקן כבר המכשיר המיוחד המשלב בין שולחן עבודה למסלול הליכה.

אף שהמכשיר הזה מצוין מכל הבחינות, הוא עדיין יקר מאוד ורק מעסיקים בודדים בעולם כולו החליטו להתקין אותו במשרדיהם. רוב העובדים בארץ ובעולם עדיין מבלים את 9 שעות העבודה שלהם בישיבה מול מסך מחשב. למזלנו, יש פתרונות גם עבורם.

1. שימו שעון מעורר או התקינו תוכנה במחשב שתזכיר לכם כל שעה לקום, להתמתח ואולי לעשות כמה תרגילים פשוטים. הדבר לא יגרום לכם לרזות או לחזור לכושר, אבל לפחות תמנעו כאבי גב ותשפרו את זרימת הדם בגפיים.

2. נצלו את הפסקת הצהריים להליכה קצרה בחוץ. במקום לגלוש באינטרנט או לפטפט בישיבה עם חברים לעובדה, תזמינו אותם לצאת החוצה ולעשות טיול קצר בחוץ. אפילו הליכה במסדרון עדיפה על ישיבה בפינת קפה.

3. גם ישיבות זו לא סיבה לשבת ולקפוא במקום. ישיבות קטנות שלא דורשות ציוד מיוחד ניתן לקיים לא רק בחדר ישיבות, אלא גם מסביב לכל שולחן, ליד חלון עם נוף יפה, בעמידה ואפילו בהליכה.

דרך אגב, שינוי כזה באופן ניהול הישיבה תורם מאוד לאווירה בחדר ומאפשר לעיתים להגיע להסכמה בנושאים רגישים מאוד.

4. אם במהלך יום העבודה אתם נאלצים לקיים מספר רב של שיחות טלפון, נצלו את הרגעים האלה כדי לקום ולהתהלך מעט. אנשים רבים מספרים שהליכה במהלך שיחת טלפון אף תורמת לכושר הריכוז שלהם ועוזרת להם לסיים את השיחות העסקיות בצורה יעילה יותר.

5. נסו להחליף את כיסא המשרדי הסטנדרטי בכדור פיזיו (כדור פילאטיס). השיבה על הכדור מאמצת את השרירים ותורמת ליציבה. כך שגם ישיבה הופכת לסוג של תרגיל כושר.

6. גשו כמה שיותר לעובדים אחרים. אם יש לכם שאלה, אל תשלחו מייל או תתקשרו. נצלו את העובדה כדי לקום ולגשת לבן אדם בצורה אישית. כך גם תקבלו את התשובה מהר יותר, תוודאו שהבקשה שלכם הובנה נכון, וגם תשחררו מעט את השרירים המכווצים.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

יושבת במשרד כל היום? בכל שעה למתוח את הרגליים (צילום: shutterstock)יושבת במשרד כל היום? בכל שעה למתוח את הרגליים (צילום: shutterstock)

7. אם בקרבת מקום העבודה שלכם יש חדר כושר, תעשו לכם הפסקות קטנות באמצע יום עבודה ותכנסו להתעמל קצת.

הליכה על מסלול ריצה בקצב סביר במשך 20 דקות לא תגרום לכם להזיע ותוכלו לחזור לעבודה במהירות, אך תרגישו רעננים הרבה יותר.

ודרך אגב, הפסקות הליכה קצרות תורמות לבריאות ולכושר הרבה יותר מאשר הבטחות שווא להיכנס לשיעור ארוך אחרי שעות העבודה, שלעולם לא מתגשמות.

אחרי יום העבודה אנחנו לרוב עייפים ועסוקים מדי כדי להכריח את עצמנו להתעמל בעקביות, ואילו גיחות קצרות לחדר כושר נראות לנו מחייבות הרבה פחות.

]]>