אפליה מתקנת: מדינה אחת לשתי עדות

יערית אלבז כואבת את מצב האפליה בסמינרים ובישיבות, ומנסה להציע פיתרון אמיתי

יערית אלבז | כיכר השבת |
שוב העיסוק בדיון ספרדים / אשכנזים, תחילת שנה, סמינרים וישיבות. המורה חוי רוזנשטיין, וביתם הצדיקה של משפחת בוחבוט שיושבת בבית, הגיע כמו בכל שנה באותו זמן כמבשר על תחילתה של שנה חדשה שלא יחודש בה כלום כנראה.

הניואנסים החברתיים הקיימים במגזר החרדי הם לא בעצם הדיון המהותי, "הגזענות" היא הכאב והביטוי שלשמו כביכול כולם מתקוממים ומשליכים אסטרטגיות נושנות ליטאיות או ספרדיות מימי קדם על התנהלות כזו או אחרת, בזמן שהמוצר הינו הציבור החרדי המפולג.

האפליה המדוברת משמשת כקונספט בכל הקמפיין הארוך הזה, לו יצויר כמו בכל סיפורי האגדות כי ניתן לגשר ולתווך על פער רב שנים זה וליצור כמו שאומרים קונספט חדש "אפליה מתקנת" – בסיס התיקון בדיון הנושן הזה, הינו מדינה אחת לשני עמים.

עסקני הציבור החרדי משני צדי המתרס אינם חפצים באמת בשוויון, אחרת ובה לציון גואל, ו.. לעסקנים אין תעסוקה, הרצון לפתרון מגיע דווקא מהעם הפנימי נטול עסקנות ושאר מרעין מבישים.

"הפרדה מוחלטת" תתכן כפלטפורמה לא רעה בכלל להבאת שקט בגזרת העם החרדי. ניתן להכניס "חוק מגדרי" בתוך המגזר ולתחום מחנה אשכנזי ומחנה ספרדי.

כמובן שמיד ייווצר מחנה אמצע, היישום הראשוני יתבטא בחינוך, את הבנות והבנים הספרדים לפסול מיד "אין כניסה לישיבות אשכנזיות" הפרדה מוחלטת בסמינרים, בין בנות בהירות שיער לבין שזופות עור, ואת כל "המסתפרדים" למיניהם להוציא מיד מחוץ למחנה.

ההפרדה המוחלטת תיצור קווים ברורים ואת הוויכוחים הסוערים יעבירו לבקרה ארגונית פנימית, מלחמות הספרדים , ומלחמות האשכנזים, כל אחד במחנה שלו.

בוודאי רבים יתקוממו לרעיון גזעני זה בשנת 2015 אבל אל לנו לשכוח את שורשינו.. מחנות מחנות, 12 שבטים, אנחנו עם שתיים ולא מסתדרים?? מה שמעיד על כשל ארגוני שניתן לפתרון.

המחנה המרכזי יהווה ביתם של כל יודעי דת ודין, שוחרי הצדק שאינם חשים כלל באפליה והם שווים בני שווים ללא יוצא מגזר עדה וצבע העור, הרי הם יצרו מדינה קטנה משל עצמם עם חוקים משלהם.

מה שיביא למזרח תיכון חדש וברור, עם אשכנז, עם ספרד, כל אחד מהעמים יחזיר עטרה ליושנה בדרכו שלו ועל פי מנהגיו, ו"עם המרכז" נטולי האפליה שעדיין מחכים ושוחרים לצדק ובהגעה להכרה שכולנו בני אדם אנושיים נולדים ומתים באותה הדרך, אולי הם ייגרפו את מירב הקולות האנושיים כדי להביא לידי ביטוי את הקונספט " אפליה מתקנת".

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית