מדריך: טיפוח העור בעונת המעבר

עונת המעבר מאתגרת אפילו נשים בעלות עור בריא לחלוטין. כשמדובר בעור רגיש ובעייתי, האתגר נהיה כפול. כיצד מטפחים את העור נכון בימים אלה? דינה פלר עם המדריך המלא

דינה פלר | כיכר השבת |
עונת המעבר היא הזמן לבצע שינוים גם בשגרת הטיפוח שלנו. רובנו מכירות היטב את עור הפנים שלהן ומתאימות את הקרמים והמסכות לסוג העור. אבל ההמלצה של הקוסמטיקאיות המקצועיות היא להתאים את תכשיר הטיפוח לא לסוג העור, אלא למצבו ברגע הנתון. כך למשל בעונת המעבר גם נשים בעלות עור נורמלי פעמים רבות מתלוננות על היובש. לכן בימים אלה, בהם אנו מסתגלים לתחילת העונה הקרה, כדאי לבדוק גם האם הקרם הרגיל שלנו מתאים למצב העור. יתכן ויש טעם בתקופה הזאת לעבור לקרם יותר עשיר שמעניק לחות רבה יותר לעור ועוזר לו להסתגל לעונת המעבר.

אם את מרגישה כי קרם הלחות הרגיל כבר לא עושה את העבודה שלו כראוי בימים האלה, כדאי לשקול לעבור לסרום. בזכות המרכיבים הפעילים שלו הוא חודר היטב לעור, מזין אותו ומעשיר בלחות. אם על העור כבר הופיעו קמטוטים ראשונים, ניתן לעבור לקרם עם מרכיב אנטי-איג'ינג שמטפח את העור בצורה אינטנסיבית יותר, דבר שחשוב במיוחד בתקופה בה הוא פגיע כל כך, כמו בעונת המעבר.

כשניגשים לטיפוח העור בעונת המעבר, משתמשים אך ורק במים פושרים. המים החמים אולי נעימים למגע בימים הקרירים, אך הם מייבשים את העור. להסרת האיפור מומלץ להשתמש בתכשירים עדינים ככל האפשר, עדיף מי פנים או חלב פנים ולא מים וסבון. כמו כן, ניתן להשתמש במי ניקוי פנים מיוחדים הנקראים מים מיסלריים שעוזרים להסיר את האיפור וגם מעשירים את העור בלחות.

בטיפוח ערב אסור לשכוח גם את העיניים והשפתיים, בהם העור דק מאוד ונוטה להתקמט. אחרי מריחת קרם לילה, מומלץ מאוד למרוח גם קרם עיניים, בו ניתן להשתמש גם על השפתיים היבשות והסדוקות. בצהרים חשוב להקפיד למרוח על השפתיים שפתון שמעניק להן לחות ובשום פנים ואופן לא ללקק אותן.

במהלך היום העור שלנו בעיקר מתגונן במפני נזקי הסביבה, ואילו בלילה הוא משתקם. לכן קרם לילה חשוב לא פחות מקרם יום. תכשיר הזנה יעיל יעזור לעור להתחדש במהלך הלילה, לייצר קולגן ואלסטין ולחדש את התאים. נוגדי החמצון או בשמם האחר, אנטיאוקסידנטים, גם הם עוזרים מאוד לעור במלאכת חידוש התאים, לכן מומלץ לקנות תכשיר שמכיל אותם. אנטיאוקסידנטים אמורים להוות בסיס גם למסכות טיפוח שונות בעונה זו. אם את מעדיפה להכין מסכות בתנאי הבית, מומלץ להכין מסכות על בסיס פירות הדר שמיטיבים מאוד עם העור שלנו בימים אלה.

דרך אגב, חשוב לדאוג ללחות לא רק מבחוץ, אלא גם מבפנים. בימים האלה אנחנו כבר לא צמאים כמו בקיץ, אך עדיין חשוב מאוד לשתות הרבה מים. כמו כן, ידוע שלכמוסות אומגה-3, מלבד שאר הסגולות, יש גם את היכולת להילחם ביובש של העור. אומגה-3 מלחלחת את העור מבפנים, וישנן עדויות כי היא אף מרגיעה מצבים של יובש קיצוני, אדמומיות וגירוד.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית