"הרב עובדיה התנגד לנשים חרדיות בפוליטיקה"

הרבנית יהודית יוסף לMame: "מרן נתן כבוד רב לנשים. בכל דבר קטן היה מתייעץ עם הרבנית, אך היה נחרץ בדבריו כי כוחה של אישה גדול יותר מאחורי הקלעים" (אקטואליה)

יערית אלבז | כיכר השבת |
תנועת ש"ס תתמודד בקרוב עם מערכת בחירות ראשונה ללא מרן הרב עובדיה יוסף. האם היא תצליח בכך?

על רקע רצונן של נשים חרדיות להיכנס לעולם הפוליטי, דעת התורה עדיין לא נשמעה באופן רשמי בסוגייה.

מה שבטוח מעל לכל ספק כי התלהמות, דיבורים מגונים ואיומים אינם צריכים להישמע בשום אופן או צורה. דעות בעד או נגד צריכות להישמע באופן ראוי.

לכל מחאה יש דרך משלה המייצרת מערכת יחסים מחאתית בין המתנגדים לבין התומכים, אך מכיוון שמדובר בציבור חרדי, המחאה הנוכחית נוגעת ביחסים בין גברים לנשים, בהבדלים, בתפקידים וניואנסים חברתיים כאלו ואחרים.

צריך להיזהר לא לאבד את העיקר על פני הטפל, את הקו הדק בין בינה יתירה לדעתן קלה.

משיחה שנרכה מערכת Mame עם הרבנית יהודית יוסף שאלנו: מה הייתה דעתו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל בכניסתן של נשים לפוליטיקה?

"מרן כיבד ונתן מקום לנשים בכל תחומי החיים, כל דבר קטן היה מתייעץ עם הרבנית, אך היה נחרץ בדבריו כי כוחה של אישה גדול יותר מאחורי הקלעים", השיבה.

"למעשה, אישה היא המנגנון שמניע הכל, את את מנגנון השעון לא רואים שהוא זה שמניע. הוא המנגנון העיקרי ובלעדיו אין תזוזה. כך היה סבור מרן".

הרבנית יהודית יוסף הוסיפה ואמרה: "נשים נחנו בבינה יתירה, הן יכולות וצריכות להוביל מהלכים בעמדות מפתח אבל את ההצגה בכנסת כדאי שתשארנה לגברים. התפקיד שלהן גדול ומשמעותי יותר בכל מה שקשור להוביל בחיים. חשוב להדגיש שאני נגד הביטויים האלימים וההתלהמות נגד נשים התנהגות זו נוגדת דרך תורה והיא מיותרת לחלוטין".

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית