עור רגיש אינו גזר דין

עור רגיש מציב לא מעט אתגרים בפני האישה. כל דבר עלול לגרום לגירוד ואלרגיה. אבל גם עם עור רגיש ניתן להגיע להסכם שלום, צריך רק לדעת מהו סוג העור שלך ואת אופן הטיפול בו .

דינה פלר | כיכר השבת |
גם עור רגיש יכול להיראות נהדר. אם מבטיחים לו טיפוח מותאם וקבוע, הוא הופך לעור זוהר, חלק, גמיש ובריא. כדי להגיע למצב החלומי הזה חייבים להכיר היטב את העור ולהתאים לו את הטיפוח הדרוש. הקוסמטיקאיות מבדילות בין שלושה סוגים של עור רגיש:

עור יבש במיוחד. העור הזה נוטה לגירודים, מתקלף לעיתים קרובות, מגיב בחריפות לרוח, שמש ושינוי מזג האוויר. בגלל היובש הקיצוני של העור גם סימני הגיל בולטים עליו במיוחד.

עור רגיש שנוטה לדלקות. מחסור בשומניות הטבעית גורם לעור להגיב לעיתים קרובות בגירוד, אדמומיות וקילופים. חום או קור לרוב גורמים לתגובה דלקתית, וקרם חדש לעיתים קרובות גורם לאלרגיה.

עור רגיש במיוחד הוא עור שאכן גורם לבעיות רבות וזאת בעקבות תפקוד לקוי של השכבות העליונות של העור. בגלל הבעיה הזאת העור הזה מתאפיין ביובש תמידי, גירוד ואדמומיות שכמעט ולא חולפים. טיפול בעור כזה דורש כבר יעוץ אצל רופא מומחה או קוסמטיקאית מקצועית מאוד.

מדוע אנחנו סובלות בעצם מעור רגיש? המחקרים הקוסמטיים זיהו חמש סיבות עיקריות:

תורשה. סוג העור שלנו לרוב נקבע עוד לפני הלידה. יחד עם זאת, הנטייה התורשתית זהו דווקא הדבר הקל ביותר שאתו ניתן להתמודד בעזרת תכשירים וטיפולים שקיימים היום בשוק.

מחלות כרוניות. מחלות רבות דוגמת סכרת, מחלות בלוטת התריס, בעיות בכליות ומחלות רבות אחרות משפיעות לרעה על מצב העור שלנו. זוהי כמובן בעיה שדורשת טיפול שורשי ולא ניתנת לפתרון ע"י קרמים או מסכות.

טיפוח לא נכון. גם עור בריא עלול להפוך לעור רגיש, במיוחד אם משתמשיםבתכשירים שמסירים את ההגנה השומנית הטבעית של העור או לא מעניקים לעור את הלחות הנדרשת לו.

שהייה בחלל סגור, במיוחד בחדר יבש בו כל הזמן פועל המזגן. זוהי אווירה מאוד לא בריאה עבור העור שלנו. אם העבודה דורשת שהייה בחדר כזה, חשוב להתייעץ מבעוד מועד עם הקוסמטיקאית שתעזור להתאים את התכשירים שימנעו בעיות עור.

שמש. השמש מגדילה את כמות הרדיקלים החופשיים בגופנו ואלה בתורם פוגעים במבנה התא וגורמים ליובש ובעיות נוספות האופייניות לעור רגיש.

כדי לא לגרום לגירודים נוספים, לרפא דלקות ולמנוע הופעת בעיות חדשות, חשוב להקפיד על מספר כללים פשוטים:

דאגו להעניק לעור את הלחות הנדרשת. תמרחו קרם לחות פעמיים ביום ואף יותר אם אתן מרגישות יובש בעור. עדיף כמובן להשתמש בקרמים מיוחדים לעור רגיש.

זכרו ששלוש דקות זה פרק הזמן המקסימאלי שיכול לעבור בין היציאה שלכן מהמקלחת למריחת קרם לחות על עור הפנים והגוף.

ותרו על הפילינג. פילינג אינטנסיבי ועור רגיש אלו מושגים שלא משתלבים טוב יחד.

הקפידו לרכוש איפור איכותי, ובבחירת תכשירי טיפוח תעדיפו את אלה שכוללים פחות חומרים משמרים ותוספות מלאכותיות אחרות.

דאגו לעור גם מבפנים. עור רגיש זקוק למאגר של חומצות שומן וויטמין E. צרכו אותם מהמזון או מתוספות תזונתיות.
אם השיטות הביתיות לא עוזרות, אל תחכו לנס ופנו לרופא. לעיתים קרובות עור רגיש במיוחד זקוק לטיפול תרופתי.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית