"ברנינג מן"

מול 50 אלף צופים רץ ללהבות ונשרף למוות

המשטרה המקומית בנבאדה חוקרת את מותו של אדם בן 41 שרץ לעבר הלהבות בפסטיבל בו מבעירים דמות ענקית מעץ. הכבאים ניסו למנוע ממנו להיכנס, אך הוא התחמק (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הפסל בוער (צילום: שאטרסטוק)

גבר שהגיע לפסטיבל "ברנינג מן" ("האיש הבוער") בנבאדה בו מבעירים פסל ענק בדמות אדם חמק מהשוטרים והכבאים ורץ לעבר הדמות הבוערת, סמל הפסטיבל.האיש ששמו ארון ג'ואל מיטשל, בן 41, עלה באש ונכווה קשות לעיני רבבות הצופים. הוא הובהל לבית חולים בקליפורניה ומת מפצעיו. הרשויות חוקרות את מותו.

ג'רי אלן, השריף של מחוז פרשינג בנבאדה, העריך כי בזמן שהכבאים חילצו את ארון מהאש היו במקום כ-50 אלף איש, ושחתיכות העץ הבוערות שקרסו מהמיצג הבוער הענק הקשו על החילוץ. החוקרים מתקשים לקבל מידע על הרקע לטרגדיה בזמן שחלק מבאי הפסטיבל, שמסתיים היום, כבר עוזבים את המקום מה שמקשה על החקירה.

השריף אלן אמר כי ארון לא היה תחת השפעת אלכוהול, ותוצאות שיקבעו אם היה תחת השפעת סמים טרם פורסמו. "אנחנו לא יודעים אם הוא התכוון לעשות את זה, או שזאת הייתה תוצאה של השפעת סמים. אנחנו עדיין לא בטוחים", אמר אלן. מיטשל היה אזרח אמריקני שגר בשווייץ עם רעייתו.

"האיש הבוער", שאטרסטוק

הצתת דמות העץ של "האיש הבוער", מיצג שגובהו 12 מטרים, היא רגע השיא של פסטיבל האמנות והמוזיקה במדבר ומסמלת לידה מחדש. "כשדמות האדם נשרפת עד היסוד מתחיל פרק חדש", הסביר השריף אלן.

אלן סיפר שבעבר ניסו משתתפים אחרים בפסטיבל לרוץ לעבר מיצג העץ הבוער, "כחלק מההיבט הרוחני של הפסטיבל". לפי אלן מיטשל הוא הקורבן הראשון שנשרף למוות ב-15 השנים שבהן הוא השריף המחוזי.

בעקבות הטרגדיה ביטלו המארגנים חלק מטקסי ההצתות שתוכננו ליום האחרון של הפסטיבל, אך ישרפו כמתוכנן את "מקדש העץ" שמסמל את סוף הפסטיבל. בעקבות מותו של מיטשל קראו המארגנים לבאי הפסטיבל להתקרב ולחזק את הקשר ביניהם. "צריך לעכל את הטראומה ולעודד לדבר, להתחבק, להשגיח, לערוך בדיקות ולישון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר