לנשים חרדיות יש מקום במשרד המשפטים?

סטודנטיות למשפטים המגיעות לשלב ההתמחות נתקלות בדלתות סגורות, במיוחד אם הן משתייכות למגזר החרדי. מנכ"לית משרד המשפטים הגב' אמי פלמור בשיחה ל-Mame: "השירות הציבורי הוא מקום אידיאלי לחרדיות"

יערית אלבז | כיכר השבת |
השתלבות חרדים בעולם התעסוקה הוא תהליך שהולך ומתגבר בשנים האחרונות. בין שלל המקצועות, הופך תחום המשפטים למבוקש בקרב סטודנטיות חרדיות. Mame שוחחה על הנושא עם גב'
אמי פלמור
, מנכ"לית משרד המשפטים.

האם הדרישה לשילוב נשים חרדיות גבוהה יותר מבשנים קודמות?

"הדרישה לתואר בתחום והרצון להשתלב כחלק מעולם המשפט הינו תהליך מבורך. ריבוי סטודנטים חרדים בענף מגביר מן הסתם את הדרישה לכך. משרד המשפטים המונה כיום 4,700 עובדים בכל רחבי הארץ, שם לו למטרה להביא להגברת שילוב של כל גווני האוכלוסייה במשרד. השילוב מהווה נדבך בשיפור השירות לכלל אזרחי המדינה וכמשימה בעלת ערך מוסף חברתי וכלכלי. חרדים יכולים לתרום לפיתוח הענף בצורה משמעותית".

חרדיות או חרדים?

"מכלל עובדי המשרד, אנחנו מעסיקים כ-80% נשים. המשרות מותאמות לחופשות חגים, מועדים, לידה ושעות אם, מסעדות כשרות, הכרה והתחשבות בהורים לילדים, מה שנותן לחרדיות הבאות מהתחום להשתלב ולהתפרנס בכבוד".

האם גם במצב של ריבוי סטודנטים/יות בתחום, ניתן ליצור מקומות תעסוקה לכולם?

"בהחלט. יש המון תחומים בענף ודווקא השילוב בין המגזרים יכול להיות מעניין ולהוסיף צבע ועניין בתחום. שנת ההתמחות הינה שער הכניסה של הסטודנט לעולם עריכת הדין, ואנו רואים בה הזדמנות חשובה לשילובו במשרד גם בהמשך הדרך. בשל כך, לקראת תקופת הראיונות להתמחות במשרדנו, החלטנו לקיים ימי חשיפה למשרות התמחות בהשתתפות בכירי המשרד ממגוון יחידותיו, על מנת לחדד את המשמעות שהשירות הציבורי הוא מקום אידאלי ומתאים להשתלבות נשים חרדיות בפרט וחרדים בכלל המתמחים בתחום".

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית