מה כדאי לעשות בבוקר?

להיכנס למקלחת. רבים רואים במקלחת בוקר המשך טבעי לשעון מעורר, וזה נכון. המקלחת של הבוקר לא רק עוזרת להתעורר, אלא גם שוטפת את כל הרעלים שיוצאים על פני העור במהלך הלילה.

להגן על העור. במהלך היום תאי העור מתמודדים עם השפעה אגרסיבית של הסביבה, עלינו לעזור להם במלחמתם עם קרני המשמש, יובש, אבק ולכלוך. לכן זה הזמן המשולם למרוח קרם ולהעשיר את העור בלחות, ויטמינים ומינרלים.

להתאפר. מי שמתאפרת מוקדם בבוקר נראית יותר טוב מחברתה שמאחרת לקום. לקראת הצהריים מופרשת כמות שיא של שומן העור וכל האיפור נראה רשלני יותר ולא אחיד. ככל שאנחנו מתאפרות קרוב יותר לצהריים כך חשוב יותר לנקות היטב את העור לפני האיפור.

מה כדאי לעשות בצהריים?

להתפנק בעיסוי מרגיע. רוב האנשים מרגישים מנומנמים בין 2 ל-3 בצהריים. אין קשר בין תחושת הנמנום הזאת לתפריט הצהריים שלנו. זוהי השעה של מנוחת הצהריים של הגוף שלנו. לכן זו גם השעה הטובה ביותר למנוחת צהריים או טיפולי ספא מרגיעים ונעימים.

להתמודד עם נשירת שיער. בדומה להפרשות השומן, גם הפרשות ההורמון האחראי על נשירת השיער גבוהות יותר בשעות הצהריים. לכן מומלץ להשתמש בתכשירים ולקחת תרופות שאמורות למנוע את השפעת ההורמון הזה דווקא בשעות הצהריים. אך אם ברצוננו להצמיח את השיער ולטפח אותו, ולא להתמודד עם הנשירה, עדיף לדחות את הטיפולים לשעות הערב המאוחרות, כשתאי העור אקטיביים במיוחד ומגיבים היטב לכל המסכות והתכשירים המזינים, הן על הפנים והן על עור הקרקפת.

להיכנס לאמבטיה. בניגוד לדעה הרווחת האמבטיה לפני השינה לא עוזרת להירדם. ההפך הוא הנכון. אנחנו נרדמים כשטמפרטורת הגוף ואילו אמבטיה דווקא מעלה את טמפרטורת הגוף. לכן כדאי להיכנס לאמבטיה עד השעה 9:00 כדי למנוע נדודי שינה.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

לטפח את העפעפיים. גם את טיפוח העפעפיים מומלץ לסיים בשעות הערב או לכל המאוחר שעתיים לפני השינה. הקרם חודר היטב לעור כשהעפעפיים זזות. כשאנחנו שוכבות ללא תנועה, במיוחד כשלפני כן מרחנו קצת יותר מדי קרם על העפעפיים הדקות, הקרם עלול להישאר על שכבת העור העליונה, ובכך לגרום לנפיחות בבוקר.

מה כדאי לעשות בערב?

לנקות את העור. בלילה הגוף מפריש את הרעלים דרך העור וחשוב שהאיפור לא יפריע לכך. גם תכשירי הטיפוח מסוגלים להיכנס לרקמות העמוקות של העור רק אם ניקינו אותו היטב לפני כן. לכן חשוב כל כך להסיר את האיפור בשעות הערב. אל תשכחו גם את הריסים, היות ומסקרה שנשארת על הריסים למשך הלילה מגבירה את שבריריות הריסים. שעות הערב הן גם השעות הטובות ביותר לניקוי העמוק של העור, כי אחרי טיפולים כאלה העור רגיש במיוחד לקרינת השמש. לכן הטיפולים האלה לא מומלצים בשעות הבוקר והצהריים, והשעות הטובות ביותר עבורם הן שעות החשיכה.

לשקם את העור. בזמן שאנחנו ישנות, תאי העור עמלות על שיקומו. כדי לעזור לעור להשתקם מומלץ להשתמש לפני השינה בתכשירים עם רטינול, תמציות צמחים, שמנים ורכיבי אנטי-אייג'ינג.

להילחם בצלוליטיס. בבוקר הגוף שלנו מחפש אנרגיה ושורף שומן. לקראת הלילה הגוף מתכונן לאגירת השומנים שצברנו במהלך היום. כדי לנטרל את פעילות תאי השומן בלילה מומלץ למרוח את הקרמים נגד צלוליטיס דווקא לפני השינה. כמו כן, הלילה הוא הזמן לשיקום העור, ובשעות האלה הקרם יעזור לעור להשתקם גם במקומות הבעייתיים.

]]>