לחוצה בהריון? הטיפולים שיצילו אותך

מחקרים מוכיחים כי טיפולים אלטרנטיביים משפרים את זרימת הדם וכן מורידים את רמת הסטרס הנפשי ומשפיעים על רמת המתח בשרירים. העיסוי משפיע על מערכת הלימפה שתעבוד טוב יותר ומונעת בצקות טיפולים יכולים לעזור לך ולעוברך ולעבור את ההיריון טוב יותר (הריון ולידה)

רוני בראל | כיכר השבת |
לאחר שהצגנו מספר דרכים להורדת המתח והלחץ מהלידה באמצעות למידה והבנת התהליכים כמו קריאה או השתתפות בקורס הכנה ללידה, ובלקיחת שליטה על התהליך הלידה בתנועה ותזוזה וחוסר שכיבה בחוסר אונים ומעש, נציג שיטה נוספת - הטיפולים האלטרנטיבים, שיביאו את האישה לאיזון ורוגע ויתנו לה תמיכה רגשית.

למצבה הבריאותי והנפשי של האישה ההרה יש השפעה על העובר לטווח ארוך ועל כן עליה לדאוג הן למצבה הגופני באמצעות תזונה נכונה ופעילויות הגורמות לה לשמחה ולרוגע - כגון האזנה למוזיקה רגועה, מנוחה וכן טיפולים אלטרנטיביים.

שלושת החודשים הראשונים של ההיריון מהווים מבחן עבור הגוף אם העובר יישאר או שהגוף ידחה אותו. לאחר מכן, מתחילת חודש חמישי ואילך כשהגוף כבר קלט את ההיריון. בשלב הזה מומלץ לאישה לקבל עיסוי או טיפול שיאצו, רפלקסולוגיה או כל טיפול אלטרנטיבי אחר שיעשה לה טוב.

חשוב לציין שיש לגשת רק למטפלת המוסמכת לטפל גם במצב של היריון ולא מטפלת רגילה, מאחר ויש נקודות מסוימות בגוף שאין לעסות או ללחוץ עליהן בזמן ההיריון שכן הן מעוררות פעילות רחמית.

מחקרים מוכיחים כי הטיפולים הללו משפרים את זרימת הדם, מורידים את רמת הסטרס הנפשי ומשפיעים על רמת המתח בשרירים. העיסוי משפיע על מערכת הלימפה ומונע בצקות.

בנוסף, הם מעודדים הקלה בנשימה (שנעשות כבדות יותר ככול שההיריון מתקדם עקב לחץ על הסרעפת). קיימת גם השפעה חיובית על מערכת העצבים שכן הם מסייעים להפחית מתח עצבי.

וכך מתרחשת הנטייה הטבעית של הגוף להתאזן מחדש ועולה כח הריפוי הטבעי.

למה קשה לי להירדם בהריון?

בחודשים המתקדמים יש קושי לאישה ההרה להירדם. יש חוסר נוחות עם הגוף, כבדות ובעיקר בחודש התשיעי קיימת תחושה שהזמן לא עובר ויש לחץ תמידי על השלפוחית ועל הסרעפת.

טיפולים אלטרנטיביים יעזרו גם לאישה וגם לעובר. לאחר טיפול כזה השרירים יהיו רפויים וממילא יהיה פחות לחץ על השלפוחית, גוף האישה יהיה נינוח יותר ויהיה לה קל יותר להירדם.

העיסוי בשמנים אתרים המומלצים לאישה ההרה הם שקדים, חסר צבע וריח, רך ונעים למגע ומשמש כשמן נשא לכל השמנים אשר חייבים להיות מהולים בשמן נשא.

שמן קלנדולה, אובלפיחה, נר הלילה, אלוורה, היפריקום, לבנדר, מליסה, רוז ווד, קמומיל, גרניום, נרולי. בנוסף, אפשר להשתמש בשמנים אתריים מקבוצת ההדרים – תפוז ולימון.

אפשר בהחלט לשים שמן אתרי במבער בבית בשעות הערב הרגעה. לדוגמה: שמן מנדרין, במבער החלל החדר עוזר לרוגע ושלווה.

שמן אתרי נרולי – במבער בחלל החדר, מסייע להילחם בחרדה, נדודי שינה, דיכאון, פחד, רגזנות ומאוד מרגיע.

איך יודעים מה השמן הטוב ביותר לאישה ההרה? זה פשוט - נותנים לה להריח מהשמנים המותרים כמובן וכך היא תדע מה עושה לה טוב. כמובן שאין לתת לה להריח מהשמנים האסורים.

השמנים המומלצים לעיסוי הבטן על מנת של יישארו סמני מתיחה ולהגמשה הם: שמן קלנדולה או נבט חיטה או חמאת שיאה (לא מומלץ לגרד בציפורניים).

אם לא מרגישים בנוח בעיסוי הבטן, אפשרי רק להניח את הידיים בעדינות ולהעביר אהבה.. מניסיון העובר מגיב לעיסוי בדרך כלל.

ומה קורה בסוף ההריון?

בסוף ההיריון כל המקומות שהיו אסורים ללחיצה או לעיסוי כעת מותרים ובהמרצה.

את העיסוי ניתן לקבל בשכיבה על הצד, על המזרן או על מיטה, או בישיבה על כיסא הפוך או כיסא המיוחד לטיפולים.

ישנם תערובות של שמנים מוכנות לזירוז והכנה ללידה, ונציין כאן מספר שמנים שיכולים לשמש בזמן הלידה:

שמן יסמין: ניתן למרוח על עצם הסקרום (עצם העצה) והוא ממריץ ועוזר לשחרור ההתכווצויות.

באזור זה של הגב התחתון ניתן לעסות בזמן כל ציר או גל על מנת להקל על הכאב.

שמן מרווה מרושתת, בשימוש עם תמצית נוספת מומלץ בלידה מזרז ומרגיע את היולדת ומרפה את צוואר הרחם.

שמן תפוז מעורר את מערכת החיסונית, מרגיע ומרענן בעל תכונה של הרפיית השרירים הטבעתיים (צוואר הרחם). ניתן למרוח על השפתיים 5-7 טיפות שמן מהולות בכוס מים. זה עוזר גם במצב של בחילה בלידה בצירים האחרונים.

לסיום, כדאי לזכור שהיריון זה לא מחלה אלא שינוי מצב זמני.

אם האישה בריאה ניתן להמשיך בחיים השגרתיים. כמובן שטיפולים אלטרנטיביים יקלו ויעזרו מאוד לעבור תקופה חשובה זו.

מעל לכל, יש להתאזר בסבלנות ולקבל באהבה ושמחה את ההיריון - לחשוב חשיבה חיובית, להאמין ביכולות של הגוף המופלא שלנו ושהכל יהיה בסדר בעזרת ה'.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית