עתירת ראי

פניה לדינה זילבר: "בטלי מרוץ לנשים בלבד"

פנייה בדרישה לבטל מרוץ לנשים בלבד בירושלים בשל הדרת גברים. למכתב אחראים עו"ד בן גביר, ח"כ לשעבר ד"ר בן ארי ויו"ר להבה בנצי גופשטיין שמאיימים לפנות לביהמ"ש (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
דינה זילבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עתירת ראי: פניה לדינה זילבר , מנעי הדרת גברים.

יו"ר עוצמה יהודית ד"ר מיכאל בן ארי, בנצי גופשטין ועורך דין איתמר בן גביר פנו למשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר בעקבות מירוץ שנערך לנשים בלבד בירושלים.

השלושה כתבו במכתבם שאמנם הם תומכים בפעילות ספורט מגדרית והם עצמם מתאמנים בחדר כושר ניפרד ואף עורכים פעילות ספורט נפרדת ואולם הם מזכירים לזילבר החלטה קודמת שלה למנוע אירוע של סליחות בכיכר רבין בתל אביב בשל העובדה כי הוא נערך לגבירם בלבד.

בין היתר כתבו במכתבם לזילבר כי: "לא נשכח כי הייתה זו גברתי אשר ערב האירוע בתל אביב קבעה כי 'על רשות מקומית מוטלת חובה למנוע את קיומו של אירוע מפלה במרחב הציבורי.... עיריית תל אביב היתה צריכה לפסול את המופע בכיכר רבין בשל הדרת נשים.. הימנעות מכוונת משירת נשים באירוע ציבורי הוא מעשה מפלה הפוגע בכבודן של נשים באשר הן נשים'".

כזכור, בוטל האירוע בשנה שעברה בערב יום הכיפורים לאחר התערבותה של זילבר שפנתה לעיריית תל אביב ודרשה כי גם נשים יופיעו באירוע.

לדבריהם "לטעמנו גם במקרה בו עסקינן מרוץ לנשים בלבד, חובה למנוע קיומו של אירוע מפלה במרחב הציבורי, עיריית ירושלים צריכה לפסול את האירוע בשל הדרת גברים, הימנעות מכוונת מהשתתפות גברים במרוץ הוא מעשה מפלה הפוגע בכבודם של גברים באשר הם גברים".

בן ארי, גופשטיין ובן גביר מזכירים לזילבר במכתב על חשיבות עקרון השוויון במדינת ישראל הם מצטטים את בית המשפט העליון שקבע כי "אין לך גורם הרסני יותר לחברה, מאשר תחושת בניה ובנותיה כי נוהגים בהם איפה ואיפה. תחושת חוסר השוויון היא מהקשה שבתחושות. היא פוגעת בכוחות המאחדים את החברה. היא פוגעת בזהותו העצמית של האדם".

הם פנו לעורכת הדין זילבר וביקשו התערבותה ועדכנו כי במידה ולא תתקבל תשובה לבקשתם, הם ישקלו לפנות לערכאות, עותק מהמכתב נשלח גם לעיריית ירושלים שמממנת את האירוע.

בנצי גופשטיין אמר בנוסף ל'כיכר השבת': "הגיע הזמן לשים סוף להחלטות השרירותיות של דנה זילבר. אם גברים לא יכולים לערוך ערב סליחות בתל אביב אין סיבה שלנשים בלבד יהיה מותר לרוץ בירושלים. די לעיוות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר