שומנים גבוהים בדם מהווים סכנה של ממש ועלולים לגרום למחלות לב וכלי דם, טרשת עורקים, התפתחות סוכרת, שומנים בכבד ודלקות בלבלב. שומנים בריאים בדם הינם מרכיב חשוב וחיוני לשמירת תפקוד תקין של הגוף.

ישנם הרבה סוגים של שוומנים בגוף. אלה הם הבולטים שבהם:

כולסטרול

הוא סוג של שומן שמקורו מין החי, המצוי בבשר, עופות, דגים ובחלב ומוצריו. הוא נמדד לפי אחוזי השומן המצויים במוצר.

מזונות מהצומח, לעומת זאת, אינם מכילים כולסטרול. הכבד הוא האיבר שאחראי על הפרשת הכולסטרול בגוף. יש לו חלק חשוב בתפקוד הגוף - הוא אחראי על ייצור הורמונים, מלחי מרה, משמש כמרכיב אחראי על מעטפת מערכת העצבים ואחראי על ייצור ויטמין D.

ישנם שני סוגי כולסטרול: LDL - כולסטרול גבוה המכונה גם ה"כולסטרול הרע", ו-DHL -כולסטרול נמוך – המכונה ה"כולסטרול הטוב".

טריגליצרידים

מקורו ממזונות שומניים כמו: פחמימות, סוכרים ושומנים. אנשים הסובלים מעודף משקל יסבלו מטריגליצרידים, הם גורמים להיווצרות שומנים קשים סביב העורקים והתקשות דפנות כלי דם. הם עלולים לגרום להתקפי לב, סוכרת, ומחלות כלי דם נוספות.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

גם ילדים יכולים לסבול משומנים בדם. חשוב מאד לזהות זאת כבר מגיל צעיר את רמת השומנים באמצעות בדיקת דם פשוטה. הסיבות להיווצרות שומנים בדם יכולות להיות תורשתיות וסביבתיות, גם בשל התזונה הלקויה ממנה סובלים הדור הצעיר.

שינוי הרגלי אכילה, פעילות גופנית ובדיקות תקופתיות יכולים למנוע הצטברות שומנים. פעילות גופנית מעלה את רמת הכולסטרול הטוב שאחראי להגן על מעטפת הלב, ותורמת לירידה בשומנים בדם.

יש לשים לב לפני שצורכים מוצר כלשהו ולהסתכל על כמות השומנים אותה הוא מכיל. שומנים שיכולים לגרום לנזקים בלתי הפיכים ניתנים למניעה באמצעות פעולה פשוטה של שימת לב. השינוי מתחיל בראש; חשיבה מתונה וצריכה של כמות מופחתת בשומנים רעים כמו שומן טראנס, מוצרי חלב ודומיו, העלאת הכולסטורול הטוב הקיים באבוקדו, אגוזי מלך, אומגה 3 לצד פעילות גופנית קבועה, יעזרו לשמור על רמות הכולסטרול הטוב ולהגן על הלב.

אל תתנו לכולסרול הרע לנצח.

]]>