מה כפות ידייך מלמדות עלייך?

כף יד ימין משתנה לפי הפעולות אותם האדם פעל במשך הזמן, למשל אדם שחזר בתשובה או עבר מארץ אחת לאחרת נראה את השינוי ביד ימין, היד השמאלית לעומת זאת, היא היד איתה אנו נולדים ובה גלום הפוטנציאל של האדם.(כירולוגיה)

אילנה בן משה | כיכר השבת |
נבחן היכן רואים את נושא הצמיחה והפריחה של האדם בחייו והאם הוא בכלל מממש את מלוא הפוטנציאל שלו.

האבחון הראשוני נעשה על פי אבחון צורת כף היד עצמה.

היד השמאלית הינה היד איתה אנו נולדים ובה גלום הפוטנציאל של האדם. זוהי היד בה מתגלים הכלים שהקב"ה נתן לכל אדם ואילו יד ימין הינה היד בה האדם מתנהל בעולם, מקיים למעשה את מה שכתוב לו ביד שמאל. לכן כף יד ימין משתנה לפי הפעולות אותם האדם פעל במשך הזמן. למשל אדם שחזר בתשובה או עבר מארץ אחת לאחרת נראה את השינוי ביד ימין.

לכן, אם אני רואה שהקווים ביד שמאל יפים ונקיים יותר מאשר ביד ימין, אני יודעת כי האדם שמולי קיבל כלים טובים להתנהל איתם בעולם אך לא מימש אותם עד תום ולא ניצל את מלוא הפוטנציאל שלו. לעומת זאת, אם יד ימין יפה יותר מבחינת הקווים שבה אני יודעת שלמרות מה שהיה עתיד לקרות, האדם מימש את הפוטנציאל שלו ואף הצליח לרומם את חייו מעבר לכך ולצמוח מחדש.

לעיתים הסיבות אינן תלויות רק בו. למשל ילד שגדל בסביבה שלא תמכה בו או לא עודדה את הכוחות הקיימים בו, אראה זאת בבירור לעומת ילד שלא ניחן בכישרון מיוחד במינו אך הוריו שלחוהו לחוגים ונתנו לו סביבה תומכת הצליח יותר מאותו ילד שדווקא כף ידו הייתה אמורה לחזות עבורו עתיד טוב יותר.

לכן, בהביטי בשתי כפות הידיים הן השמאלית והן הימנית, אני עורכת השוואה. אותם סימנים המופעים בשתיהן, מעידים כי הדברים יתרחשו בדיוק מרבי. סימנים המופיעים ביד שמאל בלבד סיכויי התהוותם בפועל עומדים אם כן על 50 אחוזים.

באבחון כף היד אנו נתקלים במספר אבות טיפוס:

היד הפרימיטיבית שנמצא אותה אצל אנשים מהעולם השלישי. אנשים עם רמה שכלית נמוכה ובה אין הרבה קווים חוץ מהקווים הבסיסיים. קו הראש יהיה לכן קצר. אין לאנשים אלה שליטה בדחפים וביצרים והם קשורים לטבע ולכל עבודה ידנית שאינה מצריכה שאיפות וכוח רצון חזק.

היד המרובעת שהיא דומה לריבוע כשמה כן היא אנשים יסודיים שקולים אלה שנקראים " יקים" שלכל מטלה הם מיעדים זמן ומקום. היד המלבנית יותר מעידה על כי בעליה נוטה להרבה רגש. יש כמובן ידיים יותר אומנותיות וידיים שבעליהן אוהבים ללמוד ונמצא אותם תמיד על ספסל לימודי כלשהוא. יש ידיים שהן מאוד אידיאליסטיות כלפי החברה שאת בעליהן נמצא בוועד הכיתה או השכונה וכן ידיים שעסוקות יותר בחומר.

לכן כשמגיע אדם קודם כל לפני הכל אני בודקת את יד שמאל לעומת ימין, בודקת את צורת כף היד ועוד לפני שהבחנתי בקווים באגודל ובעיקר בקו הראש אני מבינה כבר לאיזו קבוצה עלי לשייך אדם זה: האם שייך לקבוצת ה"צמיחה" או לזו שלא הצליח לממש עצמו עד תום לפי כליו. וגם לאיזה אב טיפוס הוא שיך. האם למרובע יותר או לנפשי.

לרוב כשמדובר בכף יד מרובעת רוב הסיכויים שהאדם שמולי יממש את הכלים שניתנו לו כי מדובר באדם מסגרתי עם התמדה ושכל טוב לעומת אנשים רחפנים יותר שבכף ידם נראה כי החמיצו והם פחות פרקטיים ומתמודדים באופן שונה בחיים עם נושא של יעדים ומטרות.

לא רק מבנה כף היד מעיד על צמיחה או אי צמיחה אלא כל הקווים מראים האם התעלה האדם מעל הקשיים, האם פיתח ביטחון. האם על אף הקשיים הוא מצליח לשמוח. אם התשובה היא כן סימן שהאדם בצמיחה וברוב המקרים גם יצליח להניע אחרים לצמיחה אישית. במידה ואני מאבחנת שהאדם לא מימש את היכולות שלו אני מנחה אותו לדרך וליעדים אותם עליו להגשים על מנת להצליח ולא לחוש החמצה.

בשבוע הבא נראה איך האגודל משפיע מאוד באבחון כף היד.

הכותבת היא אילנה בן משה כירולוגית ומאמנת אישית לצמיחה וגדילה. מטפלת רגשית.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית