כל סוגי הדיאטות - בונות השריר וממיסות השומנים, מכווצות השרירים, מאריכות את תוחלת החיים וגומרות בו זמנית על נפשו ונשמתו העליזה של האדם.

בואו נכניס את המילה דיאטה לפרופורציה. דיאטה היא מונח מקצועי שמטרתו לסייע לנו להגיע למשקל הרצוי, בין אם זה מפריע לנו אישית או בין אם כך אלה מוסכמות החברה.

אימונים מפרכים, סדרת איסורים, קונמות וחרמות על מגוון מאכלים אהובים וכישלונות, הן בדרך כלל המסלול הטבעי.

האם דיאטת כאסח היא הפתרון היחיד? מומחי תזונה רבים סבורים שלא. סגלי לעצמך הרגלי אכילה על סמך הנתונים הקיימים, עם סיסמא אחת שתלווה אותך - "אני מתמקדת לא במה אסור לאכול אלא דווקא במה שכדאי להכניס לתפריט".

כאשר המזון הופך להיות עיסוק מרכזי, האכילה הופכת להיות גורם מדכא ולא נעים, מה שמוביל לנפילה של "מתי כבר אסיים עם הדיאטה הזו", "בא לי לאכול מה שבא לי" ובמהירות מגיע הכישלון.

בכל הקשור לפעילות גופנית, מומלץ להקפיד על פעילות שלא תגרום לך סבל ותסכול. בחרי בהליכה, ריצה או שימוש במכשיר כושר אחר רק במידה והפעילות אהובה עלייך. קבעי זמנים נוחים על מנת שתוכלי להתמיד בכך.

אכלי לאט. זה יסייע לך לשמור על תחושת השובע.

הקפידי על שתיה מרובה שגם היא תורמת לשמירה על תחושת השובע.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

אם אין לך כח וזמן לכושר בתוכנית מחייבת, הליכה של 20 דקות קרוב לביתך תהיה תחליף הולם.

החלטת לפתוח בדיאטה? זה מה שכדאי לך לאכול:

ארוחת בוקר: דייסת שיבולת שועל עם פירות יער.

ארוחת ביניים: טוסט משתי פרוסות לחם מלא, 60 גרם סלמון, 1/4 אבוקדו וירקות.

ארוחה נוספת: פרי עם שתי פריכיות אורז.

ארוחת ערב: סלט קינואה עם ירקות קלויים.

ארוחת לילה: 30 גרם שוקולד מריר ופרי. אין צורך להימנע מקפאין. מותר לשתות קפה, תה ואפילו כוס שוקו חם לפני השינה.

והכי חשוב - אל תפחדי מהמילה דיאטה. בסך הכל מדובר בתפריט.

]]>