שושי הלר: פסילת זועבי - סתימת פיפיות

ההיסטוריה חוזרת: לראות את פסילתה של חנין זועבי היום בוועדת הבחירות, זה כמו לראות סרט אחרי שקוראים ספר. התהליך ידוע וצפוי, אך אפשר ליהנות מלראות את השחקנים ממחישים את מה שידענו מראש, ואפשר כמעט לדמיין את ההכרזה 'הורידו את ראשה' ומי ישיב לה?

שושי הלר | כיכר השבת |
ועדת הבחירות המרכזית לכנסת הדנה היום בעתירות לפסילת מועמדים או רשימות מהתמודדות בחירות הקרובות, החליטה לפסול את ח"כ חנין זועבי. מכיוון שמדובר בפסילה אישית, על פי החוק תצטרך ההחלטה לקבל "אישור בחירות" מבית המשפט העליון. האמת, זה כמו לראות סרט אחרי שקוראים ספר. התהליך ידוע וצפוי, אך אפשר ליהנות מלראות את השחקנים ממחישים את מה שידענו מראש.

טייק ראשון: על הבמה ח"כ המבקשים את פסילתה של זועבי, לאחר שנשמעים הטיעונים כנגדה על מתיחת וחציית הגבולות של חופש הביטוי, בהתבטאויותיה החמורות והקיצוניות כלפי המדינה והצבא, ובפעילותה ותמיכתה במאבק בישראל, כולל נוכחותה הפרובוקטיבית על סיפונה של משט הטרור המרמרה.

טייק שני: הנוכחים מטיחים בה את ההאשמות החמורות ואפשר כמעט לדמיין את ההכרזה 'הורידו את ראשה', כמטאפורה ולא במובן המעשי של דעאש. האינסטינקט היהודי וגם זה הדמוקרטי רוצה לצעוק הסירו את החרפה הזו מלכהן שוב בכנסת המכונה כנסת ישראל. אנחנו לא רוצים לראות שוב חברת כנסת שפועלת וחותרת תחת המדינה והצבא, שמצדיקה טרור במילים ובמעשים, וזוכה למשכורת, חסינות ובמה ציבורית מכובדת. ח"כ אלי ישי שכנראה גם הוא יודע את ההליך הצפוי, אומר שהפעם דאג להביא לה כתשובה, את ברוך מרזל. זה במקרה שמועמדותו תעבור את מבחן הוועדה ובג"ץ.

טייק שלישי: זועבי ניצבת בגאווה, לא מתחרטת, לא חוזרת בה "בחרתי במאבק פוליטי נחוש" היא אומרת, ומוסיפה "לא אחזור מהעמדות שהבעתי נגד המצור והכיבוש, אני גאה בפעולתי הפרלמנטרית שאתם לא מעוניינים לדעת עליה, אני גאה בצעירים שיוצאים להפגין למען חיים בכבוד, אני גאה בחברי הרשימה המשותפת שעומדים בנחישות לא רק מול הגזענות אלא גם מול השטחיות הפופוליסטית הזולה והרדודה שרואים פה. אינכם שופטים רק אותי אלא את ייצוג הערבים".

למעשה, זו העובדה החשובה ביותר. זועבי מייצגת דעתם של רבים מבני המגזר הערבי. וכל עוד הם בעלי זכות בחירה, זכותם לנציג שיאמר את דברם. להפוך אותם לשקופים, זה התמודדות של בת יענה. האומץ שלה לומר בעברית את מה שאומרים חבריה בערבית, מאפשר לנו לראות ולהבין עם מי אנחנו מתמודדים. היא שליחת הציבור הערבי לכנסת, ו'להרוג את השליח' לא יועיל כאן ולא יעלים את הבעיה האמתית.

הדברים החמורים שאומרת זועבי לכל מיקרופון שנקרה בדרכה, מייצגים נאמנה את בוחריה. "החוטפים אינם טרוריסטיים", אמרה בקיץ האחרון על חוטפי ורוצחי שלושת הנערים הי"ד. לעומת זאת, לדעתה חיילי צה"ל יותר טרוריסטיים מדעאש (!). התבטאויותיה רבות מספור ואין צורך לשוב ולחזור על הדברים המסיתים והמחרידים שהיא אומרת, וככל הנראה תמשיך לומר מעל בימת הכנסת ובכלי המדיה השונים. ההיסטוריה מלמדת כי בג"ץ עד כה פסל רק יהודים מלהתמודד לכנסת, ונראה רבותיי, כי ההיסטוריה חוזרת. זועבי תתמודד חרף הדברים הקשים שפרסם בית המשפט העליון השבוע בנימוקיו להשעייתה לפני כמה חודשים.

אל תתנו להם דוברים

למרות שהיא אינה ראויה בעיני, והייתי מעדיפה שייאספו הראיות המספיקות להעמידה לדין בגין בגידה (מבלי לאפשר לה בריחה במסלול של בשארה), עדיף למנוע סתימת פיות, כזו שתפעל בסופו של דבר כחרב פיפיות ותופעל בעיקר כנגד יהודים. כדאי גם לאפשר לה להמשיך ולהשמיע את שטנתה קבל עם ועולם, ללא כחל וסרק, ללא עטיפה בצלופן, או ציטוטים ביידיש, וללא עידון של דוברים משופשפים. בגדר ישמע הציבור וישפוט, או והיו עיניך רואות את שונאיך.

דוד המלך ביקש מבורא עולם "שמור אותי מאוהביי", מאלה המתחזים לאוהבים, שקשה לזהותם, מהח"כים הערבים יפי הנפש, שחושבים כמוה אך נזהרים בדבריהם, מהם צריך להישמר, להם צריך להוציא כרטיס אדום, "משונאי אשמר בעצמי". את השונאים קל לזהות, וכדאי לשמוע מה יש להם לומר. והפעם, באם לא ייפסל ברוך מרזל, יהיה גם מי שיוכל להשיב לה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית