לגור ליד ההורים: מתכון לזוגיות מקולקלת

נשים לב שהמילה בריחה היא בשיכול אותיות בחירה: הבחירה בחיים. יש לבחור בזוגיות נפרדת ועצמאית מבית ההורים. זה עניין של בחירה ממש. גם המילה חבירה היא שיכול של שתי המילים בריחה ובחירה: חיבור

אילנה בן משה | כיכר השבת |
קו הלב הוא אחד מהקוים הבולטים בתורת הכירולוגיה, פעמים רבות אני מאבחנת שקו הלב שלהן קפוא.

קו לב טוב ובריא הינו קו מסתעף עם בליטות. כשקו הלב נקי מדי אני יודעת כי האישה הקפיאה את הרגשות שלה.

היא אינה מחוברת לבעלה ועדיין לא נמצאת בשלב ה"דבקה בו", אני רואה את זה אצל נשים נשואות טריות גם מהסיבה שעדיין הן מחוברות מאוד לבית ההורים, אך גם כיוון שנשים שנשואות לאורך זמן הן בדרך כלל בנו בית עם מספר ילדים רב וכך באופן אוטומטי הן כבולות לביתן החדש גם אם בעל כורחן.

אבל אני מוצאת קו לב כזה גם אצל נשים שנשואות זמן רב שחיות בזוגיות שאינה מספקת.

אני מוצאת כי נשים רבות עדיין לוקחות את הצד של המשפחה הגרעינית שלהן ומזדהות יותר עם בית ההורים. הן בדרך כלל ירצו לגור בצמידות להורים. האישה תדבר במשך זמן רב בטלפון עם האמא. היא תרצה לשהות בבית ההורים בשעות היום וגם בשבתות.

הן עדיין לא ביצעו את הניתוק הנדרש מבית ההורים. נשים רבות מפנטזות על בריחה חזרה מבית הבעל לבית ההורים, רצון חזק לחזור אל הימים שלפני החתונה.

נשים לב שהמילה בריחה היא בשיכול אותיות בחירה: הבחירה בחיים. יש לבחור בזוגיות נפרדת ועצמאית מבית ההורים. זה עניין של בחירה ממש. גם המילה חבירה היא שיכול של שתי המילים בריחה ובחירה: חיבור. חיבור מלשון חיוב. על האישה לזכור גם שההורים שלה אליה היא נושאת עיניהם היו פעם בתחילת נישואיהם במצב שלה ממש ועבדו ועמלו על מנת ליצור יחידה נפרדת ועצמאית .

אם אין בריחה ויש בחירה מושכלת אזי יש חיבור. אין הכוונה פה לחדול חלילה מקשר עם ההורים אלא אם הקשר פוגם ביחסים עם הבעל זהו תמרור אזהרה לכך שהקשר רופף ועלול להתדרדר.

אם אין ניתוק מההורים לא יתכן חיבור אמיתי. שרה בת 25 אמא לילד הגיעה אלי, מיד זיהיתי את קו הלב הקפוא. היא פתחה את סגור ליבה ושיתפה אותי במחשבותיה התכופות על חזרה לבית ההורים, רצון לשהות הרבה עם ההורים שלה ועל כך שהיא אינה מחוברת לבעלה גם במישור האינטימי.

לאחר שבררנו מהם המניעים לכך שאינה מתחברת לבעלה ומצאנו קשר חזק להתרחשויות בילדות שהביאו אותה לזה עברנו תהליך של הבנה פנימית לגבי צרכים ורצונות שלה. טיפלתי בה בשיטת אי.אפ. טי שיטה ייחודית לפתיחת חסמים. לאחר הסרת החסימות ליוויתי אותה בעזרת דמיון מודרך וקלפים טיפוליים.

בסוף התהליך היא בנתה יעדים לגבי בניית הקן שלה ושל בעלה. כיום היא מנהלת חיי משפחה תקינים וטובים ומוצאת בהם סיפוק ושמחה.


הכותבת היא כירולוגית ומאמנת אישית. מתמחה בייעוץ זוגי, מטפלת רגשית ilben11@walla.com

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית