גירושין יכולים להרוס את חייכם

משום מה רבים הזוגות שבוחרים להשקיע את האנרגיה ומיטב כספם בעוינות והרס בתהליך הפרידה, לעומתם הזוגות שיבחרו לנתב את המרץ וההשקעה בכניסה לתהליך של לבניית הקשר מחדש, ידעו לפחות כי ניסו הכל לפני שבחרו ללחוץ על ההדק

שונמית דרעי | כיכר השבת |
נכון שהיום להתגרש הפך לשגרה וכשהסטטיסטיקה מצביעה על כל זוג שלישי שמתגרש זו כבר תופעה ואפילו נפוצה, באותה מידה היא מציבה כל זוג באחד מזוויות המשולש, "נשואים"- באושר וביציבות או בחוסר שביעות רצון. "הליכי גירושין" במציאות מכוערת ופוגענית, או בבניית הסכם או גישור אובייקטיבי. "גרושים" - זוגות שנדמה להם ואף בטוחים כי סיימו את התהליך.

סיום תהליך הגירושין ומה שצפוי אחריו

ברוב המקרים בני הזוג בטוחים כי עם סיום תהליך הפרידה ומתן הגט הם אוחזים ביד מסמך המעיד על סטטוס חדש ואשליה כי הם יוצאים לחיים חדשים ולמציאות שתיטיב עימם יותר. אכן יש מקרים והם לא רבים שהמורכבות והקושי שנוצרו בחיי הזוג מעידים על הצורך בגירושין, יחד עם זאת ועל אף הקושי והפער שנוצר ביניהם כמעט ברוב המקרים אפשר וניתן לגשר וליצור חיבור רגשי מחדש.

כשאחד מבני הזוג או שניהם יחד בוחרים באופציית הפרידה גם אם הם "לקחו בחשבון" את כל התוצאות, חשבו על האופן בו יתמודדו בעתיד החדש, עדיין אין להם אומדן ההיערכות לצרכים הנלווים לקשיים הכרוכים בהתמודדות הן פיזית והן הרגשית של היום שאחרי.

ירידה משמעותית בכלכלה, גוררת אחריה ירידה ברמת החיים ופוגעת בשביעות הרצון, גם כאשר נקבעו מזונות "סבירים", המציאות החדשה מתגלה כשאינה בהכרח סבירה ברוב המקרים, הוצאות שהיו ברורות ושגרתיות פתאום עם הכניסה לתהליך מקבלות מקום כבוד לחקירה צולבת ממשלם המזונות, האם יש בהן צורך? או אולי כדאי להימנע ולחסוך, בעת שעם המעמד החדש האחריות מוטלת על שכם ההורה המשמורן, היד המושטת כבר אינה כתמול שלשום והיחס להוצאות מקבלות פרופורציה חדשה וסדר עדיפויות.

כל השותפות בזוגיות שלא הייתה ניכרת היות וקיבלה את המעמד של "מובן מאליו", אחרי הפרידה במצב החדש מקבלת בלט, עד כדי שפעולות טריוויאליות ופשוטות כמו הורקת האשפה או קניה יום יומית במכולת, ביקור עם ילד אצל רופא בקופ"ח, פתאום מקבלים עוצמה של מטלות מכבידות שיש צורך להתמודד איתן וללא עזרה.

גם חיי החברה אינם נותרים כשהיו, ישנם חברים משותפים שיצטרכו "לבחור צד" או אולי יבחרו לעמוד ליד, הכניסה למעגל חדש שנראה קסום אך אינו מוכר "פנויים פנויות" לעיתים מקשה את ההתמודדות, מעיב על מוטיבציה והנעה בפעולות רגילות לחלוטין, נמצא כמשפיע גם על הביטחון העצמי שנתערער במידה מסוימת,.

בדיעבד כל מה שבמערכת הזוגית היווה משענת ומקור שייכות גם אם בני הזוג לא ידעו להעריכו כקיים, במציאות החדשה מקבל משנה תוקף בהיעדרו, אילו ועוד גורמים רבים משפיעים השפעה ניכרת נפשית ורגשית, צורכים אנרגיה בלתי נגמרת ולאין ערוך, משום מה רבים הזוגות שבוחרים להשקיע את האנרגיה ומיטב כספם בעוינות והרס בתהליך הפרידה, לעומתם הזוגות שיבחרו לנתב את המרץ וההשקעה בכניסה לתהליך של לבניית הקשר מחדש, ידעו לפחות כי ניסו הכל לפני שבחרו ללחוץ על ההדק ולחסל את נישואיהם.

אז בהחלט נכון שאתם רשאים לבחור וטוב שכך, אך לפני הבחירה כדאי לבחון האם אתם עושים את הבחירה הנכונה עבור הזוגיות שלכם באמת!

הכותבת היא יועצת זוגית ומשפחה, פסיכותרפיסטית, מנחת סדנאות.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית