כך תגלה אם אשתך סובלת מדיכאון

דאגנות יתר וחרדות הם תכונות שכיחות. הן באות לידי ביטוי בכף היד בסימנים ברורים. באמצעות אבחון נכון ניתן לבדוק האם מדובר בדכאון ממשי או שזו סתם דאגה סיבתית. אשתך מופנמת ומגלה סימני חרדה? הכתבה הזו בשבילך

אילנה בן משה | כיכר השבת |

יש נשים שסימן ראשוני בולט אצלן בכף היד אלו סימני דאגה וחרדה.

בהדפס המצורף ניתן לראות כף יד עם קווים מרובים. נוסף על כך, זיהיתי סימני דאגה וחרדה וכן חוסר ריכוז שהופיע בקו הראש. נלווה לכך קו חיים לא רציף.

סימנים אלה מצביעים על אי שקט ודאגנות יתר המלווה את האדם לכל מקום הוא הולך בלי קשר למאורעות הפוקדים אותו. כמובן שבמקרי לחץ ופחד הופך אי השקט לחרדה ממשית. איך נדע האם דאגנות ומתח אינם דיכאון ממשי?

כשהחרדה מפריעה לתפקוד באחד מתחומי החיים דהיינו מפגש עם אנשים, בעבודה, במשפחה, הפרעות בשינה או מחשבות בסגנון של "מה הטעם בחיים הללו?", אז הכרחי לפנות לרופא המשפחה.

דינה, בת 33 הגיעה אלי בעקבות דאגות ומתחים שמלווים אותה במיוחד בתקופה האחרונה. בעלה פוטר מעבודתו וכל נטל הפרנסה מוטל כעת על כתפיה. על מנת לשלול מצב של דיכאון אני שואלת אותה האם הדבר מפריע לה בשינה ולתפקוד היומיומי והיא מדווחת כי זה מלווה אותה לכל אורך היום, אך היא עדיין מתפקדת והיא כל כך הרוסה מעייפות שהיא ישנה רציף שעות רבות.

לאחר שאני שוללת אפשרות של דיכאון, לאחר שהיא מספרת שביקרה אצל הרופא שלה שערך לה בדיקות וגם שלל נושא של דיכאון, אני מתחילה באבחון. היא מספרת עוד שהיא תמיד היתה ילדה פחדנית ולא היתה ששה לצאת לטיולים בבית הספר וכי היתה ילדה מאוד מופנמת ושקטה. למעשה זה תמיד היה אופיה אך בעקבות המשבר שעברה בבית בעניין הפרנסה הלחץ רק התגבר.

לאחר אבחון מעמיק מולה ולאחר שרואים בכף היד כי תקופה זו תחלוף בעוד מספר חודשים הרגעתי אותה שהסימנים בכף ידה מראים כי המצב יחזור לקדמותו עד סוף השנה. טיפלתי בשיטת אי.אפ.טי להסרת החסמים וצללנו אל העבר ואל הפחדים שליוו אותה מאז. דינה התמידה להגיע אחת לשבוע ובטיפול עלו והוצפו נושאים רבים. היא עדיין מרגישה שהמשבר לא חלף אך מספרת שבעקבות הטיפול היא נינוחה ורגועה יותר.

היא עדיין ממשיכה להגיע אלי והיום אנו משוחחות כבר בענייני המשפחה והילדים, מה שמראה לי שנושא הדאגה ועצבנות היתר נרגעו מאוד והיא מדווחת על יתר אופטימיות.

כיוון שגם קווי היד משתנים בעקבות חוויות שאנו עוברים בחיים, ניתן לראות בכף ידה קוים "נקיים" יותר. כחלק מהאימון האישי ששילבנו דינה החלה לרתום את הבעל והילדים לעזרתה בבית על מנת ליצור סביבה תומכת ומקבלת, גורם שהפחית את לחציה בצורה משמעותית.

כיום כאשר היא מזהה שהיא בלחץ גובר היא אפילו מיישמת בעצמה את השיטה בזמן אמת.

הכותבת היא: כירולוגית ומאמנת אישית, מטפלת רגשית מתמחה בייעוץ זוגי.Ilben11@walla.com

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית