כך נראה שלב ההתפתחות הראשון של תינוקך

תינוקות הם דבר מתפתח. השלב הראשוני מאופיין ביצירה של ממש. מהיותם גוש קטן שלא נע וזע רק מייבב בקול חלוש, הם הופכים להיות אדם. כדאי לעקוב ולשים לב להתפתחות בשלב זה, היא חשובה ובונה לשלבים הבאים אחריה (תינוקות)

יערית אלבז | כיכר השבת |

התנוקות מפתיעים אותנו כל פעם מחדש, במיוחד ניכרת תקופת ההתפתחות בשלב הראשון לחייהם.

שלב ההתפתחות הראשוני הוא המעניין ביותר. גיל 0-3 חודשים - הוא הגיל בהם הם ממש הופכים ליצירה אנושית. הם רגשים לעוצמות האור ובעצם החוש המתחזק אצליהם בשלב הראשוני הוא חוש הראיה. ההסתגלות לתנאי ראיה שונים ממה שהיו רגילים אליהם במשך תשעת חודשי ההריון.

התינוק מסוגל לעקוב בעיניו עד זווית של 45 מעלות ראיה. הוא מבחין בעיקר בראש ובראשונה "באמא" ללומד לזהות את תווי פניה (אבות לא להפגע, זה מגיע מיד בשלב הבא) הם מתחילים להבדיל בין צבעים מנוגדים אחד לשני, ובחפצים גדולים ומשמעותיים.

כדי לסייע לו לראייתו להתפתח בצורה נכונה, התאימו את עצמת האור לתגובת התינוק. הימנעו מחשיפה לאור חזק, והראו לו חפצים בעלי צבעים מנוגדים בצורה איטית. דברו אליו והצביעו על חפצים שאתם מראים לו. הרחיקו אותם מעיניו במרחק של עד 30 ס"מ הוא עוקב אחריכן וזהו שלב מאד חשוב עבורו.

חוש השמיעה של התינוק נמצא אף הוא בתהליך פיתוח. השמיעו לו מנגינות נעימות ובהדרגה, הימנעו מקולות גבוהים הוא נבהל מהם. דברו איתו בקול רגוע ושליו הוא שומע וזקוק לכם.

התנועתיות של התינוק בשלב הזה מסתכמת בקיפוץ ידיו לאגרופים, מתיחה בזמן בכי או פחד. התנוחות שלו יתחילו לאט לאט להתפתח מתנוחות עובריות לתנוחות פתוחות יותר.

בשלב הראשוני הניחו אותו מדי פעם על הבטן, על מנת לאלץ אותו להרים את ראשו ולחזק את חגורת הכתפיים. זהו תהליך חשוב מאד להמשך התפתחותו המוטורית של התינוק.

צרו לו סביבה מגרה ומעניינת, שתאלץ אותו לפתח את חושיו ולאמץ את תנועותיו על מנת להשיג את החפצים המגרים אותו. אט אט, סף החיוכים יגבר והוא יתחיל אף לצחוק בקול.

עשרה שבועות הוא בדיוק הגיל בהם מתחילה להתפתח ראייה תלת מימדית ליצירת קשר עין. הוא עוקב במבטיו אחר עצמים וכבר מתחילים לחוש בקשר עין שיש לו עם הסביבה.

מוביילים וצעצועים המשמיעים קולות יסייעו לו מאד בשלב ההתפתחות הנוכחי. אגרופיו מתחילים להפתח והוא מגיב למגע.

אם תשלבו משחק בידיו הוא ינסה לאחוז בו ולחזק את אחיזתו.

הוא מתחיל להרים את ראשו ולפעמים נשמט מעט. אך גם חצאי סיבובים מסתמנים. התינוק ערני ועוקב אחר הסביבה שתפו ודובבו אותו, צרו עימו קשר עין ומגע זה עושה פלאים להתפתחותו בשלב זה.

]]>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית