ממעמקי התהום: אם חד הורית עם חובות ענק

קארין אביבי מומחית ליציאה ממצוקה רגשית, אשת היי טק לשעבר ואמא לשלושה ילדים. "הבחירות בחייה ובחיינו עושים את ההבדל בין חיים מאושרים וטובים לבין חיים אומללים ועצובים". מה את בוחרת? קארין אביבי בסיפור חיים מרתק, כנגד כל הסיכויים

יערית אלבז | כיכר השבת |
לפני 17 שנה, בגיל 28 קארין עשתה בחירה משנה חיים. היא בחרה ללמוד מודעות עצמית.

בגיל 28 הייתי גרושה, עם ילד בן 8 עם חובות של כמעט רבע מיליון שקל, ללא נכסים ושאלתי את עצמי: איך זה קרה לי? קפצתי כיתה מכיתה ט' לכיתה י"ב כך שאני לא טיפשה, אני נראית די בסדר אז איך זה קרה לי?

"חיפשתי תשובות וניסיתי לפתור את הבעיה על ידי שינוי המציאות: ניסיתי למצוא בן זוג, עבדתי מסביב לשעון אבל הרגשתי שאני שורדת ותו לא. זוגיות לא יצאה מזה והרגשתי שאני מסתובבת סביב הזנב של עצמי ופשוט רק שורדת.

"ואז החלטתי בעקבות אימי ללכת ללמוד מודעות עצמית על בוריה, זאת הייתה הבחירה הראשונה שעשיתי שהייתה בעדי ולטובתי אחרי שנים של בחירות שגויות שנבעו ילדות קשה".

מה קרה בילדות ואיך זה השפיע על הבחירות שלך כבוגרת?

"אבי ואימי התגרשו כשהייתי בת שנתיים באודסה, אוקראינה, עליתי לארץ עם אמא, סבתא ודודה שלי ואבי נשאר באודסה.

"היום אני יודעת כמה היית חסרה לי דמות אב יציבה בחיים. וכמה זה הפריע לי במסווה שלי להיות אשת עסקים ואשה אסרטיבית ובעלת דעה.

"במשך כל הילדות שלי עברתי מבית לבית, מאמא לסבתא, מנסה למצוא חברים שיקבלו אותי, מבוגרים שיהיה להם אכפת ממני. היה עוני בבית, לא היה אוכל, אכלתי אצל השכנים, בגדים קיבלתי בתרומה, לא היה חשמל בבית וכל פעם שדפקו בדלת אימי פחדה שאענה.

"חלק מהזמן חייתי בפנימייה בקריית צאנז בנתניה, ומכאן החיבור שלי לעולם החרדי ביחד עם אחיי התאומים כי הרווחה החליטה שאימי לא יכולה לגדל אותנו.

"הבחירות שלי מאז היו בחירות מתוך פחד, מתוך רצון לבנות בית משלי כמה שיותר מהר, בכל מחיר, בלי להיות מודעת לזה בכלל.

"מה שהוביל לנישואים בגיל 17.5 עם אדם קשה ונכה רגשית שלא התאים לי בכלל בשום דבר, הנישואים נגמרו ביוזמתי אחרי כאב גדול בגיל 24 עם ילד בן 4.

"הבחירה ללמוד מודעות עצמית הביאה אותי להבין שהשינוי צריך לבוא מבפנים, הבנתי שאני משכפלת את החיים של אמא שלי כי זה מה שאני מכירה.

"הבנתי שאני חייבת להגדיר מה אני רוצה לדמיין שיקרה כדי לשנות את הסרטים, הצלילים וקולות שאני שומרת בלא מודע, לראות חיובי, להאמין שמגיע לי טוב. להאמין שהקב"ה רוצה בטובתי שאם קורה לי משהו, אני יכולה תמיד ללמוד מזה.

"מכאן חיי השתנו, תוך 3 חודשים הכרתי את בעלי המדהים, בנישואים מאושרים כבר 17 שנה, התחלתי לעבוד בהיי טק וילדתי עוד 2 ילדים מדהימים.

"אחרי 10 שנים שבהם המשכתי ללמוד מודעות עצמית, הנחיית קבוצות במכון אדלר, תואר ראשון במדעי החברה והרוח החלטתי לבחור שוב, עזבתי את עולם ההיי טק שבו הייתה לי קריירה ייחודית ומשגשגת.

הוצאתי את כספי הפיצויים שלי, למדתי אימון, טיפול בפרחי באך ונ.ל.פ, מרצה במרכז י.נ.ר ופתחתי את הקליניקה שלי.

"מאז אימנתי וטיפלתי ולימדתי יותר מ-1000 איש, אני שותפה לחתונות שנוצרו, ילדים שנולדו, משפחות שניצלו, קריירות שנוצרו וניצלו ושמחה בלב של אנשים רבים.

"לפני שנה החלטתי להוציא ספר שנקרה "אני רוצה", ספר שמיועד לנשים ושנותן להן אפשרות להביא את הרצונות שלהן, להאמין שמגיע להן. כשאני הייתי ילדה אף אחד לא שאל אותי מה אני רוצה, זה לא היה רלוונטי.

"כמבוגרת הבנתי שמותר לי לרצות, מותר לי ואני ראויה לקבל את מה שאני רוצה. ההבנה הזאת שיפרה ומשפרת את חיי ואת חיי הסביבה שלי, החל ממשפחתי הגרעינית וכלה באנשים שבהם אני נוגעת.

"גברים בד"כ יותר מחוברים לרצונות והצרכים שלהם ולא פוחדים לדרוש, נשים לא וזה חבל לי. נשים שיודעות מה הן רוצות ומקבלות כלים אפקטיביים יחד עם זאת הרמוניים לסביבה ולעצמן . ישיגו את המטרות שלהן וישפרו את איכות החיים שלהן ושל האנשים האהובים להן.

"לסיכום, אני קוראת לאנשים ובעיקר לנשים, חשבו מה אתן רוצות, אל תתנו לאחרים לבחור בשבילכן, בכל רגע בחיים אנחנו בוחרים: אם לתת למישהו אחר לבחור בשבילנו או לבחור בעצמנו, ולעמוד מאחורי הבחירות שלנו לטוב ולרע. בואו ניקח אחריות על החיים שלנו ונבחר. תמיד".

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית