המדריך המלא לטיפול שיניים בזמן ההריון

חכי עם כאב השיניים עד לאחר הלידה", הייתה סבתנו היקרה נוהגת לומר כאשר התלוננו על כאבי שיניים בזמן ההיריון. אז מסתבר שזהו מיתוס. בהריון מותר לטפל בשיניים. כדאי שתדעי מה מותר ומה אסור על מנת למנוע עגמת נפש והוצאות מיותרות לאחר הלידה (בריאות)

Mame | כיכר השבת |
מה מותר ומה אסור לבצע בטיפול שיניים בזמן ההריון?

1. בדיקה שגרתית

מותרת בהחלט. ככלל, מומלץ לכל אדם פעם בשנה לבצע בדיקה שגרתית אצל רופא שיניים, ואין שום סיבה לבטל בדיקה זו גם כאשר האשה הרה. במידה והרופא מוצא צורך בצילום, צריך לבחון: אם זה דבר שאינו סובל דיחוי לבצע. אם לא, מומלץ לדחות עד לאחר הלידה.

2. סתימות

את הסתימות עצמן אין בעיה לבצע. הבעייתיות נוצרת כאשר נדרש צילום ולא מומלץ לחשוף את העובר לקרינת הרנטגן. במקרים דחופים יש לעשות צילום על ידי רופא או טכנאי רנטגן בעלי רישיון, על מנת שידייקו בפעם אחת, ולא יצטרכו לחזור על הצילום.

3. צילום

צריך להיות צילום פרי-אפיקלי כלומר, צילום עם קרינה מזערית ביותר. חשוב לשים לב לפריטים הכרחיים נוספים: סינר עופרת וצוואר עופרת. המגנים מפני קרינה הן על האישה והן על העובר.

4. ניקוי שיניים

מומלץ לבצע. שכן, דווקא בהריון השיניים רגישות ומועדות לעששת, ופעולת השיננית מונעת ומצמצמת נזקים.
רוב המרפאות בישראל מעסיקות שיננית. את ההמלצה לגשת אליה ניתן לחלק לשלושה סוגי מטופלים: אנשים שצריכים פעם בשנה, אלו שפעם בחצי שנה, ואלו שפעם בשלשה חדשים. לאחר בדיקה ראשונית, השיננית מיידעת את האדם במידת התדירות שעליו להגיע. בעניין זה אין הבדל בין אישה הרה לבין אדם רגיל, כך שאין למנוע מאישה הזקוקה לניקוי אבנית תקופתי, לבצע אותו.

5. טיפולי שורש

מצריכים תמיד צילומי רנטגן. לפני הטיפול, באמצעיתו ובסופו. לכל טיפול ובכל שן. לכן מומלץ שאישה הרה תדחה את טיפולי השורש לאחרי הלידה, או להשתדל לסיים טיפולים אלו עוד לפני ההיריון.

6. מקרה חירום

של כאבים נוראיים, או שהשהיית השן הרקובה עוד מספר חודשים ללא טיפול תגרום לאבדן השן, מבצעים את הטיפול, לפי הכללים שלעיל (צילום פרי אפיקלי ושאר אמצעי הזהירות).

7. עקירות

אם הן הכרחיות , אין שום בעיה לבצע . אך שוב, אם הדבר מחייב צילום כפי שאמרנו קודם רק צילום פרי אפיקלי.

8. השתלת שן

עדיף לדחות לאחר הלידה רק כאשר כל ההכנות נעשו לפני תחילת ההיריון, ויש כבר צילומים, וכל מה שנותר זה להשתיל את השתל עצמו - ניתן לבצע.

9. הרדמות

בהרדמה מקומית אין שום סכנה לא לאישה ההרה ולא לעובר. הרדמות כלליות, לא מבצעים בהריון. אישה הנאלצת לעבור טיפולי שיניים תחת הרדמה מלאה, טוב לה שתדחה את הטיפולים לאחר הלידה. במקרה חירום, ניתן לבקש מרופא פרטי הפנייה אל אחד ממרכזי רפואת השיניים בבתי חולים. שם מבצעים הרדמות מלאות גם בהריון.

10. נטילת תרופות

כיום יש תרופות המותאמות לאישה הרה (ומניקה), ואותן אפשר ליטול ללא חשש.

החומר באדיבות מרפאת טופ סמייל המתמתחה ברפואת שיניים

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית