הסימנים שמעידים שהתינוק שלך כבר גדל

הילד שלך כבר לא תינוק! כשהוא תינוק כולם עוטפים אותו בנשיקות הוא אינו מביע התנגדות ואף שמח מזה. ככל שהם גדלים לעתים אנו נתקלים בהתנגדות שלהם לנשיקות, חיבוקים ואף מביעים דחייה. בני משפחה קרובים נעלבים מתגובותיו. זה לא הזמן להיעלב, התינוק שלכם בסה"כ מבקש לגדול (תינוקות)

יערית אלבז | כיכר השבת |
חגים ושבתות עם בני המשפחה הם אחד מהזמנים לנשיקות וחיבוקים בכמות גדולה מהרגיל לתינוקות שלנו.

אך מה קורה שהתינוק שגדל כבר ולא רוצה בכך, הוא מביע התנגדות ומסובב את פניו , וזה הזמן בדיוק של הסבתא, הדודה , האבא ועוד בני משפחה קרובים..להעלב.

מסתבר שיש סיבות אחרות לכך, ואין שום סיבה שתקחו ללב... התינוק שלכם פשוט גדל.

ילדים בני 9 עד 12 חודשים מפתחים מודעות לקיומם. הם מבדילים בין השטח האישי שלהם כילדים לבין השטח האנושי המוגדר משפחה. הם יסובבו את פניהם למי שאינם יהיו מעוניינים שיחבק וינשק אותם. לא להעלב זה השלב שבו הילד מתחיל להפריד בין אנשים מבחוץ לבין התא המשפחתי הקרוב אליו ביותר.

ככל שהילד מתבגר יותר הוא מודע לפרטיותו, נישוק, חיבוק או כל דבר אחר יכולים להתפרש אצלו כחדירה לפרטיות. ולכן הוא אינו מעוניין בכך, הוא יביע התנגדות על מנת לאשר לעצמו את הגבול בין החיים האישיים שלו.

הוא רוצה להראות את העצמאות שלו, למרות שהוא בטוח בזרועותיו של אביו, הוא לעיתים ידחוף אותו משם, יסובב את פניו, ואך יביע התנגדות נחרצת לנשיקות שלו. זה לעתים קרובות מתאים לשלב של ההתנגדות המתרחש בסביבות גיל שנתיים, שבמהלכו הוא לומד ואוהב להגיד לא. אל תדאגו, זה רק סימן שהוא גדל.

כשהילד מגיע לבשלות מסוימת, הוא מתחיל לשחק עם "הפגנות רגשיות" הוא נהנה לשחק ברגשותיהם של המבוגרים כביכול וזה מה שנותן לו לבחון גבולות, ותגובות המבוגרים סביבו.

אין צורך להעלב, להתרגז או לתת לזה ביטוי רגשי עמוק, גם אם הילד מסרב, הביעו מחוות רוך, ההורה חייבים להראות שהוא אוהב באותה מידה, זהו תהליך הגדילה הטבעי שלו, בודק גבולות ורוכש עצמאות. לא להיעלב הוא בסה"כ מעצב את עצמו.

גילאי 4-5 שנים הם בדיוק הגיל בו הילד מתחיל לחוש צורך בפרטיות ובעולם משלו. ולהראות את העצמאות שלו בגלוי ולדרוש אותה. הדרך הטובה ביותר היא לא להראות לו נוקשות יתר או לצחוק עליו. האתגר הוא לתת לו את התמיכה שלך כהורה מבלי להרגיז את הדודות או הסבתא שאינם יכולות להבין מה גורם לו לדחות אותם פתאום.

עדיף להמעיט בהסברים מיותרים למה הילד שלך מתקשה לומר שלום, או לקבל בהבנה חיבוקים ונשיקות מבני המשפחה. זו תקופה שתחלוף הוא יסגל לעצמו עצמאות משלו ויחזור להיות חברותי כבעבר.

במקרים קיצוניים מדי של התנתקות חברתית או הבעת סלידה יוצאת דופן, יש להיוועץ עם אנשי מקצוע ולטפל בבעיה על מנת למנוע החמרה או התפתחות בעיה רגשית מיותרת.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית