Mame מסדרת לכם שולחן חג בלתי נשכח

ברגע שהניחוחות הקולינריים מחליפים את תמהילי הניקיונות – מגיע האות לשלב המהנה ביותר- עריכת השולחן ועיצובו. אני רואה זאת כתמריץ אסתטי, אשר ידרבן ויבהיר לכולנו בשביל מה אנחנו כל כך עמלים. אחרי הכל, המטרה הסופית היא: להתכנס יחדיו סביב שולחן ערוך כבני מלכים. "עורכות שולחן" עם אלישבע גליקסברג (עיצוב)

אלישבע גליקסברג | כיכר השבת |
כדי לרענן את כללי העריכה המקצועית, בחרתי לשתף אתכם בהפקה אהובה עלי במיוחד, אשר למרות שצולמה למטרה ספציפית אחרת ולא לליל הסדר, ניתן ללמוד באמצעותה, כיצד להפוך כל חלל נתון למרחב אירוח.

1. התאמת המקום לצרכי האירוח

1. התאמת המקום לצרכי האירוח,,מדובר בנישה קטנה בין שני עמודים. במקרה כזה מומלץ :, למקם את השולחן בקו אופקי היוצר אשליה אופטית ומעניק תחושת מרחב. לוודא שמעגל התאורה יקיף את כל שטח השולחן, לשם כך חוברו 3 גופי תאורה לקרניז עילי. לשמור על קשר עין וקומוניקציה בין הסועדים, על כן המאסטר פיס הוסט לצידי השולחן ולא הוצב במרכזו. לשחק עם המושבים. לחלקו האחורי של השולחן הותאם ספספל עליו ניתן להושיב ילדים ,ובחלקו הקדמי 3 כסאות בצבעים שונים ליצירת עניין.,2.עריכה אישית,,מכיוון שבליל הסדר, יש ליין-אפ עמוס ודינמי, רצוי למנוע כאוס, וליישם את כללי העריכה האישית המכתיבים מראש את גבולות הגיזרה וטווח התנועה של כל סועד.,בשולחן הנוכחי הקפדנו לערוך אחד מול השני, כל סועד קיבל טריטוריה אשר התחילה מכוס השתיה המונחת מימין לצלחת והסתיימה בקצה המפית.,בקו האמצע לאורך השולחן נותר מקום למנות מרכזיות.,3.צבעים,,,בחלל הנתון קיימים באורח קבוע ווילון ואבני החיפוי בגווני אפור מעושן, האפור נחשב לפיגמנט נייטרלי המתאים לכל מניפות הצבעים. מצאתי לנכון לבחור מפה ומפיות באותו פיגמנט.,הטקסטיל עשוי פשתן השזור בחוטים מטאליים אשר העניק את הגוון המונוכרומטי וייצר הרמוניה ודיאלוג בין השולחן למרחב. בחירת הצבעים חייבת להיות מושכלת. היא קובעת את אקלים האירוח ושולחת את המסרים הרצויים.,נגיעות של צבע פסטלי מעושן באו לידי ביטוי בטריו של שזירות פרחים.,כלי ההגשה הלבנים מגיבים נהדר לתאורה וכוסות הקריסטל החזירו בוהק חגיגי.,4. שזירה יוקרתית ולא יקרה,,אופציית התכולה מוגבלת מראש, על כן , בחרתי בשזירה של קבוצות אשר משדרת דומיננטיות ואסתטיקה מחד, ולא חוצצת בין המסובים מאידך.,שלושה כלים מטאליים בגבהים שונים, הינם פלטפורמה אידיאלית לשזירות.,ההכנה:, א.למלא קערה במי ברז, להניח בתוכה 3 ספוגים עגולים לפרחים ולהמתין עד לשקיעת הספוגים,ב. להוציא את הספוגים ולנער את שאריות המים,ג. להניח את הספוג על הכלי ולחזק באמצעות אנקורטייפ(גליל סרט דביק המיועד לחיבור ספוגים ופרחים),ד. לקטום פרחים ולנעוץ ע"ג הספוג עד לכיסוי מלא,ה. לעטר את כדור הפרחים בתכשיט פרח יוקרתי דוגמת סחלב וצמח משתפל מטה,טיפ לליל הסדר: ניתן לשפד אגוזים ולשלבם בין הקיטומים.,5. אלמנטים עיצוביים,,כדי להשלים את התמונה, אני אוהבת להניח אלמנט עיצובי על המפית האישית, המשתלב עם הסנטר פיס. במקרה הנוכחי השחלתי צרור פרחי פילר (מילוי)
‏

מדובר בנישה קטנה בין שני עמודים. במקרה כזה מומלץ :

  • למקם את השולחן בקו אופקי היוצר אשליה אופטית ומעניק תחושת מרחב.
  • לוודא שמעגל התאורה יקיף את כל שטח השולחן, לשם כך חוברו 3 גופי תאורה לקרניז עילי.
  • לשמור על קשר עין וקומוניקציה בין הסועדים, על כן המאסטר פיס הוסט לצידי השולחן ולא הוצב במרכזו.
  • לשחק עם המושבים. לחלקו האחורי של השולחן הותאם ספספל עליו ניתן להושיב ילדים

ובחלקו הקדמי 3 כסאות בצבעים שונים ליצירת עניין.

2.עריכה אישית

‏

מכיוון שבליל הסדר, יש ליין-אפ עמוס ודינמי, רצוי למנוע כאוס, וליישם את כללי העריכה האישית המכתיבים מראש את גבולות הגיזרה וטווח התנועה של כל סועד.

בשולחן הנוכחי הקפדנו לערוך אחד מול השני, כל סועד קיבל טריטוריה אשר התחילה מכוס השתיה המונחת מימין לצלחת והסתיימה בקצה המפית.

בקו האמצע לאורך השולחן נותר מקום למנות מרכזיות.

3.צבעים

‏ ‏

בחלל הנתון קיימים באורח קבוע ווילון ואבני החיפוי בגווני אפור מעושן, האפור נחשב לפיגמנט נייטרלי המתאים לכל מניפות הצבעים. מצאתי לנכון לבחור מפה ומפיות באותו פיגמנט.

הטקסטיל עשוי פשתן השזור בחוטים מטאליים אשר העניק את הגוון המונוכרומטי וייצר הרמוניה ודיאלוג בין השולחן למרחב. בחירת הצבעים חייבת להיות מושכלת. היא קובעת את אקלים האירוח ושולחת את המסרים הרצויים.

נגיעות של צבע פסטלי מעושן באו לידי ביטוי בטריו של שזירות פרחים.

כלי ההגשה הלבנים מגיבים נהדר לתאורה וכוסות הקריסטל החזירו בוהק חגיגי.

4. שזירה יוקרתית ולא יקרה

‏

אופציית התכולה מוגבלת מראש, על כן , בחרתי בשזירה של קבוצות אשר משדרת דומיננטיות ואסתטיקה מחד, ולא חוצצת בין המסובים מאידך.

שלושה כלים מטאליים בגבהים שונים, הינם פלטפורמה אידיאלית לשזירות.

ההכנה:

א.למלא קערה במי ברז, להניח בתוכה 3 ספוגים עגולים לפרחים ולהמתין עד לשקיעת הספוגים

ב. להוציא את הספוגים ולנער את שאריות המים

ג. להניח את הספוג על הכלי ולחזק באמצעות אנקורטייפ(גליל סרט דביק המיועד לחיבור ספוגים ופרחים)

ד. לקטום פרחים ולנעוץ ע"ג הספוג עד לכיסוי מלא

ה. לעטר את כדור הפרחים בתכשיט פרח יוקרתי דוגמת סחלב וצמח משתפל מטה

טיפ לליל הסדר: ניתן לשפד אגוזים ולשלבם בין הקיטומים.

5. אלמנטים עיצוביים

‏

כדי להשלים את התמונה, אני אוהבת להניח אלמנט עיצובי על המפית האישית, המשתלב עם הסנטר פיס. במקרה הנוכחי השחלתי צרור פרחי פילר (מילוי) בין קפלי המפית .

לאורך כל העריכה, חשוב להיצמד לקונספט אחיד ולשמור על קו נקי ומנצח.

6. קומפוזיציה

‏

מערכת הכלים הספציפית מתאפיינת בקווי מיתאר שונים כשלכל סט אישי-נרטיב משלו.

על כן קיפול המפית הותאם לקווים הגאומטריים של הצלחות כשהפרחים מרככים את המראה המוקפד.

7. תזכורת קטנה לפני סיום:

‏

בכל שולחן בכלל ובשולחן ליל הסדר בפרט, אסור לתת לעיצוב להשתלט .

המינון המומלץ : עד 30% מנפח השולחן.

בשולחן החג כולנו מסובין. חשוב לדאוג לאקלים חגיגי המתמקד ברוחחת הסועדים ללא מסרים מתחרים.

בברכת חג כשר, שמח ומעוצב

אלישבע.

הפקה, סטיילינג וכתיבה: אלישבע גליקסברג

צילום:דניאל לילה

לוקיישן: "הגלריה", ידידיה פרנקל 20 ת"א

‏

אלישבע גליקסרג, מאסטרית עיצוב , הפקות וסטיילינג eli7style1@gmail.com

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית