מתחילה דיאטה? המנגנון הפסיכולוגי משפיע מאד על השלב הראשוני, והמעבר בין אכילה חופשית למאוזנת הוא הקשה ביותר.

ברגע שאת אומרת לעצמך "אני בדיאטה", את מרגישה שאינך יכולה יותר ורצה מיד לחפש משהו מתוק, שיעביר לך את טעמה המר של המילה "דיאטה".

אפשר להתגבר על כך. הכירי את ההתנגדויות הקיימות וצרי לך מנגנון הרפיה כזה שיגרום לך לעבור ולחצות את הגשר בשלום. השלה הראשוני בדיאטה הוא החשוב ביותר והוא הקובע.

צרי מפת שעות אכילה קבועות ביום

קבעי מתי את מתחילה את ארוחת הבוקר, ומתי את מסיימת את הארוחה האחרונה, רצוי שלא לעבור את השעה 20:00 בערב. ייתכן שזה תנאי קצת מגביל אבל יש בו הרבה מן ההרגלים הטובים שיעזרו לך גם לאזן את האכילה שלך וגם את שעות השינה שלך, שהם חשובות מאד לתהליך הירידה במשקל.

אל תוציאי מהתפריט את המאכלים האהובים עלייך

גם אם את מאד אוהבת משהו מתוק כתבי לעצמך במדוייק באיזה שעה את יכולה לשלב אותו כחלק מהתפריט היומי הקבוע, המעיטי בכמויות כמה שהינך יכולה וקבעי לך יעדים קטנים לעצמך. ברגע שתעמדי בהם זה יעודד אותך להמשיך הלאה.

הקפידי על פעילות גופנית קלה

הקפידי על פעילות גופנית של כ-10 דקות בכל יום זה יכול להיות הליכה מסביב לשולחן, או עליה וירידה במדרגות, כפיפות בטן או פעילויות אחרות. אל תרשמי לחדר כושר אם אינך מסוגלת לעמוד בכך. כישלונות מונעים הצלחה.

התחילי בפעולות קטנות שיתנו לך תמריץ להמשיך בצעדים גדולים יותר.

]]>