סוכנת השחקנים זהר יעקבסון מדברת על הבת שאיבדה

זוהר יעקובסון, סוכנת השחקנים המיתולוגית, מדברת עם Mame על עבודתה המאתגרת, על השחקניות הדתיות שהיא מייצגת ועל הבת שאיבדה למחלת הסרטן. וגם: מהו חג הפסח בעיניה?

יערית אלבז | כיכר השבת |
זוהר יעקובסון
היא דמות מעוררת השראה בדרך המיוחדת שבה היא עובדת. היא לא חסידה גדולה של פרסום, אינה אוהבת ראיונות וחשיפה "מיותרת" בכל מה שנוגע לעשייתה.

היא פועלת מאחורי הקלעים, מתבוננת מהצד ובעיקר אחראית לעשייה עניפה - כמי שמנהלת את אחת מסוכנויות השחקנים הגדולות בארץ.

היא מומחית בזיהוי כשרונות והבאתם לידי ביטוי, מפיחה בהם חיים. הם מביאים את הסיפור האישי שלהם בבסיסו והיא גורמת להם להבשיל.

מה דרוש כדי לשרוד במקצוע תובעני כל-כך?

"נחישות, עור של פיל מאוזן ועבודה פנימית. להבין שיש זמנים שבהם מתעניינים בך, אבל גם מקרים שבהם לא זוכרים אותך בכלל. לא מדובר במקצוע קל".

איך מזהים מי יכול להיות שחקן ומי לא מתאים לתעשייה?

כ"שמגיע אליי מישהו ואומר 'אני מגיל 3 על במות', את מבינה שזו המהות שלהם, שזה בא להם מבפנים והם יעשו הכל כדי להיות שם. זה הולך ביחד בדרך כלל. המבחן האמיתי הוא התגובות שהוא מקבל - בהתאם לכך ניתן לקבוע אם הוא מתאים לתעשייה".

מגיעות אלייך נשים דתיות שרוצות להתמקצע בתחום?

"להיפך - שחקניות חילוניות שאני מייצגת הפכו לשומרות מצוות והמשיכו למצא את הדרך המתאימה עבורן. הן מופיעות רק בפני נשים, מעבירות את המסר שלהן לקהל.

"כוכבים" יש רק בשמיים, אבל כאן בארץ יש אנשים שניתנו להם כלים להשפיע והם צריכים לנצל את הכישרון ואת מה שניתן להם במתנה - לטובת הכלל".

מהו חג הפסח עבורך?

"שתי אופציות ניצבות בפנינו - או פרעה או פסח וזה המהות של הבחירה. פה רע, או פה סח – מה שאדם מוציא לפועל דרך הדיבור עובר לנשמה. הניקיון הוא לא רק פיזי, צריך לבחור בין פה רע לפה סח. אדם שמודע משפיע על התגובות, הבחירות והמחשבות שלו.

"בכל שנה צריכים להתקדם עוד, לא להישאר באותו מקום. כל פסח הוא שונה מקודמו בכל המובנים, ואנחנו צריכים לשאוף ולהתקדם למקום טוב יותר.

"לצערי, לפני חמש שנים איבדתי את בתי היקרה למחלת הסרטן. היא הייתה מיוחדת ביופייה הפנימי והחיצוני, צדיקה אמיתית. 10 חודשים אחרי שהתגלתה אצלה המחלה, היא נפטרה.

"לזכרה הקמנו את בתל השומר את מרכז טל - מרכז תמיכה ברפואה משלימה לכל חולי הסרטן ומניעה של הכאב. זהו מנוע לעשייה מתוך כאב עצום ובור עמוק, וחוסר קבלה ורצון להשלים עם פטירתה ולהמשיך את דרכה. "נתינה" מתוך חשיבה אמיתית על הזולת שמי שיבוא אחרייך יסבול פחות.

מרכז טל - "ממשיכים את צוותה של טל" -

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית