"בדרך אל האושר"

אושרה רמתי ניסתה במשך שנים לכלכל את משפחתה בכבוד כמפרנסת יחידה. לאחר שהקימה קליניקה רפואית מצליחה, היא נפלה לתרמית שהותירה אותה חסרת כל. אך דווקא מתוך הייאוש, היא קיבלה כוחות והפכה ליזמית בינלאומית המנהלת מספר רב של עסקים במקביל

יערית אלבז | כיכר השבת |
אושרה רמתי, היא חרדית מן המניין, בתו של רב, אשת תלמיד חכם העסוק בלימוד תורה, אם לשלוש בנות וסבתא לנכד (השני בדרך).

במבט קרוב מתגלה אישה חזקה, מלאת אמביציה, כזאת שנהנית משבירת סטיגמות על נשים בקהילה הדתית-חרדית, שמאמינה שעול הפרנסה והמחיה שבמקרים רבים נמצא באחריות הנשים, רק מקנה קרקע פוריה להגשמה עצמית.

כשהיא מתפללת שחרית היא מחייכת חיוך רחב באומרה "ברוך שעשני כרצונו".

אחרי תפילת הבוקר, אושרה ממהרת לקליניקה שלה "אור קוסמדיקס", הממקומת בראש העין. במשרד הקטן שלה, היא מנהלת שישה עסקים ופרויקטים שונים עליהם היא עובדת במקביל, מיבוא ושיווק מוצרים קוסמטיים רפואיים בארץ ובארה״ב, דרך ניהול חנויות אופנה באינטרנט ועד חברת פרסום.

אושרה בעלת תואר P.M.E בקוסמטיקה רפואית והגיעה לתחום לגמרי במקרה.

התחלת את דרכך המקצועית בתחומים שונים לגמרי. איך הגעת לקוסמטיקה?

"נכון, עבדתי בכלל בהנהלת חשבונות ולאחר מכן בתכנות מחשבים, תוך כדי סבלתי מבעיית עור שהטרידה אותי במשך שנים, הלכתי לרופאי עור וקוסמטקאיות ופשוט לא מצאתי פתרון.

"כאוטודידקטית החלטתי ללמוד ולחקור זאת בעצמי, למדתי קוסמטיקה רפואית, התאהבתי במקצוע ופתחתי את הקליניקה.

"התחלתי מחדרון קטן בו קיבלתי לקוחות, לאט לאט גדלתי ופתחתי קליניקה מפוארת המונה כעשר עובדות, והעתיד נראה ורוד. עד שמנהלת שהכנסתי לעסק "עקצה" אותי במאות אלפי שקלים, וכמעט שהגעתי לפשיטת רגל.

"למזלי הודות למוניטין שלי, עזרה מקצועית מאנשים טובים ועם הרבה סיעתא דשמיא, העסק הצליח להתאושש. דווקא מהמקום הכי נמוך שאפשר לדמיין, גם נפשית וגם כלכלית אספתי כוחות והרמתי את העסק למקום שהוא נמצא היום".

את חושבת שהצליחו להוליך אותך שולל כי את אישה מאמינה?

"ממש לא, למה רק נשים מאמינות נופלות לתרמית? מה שכן, אולי האמונה הגדולה שלי באנשים היא זו שגרמה לי לא לקלוט את הסיטואציה.

"כיום, אני משתדלת לבדוק בדקדוק כל הצעה עסקית וכל עובדת שנכנסת אלי לעסק עוברת בדיקה קפדנית. באופן כללי אני נוהגת ב"כבדהו וחשדהו", אבל לא באופן קיצוני וחרדתי, אלא באופן מושכל.

"בכל דבר שקורה לנו בחיים יש משהו טוב. הסיטואציה הזו חישלה אותי, גרמה לי לראות דברים אחרת. נכון שהאינטואיציה הנשית היא מבורכת, אבל למדתי שבעולם העסקי חשוב להשתמש בעוד כלים".

שתפי אותנו בקשיים שעוברת אישה חרדית בעולם העסקים.

"אספר לך קוריוז שממחיש את הקשיים שאישה חרדית נתקלת בהם: עוד לפני שהקמתי את הקליניקה ואת שאר העסקים, עבדתי כמנהלת חשבונות. בחיפושי אחר עבודה פניתי לחברת כוח אדם ששלחה אותי לראיון עבודה בחברת טקסטיל.

"דיברתי עם בעל הבית בטלפון, הוא די התרשם מהניסיון שלי ובסוף השיחה הוא הודיע לי שישמח שאתחיל לעבוד אצלו. יום למחרת הגעתי והוא ראה מולו דוסית, פתאום הוא התחיל לגמגם ועיניו חשכו. אחרי שהתעשת אמר כי הוא לא צריך מנהלת חשבונות, התנצל ושלח אותי הביתה.

"כמעט שעה רק בכיתי מעלבון, כי לא צריך להיות גאון כדי להבין שמה שהוא ראה, פשוט הבהיל אותו. המבט הסגיר את המחשבה והסטיגמה שלו שחשב שכל שנה אצא לחופשת לידה, או אצטרך כל יומיים לצאת מוקדם לילדים.

"בסביבת עבודה חילונית את הופכת, בעל כורחך, לדוברת הציבור החרדי. כל מקרה שעלה לסדר היום בתקשורת והקהילה החרדית הייתה מעורבת בו הופך להיות מקרה אישי שאני מעורבת בו. מיותר לציין שזה מייצר אווירה לא נעימה בעליל".

את פוגשת לקוחות רבות שמבקשות להתייעץ איתך בנוגע לעתידן המקצועי. יש איזשהו פחד שמשותף להן?

"באופן כללי הקושי של נשים להקים עסק עצמאי בתחום שנשלט ברובו על ידי גברים כמו יבוא, שיווק ויזמות הוא הרבה יותר משמעותי.

"הפחד העיקרי הוא מיכולות השילוב בין הבית והעבודה כעצמאית. כשנשים רואות איך שילבתי בין ערכים, משפחה וקריירה ושואלות אותי לגבי הקמת עסק, או לימודים, אני יודעת בדיוק מה מטריד אותן, ואיפה נקודת התורפה שלהן ויש לי את היכולת לתת להן טיפים רעיונות וכלים מעשיים לצלוח את הקשיים האלו.

"זאת שליחות וזכות גדולה לתת עצות מכוונות מתוך הנסיון שלי, ולהעצים נשים אחרות. לפעמים מילת עידוד קטנה, תמיכה או הארה יכולה לגרום לאישה לקום ולצאת לדרך שמובילה אותה לעצמאות כלכלית".

‏לסיום, מה תוכלי להמליץ לנשים שקוראות את הכתבה ורוצות גם לממש את עצמן מקצועית?

"תתחילו לחיות את החלומות שלכן ותגשימו את עצמכן. הפחד מתחיל כאשר מנסים ולא מצליחים, אבל גם אחרי שנופלים, קמים חזקים יותר וממשיכים להתקדם. שנית, לא להפסיק ללמוד.

"ידע זה כוח - בכל תחום יש חידושים, וככל שאת לומדת יותר את מתמקצעת יותר, מה שיעזור לך להיות יותר בטוחה בעצמך וגם להרוויח יותר בסופו של דבר.

"הדבר הכי חשוב בעיני לבניית המוניטין הולך לפי א' ב' אמונה=ברכה, גזל=דלות אז אם את רוצה לראות ברכה את חייבת להקפיד על משא ומתן באמונה. כי רק זה מביא ברכה".

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית