כך תהפכי את הסובבים אותך, לסוכני המכירות שלך

את בתהליך לפתיחת עסק או שעדיין תקועה בשלב החלומות? עסק הוא דבר המצריך השקעה מרובה' אחד המרכיבים העיקריים בעסק הוא "שלב ההכרה". כדי שכולם יידעו על קיומך את צריכה לדעת מה טוב עבור העסק שלך? ואיך את מציגה אותו בפני העולם? עסק נולד. (זירת העסקים של mame)

עופר נחשון | כיכר השבת |

דרך השיווק היעילה ביותר הנה מפה לאוזן

בשיווק מפה לאוזן הלקוח מגיע לבית העסק לאחר ששמע המלצות טובות, הרבה מההתנגדויות כבר נוטרלו והוא בשל לעסקה.

הקושי העיקרי בשיטת שיווק זו הנו שהיא פסיבית, וללא שליטת בעל העסק.

אולם, היום כבר נמצאה הדרך כיצד לגרום באופן אקטיבי לשיווק מפה לאוזן. באמצעות קבוצות נטוורקינג.

מהם קבוצות הנטוורקינג?

קבוצות נטוורקינג מיושמות בהצלחה רבה בעולם כולו וצוברות תאוצה אדירה, ובזכותן ממון רב הנמצא מחוץ לקבוצות הללו, מגיע לידי חבריהם.

העיקרון של קבוצות נטוורקינג פשוט למדיי.

פעם בשבוע אנשי ונשות עסקים מתחומים שונים נפגשים: זבנים, עורכי דין, מנהלי שיווק ועוד, במקום ובשעה קבועים.

במהלך המפגש כל בעל עסק מספר לחברי הקבוצה על העסק שלו, ועל היתרון היחסי שיש לעסקו. במהלך המפגשים הנוכחים מעבירים לידים (שמות של לקוחות פוטנציאליים) לחבריהם, וכך הם מזרימים כסף הנמצא מחוץ לקבוצה - לתוכה.

המפגש השבועי והחזרה הרבה על טיבו ויחודו של העסק, מחדדים את המסר בין שאר חברי הקבוצה, מקבעות את ייחודו, ומעצימות את כמות הלידים שהוא מקבל.

חשוב לציין, שפעמים רבות - לידים טובים ומשמעותיים מועברים כתוצאה משיחה אקראית בין חברי הקבוצה. מה שמדגיש את היתרון הרב שיש באופי החברי של הקבוצה ובתכיפות שבמפגשים אלה.

מעבר לעובדה שדרך השיווק מפה לאוזן באמצעות קבוצות נטוורקינג הינם הדרך השיווק היעילה ביותר, גם העלות של החברות בקבוצה נמוכה למדיי, מה שיוצר יחס עלות תועלת ללא מתחרים.

עלות של שנה חברות בקבוצת נטוורקינג, לרוב זולה יותר מפרסום בודד בעיתון אחד, שיעילותו טובה לכמה ימים בלבד.

ישנם כמה תנאים להצלחה של קבוצת נטוורקינג

1. מחויבות חברי הקבוצה לקבוצה וחבריה. 2. מניעת תחרות בין חברי הקבוצה.

3. מקצועיות חברי הקבוצה. 4. ריבוי חברי הקבוצה. 5. מפגשים מרובי אינטראקציה בין חברי הקבוצה.

לחברות בקבוצות נטוורקינג ישנן השלכות חיוביות רבות מלבד העברת לקוחות מפה לאוזן. למשל, כתוצאה מחובת "שיחת המעלית" שיש להציג כל שבוע, בעלי עסקים רבים הגדירו לעצמם בצורה מדויקת יותר מהו עסקם. הכללים הקשוחים חינכו את החברים בקבוצות לעמוד בזמנים, עולמם העסקי התעשר והם נפתחים לאפיקים חדשים.

הפיזיקאי האמריקאי, ג'יי רוברט אופנהיימר, שעמד בראש פרויקט בניית פצצת האטום בשנות הארבעים של המאה הקודמת אמר על כוחו של התאגדות הציבור (נאומים ששינו את העולם. ע"מ-125-127):

"על מנת להתמודד עם הבעיה הכללית הזאת צריכה להיות תחושה מלאה של אחריות משותפת. אנחנו לא רק כמדענים, אנחנו גם כבני אדם. אנחנו לא יכולים לשכוח את התלות שלנו בבני אדם אחרים, אלה הקשרים החזקים בעולם, החזקים אפילו מאלה הקושרים אותנו זה לזה, אלה הקשרים העמוקים מכל - הקשר בנינו לבין אחינו בני אדם"

הכותב הוא מנכ"ל שותף "מלאכת מחשבת, ייזום ואסטרטגיה עסקית בע"מ ומרצה בתחום.

]]>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית