מדוע חרדים עובדים לא מוצאים שידוך?

כנס ראשון מסוגו נערך עבור חרדים וחרדיות מעולם העבודה והאקדמיה, וניסה למצוא פתרונות לקושי ההולך וגדל שלהם למצוא שידוך הגון. האם היזמה הזו תצליח? (אקטואליה)

יערית אלבז | כיכר השבת |
'כנס שידוכים' ייחודי נערך אמש (יום ראשון) עבור רווקים ורווקות אקדמאים ועובדים מהמגזר החרדי. את הכנס שהתקיים ב"בית קנדה" בירושלים, יזם ארגון 'אגודה אחת', במטרה להציף פתרונות עבור הקושי של סטודנטיות וסטודנטים חרדיים למצוא זיווג.

"בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה הולכת ומתרחבת של רווקות מאוחרת בציבור החרדי בכלל, ובפרט בציבור הסטודנטים והחרדים עובדים" אומר מתי הורוביץ, מחברי 'אגודה אחת'. "הרגשנו מחויבות חברתית לייצר פתרונות לציבור זה ובכנס ראשון מסוגו עלו האתגרים, הסטיגמות וכמו גם מספר אפשרויות לפתרונות יצירתיים".

חיים הוא סטודנט חרדי למנהל עסקים בקמפוס שטראוס, בן 24. מתאר את המציאות הקיימת בגוף ראשון: "כשהשדכנים מתקשרים ושומעים שאני סטודנט ועובד, אוטומטית אני נכנס לסוג ב' בשוק השידוכים. השדכנים לא יודעים איך "לאכול" אותנו וצריך להיות עיוור בשביל להבין שהציבור הזה כבר אינו קטן ויש לשים עליו את הדעת".

"בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה הולכת ומתרחבת של רווקות מאוחרת בציבור החרדי בכלל, ובפרט בציבור הסטודנטים והחרדים עובדים" אומר מתי הורוביץ, מחברי 'אגודה אחת'. "הרגשנו מחויבות חברתית לייצר פתרונות לציבור זה ובכנס ראשון מסוגו עלו האתגרים, הסטיגמות וכמו גם מספר אפשרויות לפתרונות יצירתיים".,חיים הוא סטודנט חרדי למנהל עסקים בקמפוס שטראוס, בן 24. מתאר את המציאות הקיימת בגוף ראשון: "כשהשדכנים מתקשרים ושומעים שאני סטודנט ועובד, אוטומטית אני נכנס לסוג ב' בשוק השידוכים. השדכנים לא יודעים איך "לאכול" אותנו וצריך להיות עיוור בשביל להבין שהציבור הזה כבר אינו קטן ויש לשים עליו את הדעת".,,שרה, צעירה חרדית בעלת תואר ראשון במנהל עסקים, מעידה שהתופעה לא פסחה גם עליה: "הלחץ מההורים והשדכניות הוא למצוא בחור ישיבה, כזה שילמד אחר החתונה" היא משרטטת את קווי היסוד לזיווג החרדי המושלם. "צריכים להבין שאמנם הערך העליון הוא לימוד תורה, אך לא חסר בחורים עובדים או כאלה שלומדים באקדמיה והם חרדים לדבר השם ובחורים מצוינים. השדכנים צריכים להכיר יותר לעומק את הקהל הזה ובכך למצוא בצורה נכונה את הסיר למכסה".,העיתונאי מענדי גרוזמן שלקח חלק פעיל בפאנל עם שדכן, סטודנט ויזמית, הוסיף כי האשמה במצב שנוצר מוטלת גם על הסביבה, ולא רק על החברים: "הגיעה תקופה שהתחננתי לחברים, תפסיקו לשקר עלי בשידוכים, אני רוצה שידעו את האמת, אני לא לומד שטייגען כל היום".,לדברי מנחה הפאנל, מיכאל נכטילר, "אנחנו רק בתחילת הדרך. ההיענות הגדולה לימדה אותנו שנגענו בבעיה רחבה שלא תיפתר ביום אחד, נמשיך לפעול מתוך אחריות חברתית לנו ולדור הבא והעיקר שיהיה במזל טוב".

שרה, צעירה חרדית בעלת תואר ראשון במנהל עסקים, מעידה שהתופעה לא פסחה גם עליה: "הלחץ מההורים והשדכניות הוא למצוא בחור ישיבה, כזה שילמד אחר החתונה" היא משרטטת את קווי היסוד לזיווג החרדי המושלם. "צריכים להבין שאמנם הערך העליון הוא לימוד תורה, אך לא חסר בחורים עובדים או כאלה שלומדים באקדמיה והם חרדים לדבר השם ובחורים מצוינים. השדכנים צריכים להכיר יותר לעומק את הקהל הזה ובכך למצוא בצורה נכונה את הסיר למכסה".

העיתונאי מענדי גרוזמן שלקח חלק פעיל בפאנל עם שדכן, סטודנט ויזמית, הוסיף כי האשמה במצב שנוצר מוטלת גם על הסביבה, ולא רק על החברים: "הגיעה תקופה שהתחננתי לחברים, תפסיקו לשקר עלי בשידוכים, אני רוצה שידעו את האמת, אני לא לומד שטייגען כל היום".

לדברי מנחה הפאנל, מיכאל נכטילר, "אנחנו רק בתחילת הדרך. ההיענות הגדולה לימדה אותנו שנגענו בבעיה רחבה שלא תיפתר ביום אחד, נמשיך לפעול מתוך אחריות חברתית לנו ולדור הבא והעיקר שיהיה במזל טוב".

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית