מחזירים את הפלואוריד למים

הסערה סביב ההפלרה במים שוב חוזרת. האם מדובר בשינוי מהותי, או בחילוקי דעות מיותרים? או שבעצם הפלואוריד במים לא כזה מזיק, אז למה לא לשנות? ליצמן נגד גרמן (בריאות)

יערית אלבז | כיכר השבת |
הפלואוריד הינו מינרל המגן על השן מפני עששת, הוא עמיד בפני חומציות החודרת לשן והוכח כמונע ומגן על זגוגית השן.

לפלואוריד תפקיד חשוב בזמן בקיעת השיניים, הוא מגן מפני חיידקים ושומר על הפה מפני דלקות חניכיים.

נמצא כי ריכוז במי השתיה של 0.5- 1 % מ"ג לליטר, מספיק כדי למנוע עששת ומהווה אף כגורם משמעותי בקרב ילדים עד כ- 60 אחוז ובמבוגרים עד כ- 30 אחוז.

ממחקר שנערך בארה"ב נמצא כי מיצוי פלואוריד בכמות הנכונה במי השתיה יעיל ובטוח למניעת עששת, הוא מהווה פתרון לשכבות האוכלוסיה החלשות כלכלית ומגן על השיניים, ומונע מחלות בכל הגילאים.

כמו בכל דבר אם משתמשים בו בצורה עודפת ומוגזמת, גם פלואוריד יכול להוות נזק, שימוש מופרז בפלואוריד עלול לגרום לפגיעה חמורה המכונה 'פלואורוזיס', היא מתאפיינת בהופעת כתמים לבנים וחומים על השיניים. אצל ילדים בגילאי 4-5 פגיעה זו יכולה להיות חמורה מאד עד כדי פגיעה חמורה הגורמת להתפוררות השן. הפגיעה יכולה להופיע גם אצל מבוגרים בשימוש מוגזם

על אף ההתנגדויות והמחאות שנעשו סביב הדיון האם פלואוריד במים מזיק או מועיל? החליטה השרה לשעבר גרמן לקבל את ההמלצות ולבטל את ההפלרה במים.

כיום מבקש סגן שר הבריאות ליצמן להחזיר את ההפלרה למים על מנת למנוע עששת ומקרי פלורוזה ובכך לסייע לאוכלוסיות החלשות להמנע מטיפולי שיניים מיותרוים.

בדיון שהתקיים במשרד, הוחלט כי קיים צורך להשיב את הפלרת מי השתיה, בהתאם לעמדת אנשי המקצוע במשרד ומחוץ לו.

סגן השר ליצמן ביקש להכין תיקון מתאים לעדכון תקנות מי השתיה. התיקון יוגש לאישור וועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת לכשתוקם. מדובר בפעולה חשובה של סגן השר לקידום בריאות השן בישראל.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית