יוזמה זוגית משפרת את הזוגיות?

בוקר אחד קמו בני זוג והרימו יחד מיזם משותף. האם יוזמה זוגית משפרת את הזוגיות? טובי דיקמן, חצי מזוג הסטארטאפיסטים החרדי, בראיון מעניין עם כל הפרטים (זירת העסקים של mame)

יערית אלבז | כיכר השבת |
מה הוביל להקמת המיזם?

האמת שהתהליך היה קצת יותר מורכב ופחות מתוכנן. התחלנו מעבודה עצמאית בתחום הגרפיקה בסטודיו קטן בבית, שהתפתח לקשר עם יוצרים בכל העולם. ואז שמנו לב לחסר בייעוץ והפריה הדדיים בין בעלי המקצוע בתחום, החלטנו לשתף חברים באתר חינמי ייעודי עבור משתמשים מקצועיים שכלל מערכת פורומים בנושאים מגוונים.

התחלנו עם כמה עשרות גרפיקאים אך האתר צמח במהירות ונרשמו בו מאות ובהמשך אלפי גולשים. כשראינו כי טוב הסבנו את שמו לפרוג פרופשיונל גרופס.

האמת שהתהליך היה קצת יותר מורכב ופחות מתוכנן. התחלנו מעבודה עצמאית בתחום הגרפיקה בסטודיו קטן בבית, שהתפתח לקשר עם יוצרים בכל העולם. ואז שמנו לב לחסר בייעוץ והפריה הדדיים בין בעלי המקצוע בתחום, החלטנו לשתף חברים באתר חינמי ייעודי עבור משתמשים מקצועיים שכלל מערכת פורומים בנושאים מגוונים.,התחלנו עם כמה עשרות גרפיקאים אך האתר צמח במהירות ונרשמו בו מאות ובהמשך אלפי גולשים. כשראינו כי טוב הסבנו את שמו לפרוג פרופשיונל גרופס.,,חיים וטובי דיקמן בהכזרת המיזם שלהם כאחד משש החברות הטובות ביותר. בתמונה עו"ד אברהם יוסטמן, ופרופ' אמנון שעשוע. (צילום: בועז בן ארי)
‏חיים וטובי דיקמן בהכזרת המיזם שלהם כאחד משש החברות הטובות ביותר. בתמונה עו"ד אברהם יוסטמן, ופרופ' אמנון שעשוע. (צילום: בועז בן ארי)

במהלך הזמן ומתוך שיחות עם גולשים והכרות עמוקה של התחום, נוכחנו שיש חסר גדול בהכשרת בעלי מקצוע בתחומי העיצוב ברמה גבוהה. הרמנו את הכפפה ולפני כשש שנים פתחנו קבוצת לימוד בכיתה אחת בקומת מרתף בשיכון ה' בב"ב.

מאז בסיעתא דשמיא קיימנו שלושה כנסים מקצועיים גדולים שאליהם הגיעו אלפי מבקרים, צמחנו למכללה המובילה בתחומי העיצוב והתקשורת החזותית במחזור של למעלה מ-500 תלמידים לשנה ב-11 מסלולים שונים. מכללה שנהנית משם טוב ב"ה ונוהרים אליה תלמידים מכל רחבי הארץ וכזכור, הם ועוד רבים אחרים נהנים בו זמנית משימוש אטרקטיבי ויעיל באתר הפורומים הענק שלנו, שזוכה ללמעלה מ-3.6 מליון צפיות בחודש.

מנסיונך, מה המתכון להצלחה?

בשום שלב לא ניסינו לחפף ולמצוא קיצורי דרך, חשבנו הכי מקצועי. תלמיד שמגיע למכללה עובר אבחון יסודי, אם הוא לא יתאים לעיצוב ויצירה, הוא פשוט לא יתקבל, למרות הפיתוי הכספי ולמרות שאני חייבת לסגור 5 מקומות לקורס שאוטוטו מתחיל... אני תמיד אומרת שאני לגמרי לא בטוחה שלאורך השנים התנהלנו נכון מבחינה כלכלית, היו הרבה מיזמים שהתאבדנו עליהם, כי חשבנו שזה מה שנכון לעשות. וברוך ה' הגענו למה שהגענו.

בהקשר הזה אני חייבת לציין הרבה גופים ואנשים טובים שעזרו לנו לאורך הדרך, כמו מוטי פלדשטיין מנכ"ל קרן קמח, שנתן בנו אמון רב, משרד הכלכלה, הג'וינט, עיריית בני ברק ואפילו מרצים בעלי שם שזיהו את המקצועיות ורצו ללמד אצלנו, ואגב, אצלי אין מרצים שאין להם ברזומה לפחות עוד 2-3 מוסדות נחשבים במגזר החילוני. הם חייבים להיות הכי טובים בתחומם, ושוב, גם אם יעלה לי יותר יקר להעסיק אותם.

מה התכניות שלכם לעתיד?

זהו לא סוד שהעולם כולו מתקדם טכנולוגית ואתו גם כל תחומי העיצוב והתקשורת החזותית אנחנו רוצים להיות שם. חיים, שהוא המח מבין שנינו, שוקד מזה תקופה ארוכה על פיתוח סטארטפ שלאחרונה גם קיבל הכרה של תכנית 'קמאטק' שבה התמודדנו מול למעלה מ 200 סטארטפים אחרים. אנחנו נמצאים כרגע בשלב הפיתוח של המוצר, הרבה מאד עבודה סיזיפית, אבל אנחנו מקווים שנצליח לפרוץ לתחום חדש ולספק טכנולוגיה פורצת דרך לאלפי הגולשים הרשומים באתר 'פרוג'.

איך מסתדרים עם עבודה, בית וזוגיות. בפרט ששני בני הזוג עובדים באותו מקום?

זה בהחלט מאתגר. במיוחד שיש לך 5 ילדים מתוקים בבית שזקוקים לאמא לאורך כל היום. אני מאמינה בשיתוף הילדים בכל תהליך התפתחות המקצועית והכללית של ההורים, אנחנו משתפים אותם הרבה, בקשיים בלבטים, בהצלחות. הילדים שלי חושבים וחולמים 'פרוג'. בזמנו עשינו איזה גימיק פרסומי בצורת 'דרכון', הבנים חילקו לכל הרב'ס בחיידר וביקשו שיבחרו קורס וירשמו את בני משפחתם, ממש סוכני מכירות.

לשמחתי, אני לא זקוקה להרבה שעות שינה, כך שאני קמה מוקדם בבוקר ומספיקה לתת יחס אישי בהלבשה בהכנת כריכים לפי הזמנה וכדו'. מעבר לזה, גם בשבועות שאני לא מצליחה 'להגיע אליהם' מספיק באמצע השבוע, השבתות כולם שלהם, המון הקשבה, המון סבלנות לתת לכל אחד מהם את מלוא תשומת הלב שהוא זקוק לה.

לגבי זוגיות, זכיתי לעבוד עם בן זוגי המקסים חיים בחלוקת תפקידים ברורה ומפרגנת. אני אומרת 'זכיתי' כי זה לא מובן מאליו, במקרים רבים זה לא מצליח... אצלנו ברוך ה' נוצרה השלמה מבורכת, הוא מתעקש אמנם שאני מנכלי"ת המכללה, אבל אין לזה משמעות אמיתית, הוא מנהל ברוב כישרון את כל הקטע הפדגוגי שבלעדיו לא היתה מכללה. ובדרך זו אנחנו מצליחים לקדם את רוב חלומותינו ואף להתפרנס מהם בכבוד, ב"ה.

מה החזון שלכם?

השילוב של להתפרנס ממיזם שמקדם אנשים ועושה להם טוב, ופותח להם דלתות לתעסוקה ופרנסה, נותן סיפוק אדיר. אני רוצה להמשיך לפעול כדי שתלמידנו יפתחו עסק עצמאי מכניס או יעבדו במקומות מתגמלים ומפרנסים, הכי יוקרתיים והכי נחשבים, שלא תהיה דלת סגורה בפניהם. וכמובן לדעת שלפני הכל התפקיד שלי להיות האמא הכי טובה בעולם עבור הילדים שלי ובת זוג שותפה לחיי אושר עם בעלי.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית