כך הכל החל

רעולי הפנים והגרפיטי שהתסיסו את פוניבז'

קודם ל'קרב הסלטים' בחדר האוכל והתקרית האלימה הצהריים בגבעת הישיבה, חדרו אלמונים רעולי פנים לחדר אוכל מאולתר של השונאים' וריססו כתובות נאצה נגד נשיא הישיבה (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מצלמות אבטחה)

מאז החל סכסוך השליטה בגבעת ישיבת פוניבז' בב"ב בין פלגי "השונאים" ו"המחבלים" לפני כעשרים שנה, היו ידועים חודשי אלול כזמנים רגישים ונפיצים בגבעה, זאת נוכח העובדה כי בפועל קיימות במבנה אחד שתי מסגרות לימודיות וחינוכיות המשתמשות באותו השם, אולם למעשה הינן ישיבות נפרדות השוהות במבנה אחד, מה שמביא לחיכוך תמידי.

גבעת הישיבה, היום (באדיבות המצלם)

בעוד שמבחינה משפטית, הלכתית ופוליטית הויכוח נמצא כל העת בשיאו, הרי שבפועל בהתנהלות היומיומית של התלמידים הושג סטטוס קוו שקט בין הצדדים הנצים, זאת על מנת לצמצם ככל האפשר את מוקדי החיכוך האפשריים ולאפשר לתלמידים משני הפלגים חיי שגרה של לימוד תורה והתעלות רוחנית.

בדרך כלל בחודש אלול, העובדה שבזמן זה נמצא היכל הישיבה בתפוסה מלאה מאחר שמאות בחורים משיעור א' מגיעים להידפק על שערי הישיבות, גורמת למחלוקות על הסטטוס קוו הרגיש שבאות לידי ביטוי פעם על חלוקת חדרי הפנימיות, פעם על מקומות הישיבה בהיכל בתפילות ובלימוד ופעם על מקומות הישיבה בחדר האוכל.

הגרפיטי בחדר האוכל המאולתר של "השונאים" (באדיבות המצלם)

השנה, התקין הרב אליעזר כהנמן, נשיא הישיבה, לתלמידיו (פלג "השונאים") מקלט שהפך לחדר אוכל חלופי, זאת בשל מצוקת המקום.

אולם כפי שנחשף ב"כיכר השבת" ממצלמות האבטחה שהתקינו ה"שונאים", נראה כי הדבר היה לצנינים בעיני תלמידי פלג ה"מחבלים", והללו הגיעו באישון ליל, אור לר"ח אלול, פרצו עם מוטות למקלט וריססו כתובות נאצה בגנות רבני הישיבה.

(באדיבות המצלם)

בהמשך, עברו בחורי השונאים לאכול בחדר האוכל הרגיל, מה שקומם את בחורי המחבלים וגרם לעימות בסעודת שבת השבוע - שכבר זכה לכינוי "קרב הסלטים", והיום בצהריים למהומה במהלכה הותז גז מדמיע ומספר תלמידי פלג ה"שונאים" פונו לבית החולים "מעייני הישועה" לצד מעצרים שהמשטרה ביצעה.

באדיבות המצלם

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר