יש לי אח לבקן

אני זוכר את ימי ילדותי, יש פעמים שאני נזכר ברגעים מסוימים ומתבייש בהם. כיום כשאני מבין עד כמה הכעס שלי היה מיותר, אני רוצה שכולם יידעו שיש לי אח לבקן. אני כבר לא מתבייש בו אני אפילו גאה * אל תסתכלו בלבקן

יערית אלבז | כיכר השבת |
יש לי אח לבקן, לא יודע למה אבל ככה זה.

לומר לכם שלא התביישתי בזה בילדותי זה יהיה שקר. יש כאלו שיקראו את השורות הבאות ויאמרו אני מכיר מישו כזה הוא נשמה טובה, גאון, מקסים נו, אז רק לבן.

אז זהו שגם אחי בדיוק כזה, אמא שלי תמיד אמרה שהוא המיוחד, החכם והכי יפה שלה. הסכמתי איתה אבל בבית הספר לא ממש הסכמתי איתה לגבי החלק האחרון.

לעגו לי.. אח של הלבן הזה.

אני דן אותם לכף זכות אבל תכלס בתור ילד בן שמונה זה היה מביך.

היום אני מבין מה שלא הבנתי, כי הייתי ילד .. הבנתי שאני לא ראיתי את הלבן הזה בצורה נכונה. הרי לבקנות זו בעיה גנטית, יכול להיות שגם לי יוולד ילד כזה. מלכתכילה אעדיף שיהיה רגיל אבל אחרי שאני חי עם אח גדול מבין תומך ולבקן, הכל מתגמד.

אני כותב את השורות הללו כדי שיבינו שראיה ישל ילד שונה לחלוטין, שקריאות והסתכלות בצורה מוזרה בחוץ יכולים להיות כואבים אך..כשגדלים מבינים. כי הלבן הזה הוא מדי טוב.

למי שלא יודע וסביר להניח שהרוב לא מודע, כי לבקות היא מחלה תורשתית רציסיבית, הגורמת לתופעה של חוסר פיגמנטציה ע"ג העור ובשיער, וזו הסיבה לחוסר צבע כביכול. ללבן הלבקן הזה .

לבקנים הם רגישים לאור ולשמש, הם יכולים להכוות מקרני שמש מהר יותר מכל אדם סביר, בשל החוסר במלנין.

המלנין - הוא זה שמגן על העור מקרני השמש האולטרא סגולות, מחסור בגן זה גורם ללקות ראיה ולעין שלא תתפתח כראוי.

המאפיין את הלבקנים הוא עור ורוד ועיניים כחולות, ישנם לבקנים בעלי עיניים אדומות ורדרדות . הלבקנים בדרך כלל מלבד ראייתם מתפתחים יפה ביחס לגילם.

הם סובלים בעיקר מבעיות ראיה ואף מתופעה שנקראת מניסטיגמוס - הגורמת לרעידה לא רצוית של גלגל העין. ללבקנים רגישות חמורה לאור, אך ראייתם עם השנים משתפרת. לכן הלבקנים מרכיבים משקפיים מיוחדות כהות על מנת שהאור לא יפריע לראייתם.

ישנם שני סוגי לבקנות המתבטאת בצורה שונה על גבי העור: לבקנות אוקולורית, המתאפיינת בחוסר מלנין בעיניים, בשיער ובעור היא נמצאת בכמות נורמלית. הסוג השני הוא השכיח והנפוץ ביותר, נקרא לבקנות כוללת שבה המלנין חסר בעיניים שיער ובעור.

אין לי מושג למה לבקנות גורמת לאנשים מסויימים להביט בעיינים מוזרות, הרי בסך הכל מדובר באנשים נורמטיביים ואפילו מוצלחים מאד, ההדרה הזו מהחברה בהיותם קטנים בשל המראה המעט חריג, סתם מרע איתם כמו עם כל אדם מודר. הם לא שונים הם חסרי גן כזה או אחר.

בעצם למה אני מספר את כל זה..

כי היום אני כבר אדם בוגר ותכף אהיה אבא לראשונה, ייתכן וגם הבן שלי יהיה לבקן. כשהייתי קטן היו רגעים שכעסתי, לא על הורי או אחיי, אלא על חבריי. למה הם לא מבינים שהוא כמו כולם.

אני חושב שזה כרוך בפעולת הסברה פשוטה. להסביר לילדינו להכיל את השונה, ושדווקא במקרה דנן. השוני הוא חיצוני ולא מהותי.

אל תסתכלו בלבקן...

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית