תרחיקי אותם ממנו: למה יתושים אוהבים את התינוק שלך?

התינוק בוטש באוויר ברגליו ובידיו ושנתו אינה רגועה. הוא מתפתל ומקיץ אל בכי פתאומי. הוא בסדר חם לו והיתושים חוגגים על דמו המתוק. ממש סעודה! בבוקר את מוצאת את רגליו השמנמנות מלאות נקודות אדמומיות והוא מתגרד בידיו הקטנות בחוסר מיומנות,ומייבב * יתושים? חרקים קיציים אחרים? זה הזמן ללמוד איך להתמודד עם התופעה הבלתי נעימה

Mame | כיכר השבת |
יתושים אוהבים תינוקות מתוקים

היתושים ניזוניםם מדם חם ומתוק, בדיוק אלו הם מרכיביו של דם התינוק. לכן כאשר יש יתוש בסביבה, כדאי להגן על התינוקות. זה אמנם לא מסכן חיים, אך יכול להיות בהחלט לא נעים.

ד"ר אילן גור, המנהל הרפואי של ביקור רופא מתייחס לנושא עקיצות יתושים בקיץ: ממה להיזהר, ואיך מטפלים במעופפים בקיץ?

1. בניגוד לעקיצות דבורים היכולות להסתיים אף במוות- עקיצות יתושים, גם אם הן רבות, העקיצות גורמות אי נוחות ולא יכולות להסתיים במצבים מסכני חיים.

2. עקיצות יתושים גורמות לרגישות מקומית, נפיחות וגירוד. בדרך כלל היתושים עוקצים בשעות הערב והלילה כאשר הם נמשכים לאור ולדם חם מתחת לעור של הילדים. העקיצה עצמה כמעט ואינה כואבת ואף אינה מעירה את הילד משנתו אבל התגובות שמתפתחות על העור בעקבות העקיצה יכולות להעיר את הנעקצים ואף למנוע שינה.

3. השלב החשוב ביותר הוא אבחון מקור העקיצה, ההורים יכולים לחשוש לעיתים כי מדובר בעקיצה של חרקים או מעופפים שונים שיכולים להיות מסוכנים יותר. באם התגובה לעקיצה חריגה כמו מצב של התרוממות העור ואודם חריג סביב העקיצה, יש לחשוד שמקורה אינה מיתושים דווקא. בכל ספק שעולה לגבי מקור העקיצה מומלץ שהילד ייבדק על ידי רופא.

4. עקיצת יתוש אינה עוברת את בד הבגד, על כן במקרה והילד נעקץ מתחת לבגדיו ולא במקום גלוי יש לחפש סיבה אחרת לעקיצה כמו פשפשים או מזיקים אחרים הנמצאים במזרון ויכולים לעקוץ ילד בזמן השינה. כמובן שבמקרה כזה מדובר בטיפול אחר הכרוך בעיקר בסילוק מקור העקיצה (טיפול במזרנים), או לחפש את המקור בבעלי חיים בבית כמו עכברים או חתולים שהסתננו (בעיקר בקומות ראשונות וליד שדות וגינות).

5.כאמור עקיצות יתושים אינן מסכנות חיים ויש להקל על הילד בעזרת תרופות המקלות על הגירוד כמו פניסטיל ג'ל או ג'ל אחר המקטין את הגירוי.

איך אפשר למנוע עקיצות יתושים?

במידה ויש עקיצות, כדאי למרוח את הילד בתכשירים דוחי יתושים (בית המרקחת יכול להמליץ על תכשירים מתאימים).

כדאי ורצוי להוסיף בחדר הילד ובדירה מכשירים חשמליים דוחי יתושים. באם הסביבה בה אתם מתגוררים מוכה יתושים כדאי לרכוש כילה העוטפת את מיטת התינוק ומונעת חדירת יתושים, זאת בתוספת לשימוש בתכשירים דוחי יתושים.

מאוורר מרחיק יתושים! הם אינם סובלים את רוטינת הסיבוב שלו. לכן, באין מזגן (שהוא ודאי מרחיק יתושים, מכיוון שהללו אינן יכולים לתפקד במקום בו הטמפרטורה נמוכה מעשרים מעלות), כדאי להשתמש במאוורר.

שימו לב שאין באזור מגוריכם מקווי מים - שלוליות המתהוות מתחת לצינור/ברז דולף או "בריכות" קטנות אחרות. המים הללו מושכים יתושים, ושם הם מטילים את ביציהם ומתרבים.

חשוב לציין שוב, כשהתגובה לעקיצה נראית מוגזמת הן בגודלה והן באודם הנוצר סביבה כדאי להתייעץ עם רופא לאבחון.

אחד הסיבוכים בעקבות עקיצות הינו הופעת דלקת בעור סביב העקיצה המחייבת טיפול אנטיביוטי. במקרים בהם הדלקת מאובחנת מאוחר היא עלולה להתפשט לאזור נרחב יותר, או אז זה יחייב אשפוז וטיפול אנטיביוטי דרך הווריד.

חשוב לשים לב!

הרבה הורים חושבים במקרה של עקיצות מרובות שזו התחלה של מחלה ויראלית כמו אבעבועות רוח. אחת הדרכים הקלות לאבחן את ההבדל בין הממצאים בעור, היא לזכור שאבעבועות רוח מופיעה בהתחלה בבטן ובגב ובהמשך מתפשטת לכל הגוף. לעומת זאת עקיצות יתושים הן בדרך כלל במקומות חשופים כמו: ידיים רגליים ופנים ופחות בבטן ובגב, שהם אזורים המוגנים בעזרת הביגוד של הילדים.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית