חרדים בריאליטי: מי החרדית הבאה?

תופעת החרדים בתכניות ריאליטי, חשיפה וכל מיני סיפורי רייטינג. תופסת תאוצה. העניין הוא שההגדרה חרדי או חרדית נועדה רק כדי לייצר כותרת מעניינת. השאלה כמה זמן זה יחזיק מעמד,ומיהם באמת החרדים האמתיים? ריאליטי מהחיים * נקודת מבט שונה

Mame | כיכר השבת |
כחילוני שצופה בתוכניות ריאליטי, הופתעתי בזמן האחרון לגלות על המסך הקטן חרדים. חרדים בלבוש מלא, חרדים מודרניים וגם חרדים לשעבר. אם תשאלו אותי, נראה לי קצת פתטי כל הכותרות האלו - 'החרדית ששרה', 'החרדי שרץ לאנשהו', ועכשיו 'החרדית שמבשלת'.

אין לי מושג מה עובר להם בראש כשהם קוראים לעצמם חרדים. בעיניי, בעיניים של חילוני מהשורה, הם פשוט לא חרדים. כי חרדים הם משהו אחר. אין ספק, לא כל החרדים גרים במאה שערים והטכנולוגיה הביאה לפריצת גבולות ולפתיחת שערי הגטו; אבל מדוע כל כוכבני וכוכבניות הריאליטי ממהרים לנופף בעבר החרדי שלהם? אולי כך הם מקווים לקבל תשומת לב?

יש לי חבר ילדות שחזר בתשובה. והוא באמת כזה. אני מאמין לו אוהב אותו מכיל ומקבל אנחנו עדיין חברי נפש. הצד החרדי שבו מרתק אותי. הוא שונה, אמיתי, למרות שהוא בעל תשובה. יש בו משהו שמייצג את המגזר בכבוד.

בינו לבין כוכבי הריאליטי החרדים מרחק רב. אולי הם מנהלים אורח חיים דתי בדרגה כזו או אחרת. חרדי – מזווית ראייתי, יש לו גדרים אחרים ואפיון של ממשק אנושי שונה.

אין לי מושג מה עובר להם בראש כשהם קוראים לעצמם חרדים. בעיניי, בעיניים של חילוני מהשורה, הם פשוט לא חרדים. כי חרדים הם משהו אחר. אין ספק, לא כל החרדים גרים במאה שערים והטכנולוגיה הביאה לפריצת גבולות ולפתיחת שערי הגטו; אבל מדוע כל כוכבני וכוכבניות הריאליטי ממהרים לנופף בעבר החרדי שלהם? אולי כך הם מקווים לקבל תשומת לב?,יש לי חבר ילדות שחזר בתשובה. והוא באמת כזה. אני מאמין לו אוהב אותו מכיל ומקבל אנחנו עדיין חברי נפש. הצד החרדי שבו מרתק אותי. הוא שונה, אמיתי, למרות שהוא בעל תשובה. יש בו משהו שמייצג את המגזר בכבוד.,בינו לבין כוכבי הריאליטי החרדים מרחק רב. אולי הם מנהלים אורח חיים דתי בדרגה כזו או אחרת. חרדי – מזווית ראייתי, יש לו גדרים אחרים ואפיון של ממשק אנושי שונה.,,‏האחים גת, השתתפו גם בריאליטי(פלאש 90, יונתן סינדל),האחים גת למשל: הם בעלי תשובה, אתה מבין זאת מיד רואה חש זאת על המסך, וזה בסדר הם הציגו אמת מסוימת, האמנתי להם. הם לא השתמשו בחרדיות שלהם; הם הביאו עולם ערכים שונה איכותי, לא הכללה חרדית זולה.,שיהיה לכל משתתפי הריאליטי בהצלחה בכל דרך או צורה, אבל מוטב שיפסיקו להציג מציאות כוזבת שבעטיה מוכלל ציבור שלם. החרדים האמתיים שומרים על צביון מסוים במשך שנים. אל תהרסו להם את זה.,היא אמנם לא הציגה עצמה כחרדית, היא גם לחצה ידיים, אך הקשר בינה לבין העולם החרדי הועבר כמסר. רות - המשתתפת ה'חרדית' במאסטר שף . (מתוך מאקו)
‏האחים גת, השתתפו גם בריאליטי(פלאש 90, יונתן סינדל)

האחים גת למשל: הם בעלי תשובה, אתה מבין זאת מיד רואה חש זאת על המסך, וזה בסדר הם הציגו אמת מסוימת, האמנתי להם. הם לא השתמשו בחרדיות שלהם; הם הביאו עולם ערכים שונה איכותי, לא הכללה חרדית זולה.

שיהיה לכל משתתפי הריאליטי בהצלחה בכל דרך או צורה, אבל מוטב שיפסיקו להציג מציאות כוזבת שבעטיה מוכלל ציבור שלם. החרדים האמתיים שומרים על צביון מסוים במשך שנים. אל תהרסו להם את זה.

היא אמנם לא הציגה עצמה כחרדית, היא גם לחצה ידיים, אך הקשר בינה לבין העולם החרדי הועבר כמסר. רות - המשתתפת ה'חרדית' במאסטר שף . (מתוך מאקו)

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית