"אשת עסקים חרדית היא כמו לוליינית בקרקס"

"לנשות עסקים יש 200% יכולת" קובע אבי כץ, יזם ובעלים של 'קופיקס' * שושי הלר בראיון מיוחד על ההבדל שבין חלום לחזון וטיפים מדרך עמוסת אתגרים לעסק מצליח ובולט * הקפה שלו עולה חמישה שקלים, אבל העצות שלו שוות זהב (עסקים)

שושי הלר | כיכר השבת |
"לא אכפת לי שתהיה מטאטא רחובות, אבל של כל העיר!" אמר הרב לילד היתום, כשהוא מתכוון לומר, תחשוב בגדול, תצליח בענק. והוא עשה זאת. אבי כץ האיש שהקים עסקים ורשתות בהם 'הכל בדולר', 'כפר השעשועים', 'קרן הגשמה', רשת 'קופיקס' וכעת גם 'סופר קופיקס', הגיע למפגש מיוחד עם נשות עסקיות חרדיות, כדי לספר מניסיונו עמוס האתגרים על ההבדל שבין חלום לחזון ולהעניק טיפים מהדרך שלו לעסקים מצליחים ובולטים.

הנשים ישבו בקשב רב לשמוע את דבריו, והוא עשה את זה בלי גינונים מיותרים "מי שיוצאת לדרך בלי תוכנית עסקית היא פושעת"! הסתכלתי סביב, לפי הפנים, היו שם לא מעט 'פושעות'. "זה המינימום, לעשות הערכה, לכמת. כיום על פי הסטטיסטיקה אחוז העסקים הנכשלים הוא גבוה ביותר. כמעט 80%!"

ואז לפני שהייאוש התנחל בלבבות, הוא שואל "איך הופכים את זה ל-80 אחוזי הצלחה?" מסתבר שיש אור בקצה המנהרה, אפשר לפעול נכון ולהצליח בגדול. ומי שמאחוריו 11 רשתות, מהן 9 הצלחות גדולות ו-2 פחות, הוא בהחלט נשמע כ'בעל נסיון'.

כץ שולט בנתונים ושולף מספרים, אחוזים וחישובים, לעתים קצת קשה לעקוב אחריו. הוא מלמד אותנו מה ההבדל בין חולם לחוזה, באמצעות הסיפור על הרב אלקלעי, אשר 50 שנה לפני הרצל, כבר חלם על מדינה יהודית, אבל אותו לא ממש זוכרים, על אף שיש על שמו רחובות מרכזיים בערים השונות. "הוא תמיד יהיה ה'חולם', והרצל 'חוזה' למה? כי הרצל עשה מעשה, וזה עושה את ההבדל, רק מעשה הופך חלום למציאות".

הנוכחות הן נשות עסקים חרדיות, שהגיעו לאירוע המיוחד שהופק על ידי 'מעוף' בני ברק, כחלק מהעשייה למען העסקים הקטנים והבינוניים. ביום המיוחד הזה המשתתפות זכו להרצאות מרתקות, כמו ההרצאה "שיווק בשחור לבן" שהעבירה נעמה עידן המתמחה באסטרטגיה שיווקית-פרסומית, פאנל נשים מובילות, וגם ארוחת צהריים והזדמנות לעשות נטוורקינג עם נשים אחרות ולהתקדם כפי שעושים בעידן הנוכחי של עולם השיווק. ההרצאה המרכזית היא כאמור של אבי כץ המבקש ללמד 'תכלס' ולשתף את הנשים החרדיות בכמה כללים בסיסיים שגיבש במהלך דרכו העסקית.

"הכלל הראשון: 'יזמות עוזרת', אל תפתחי עסק שהוא לא הכרחי ואז צריך להוציא הון על שיווק ופרסום. ולא סתם עוזר, הוא כבר שולף כלל נוסף, אלא כזה שעוזר לך באופן אישי, והעיקר, כמו שאמר רבי נחמן מברסלב 'אל תתן לעולם הזה להטעות אותך' לכל עסק צריך להיות דגל, שהוא מסר אחד ועל פיו מגדירים את כל דרכי הפעולה, העיצוב, מקומות הפרסום ועוד. למשל כפר השעשועים היה עסק שהדגל שלו היה "אמא ל-3 ילדים". היא היתה קהל היעד, ועל פי זה פעלו" הוא מודה גם בטעותו, ואומר שלשני העסקים שלו שנכשלו לא היה דגל. "תמיד להשאר צמודים לדגל, כי אם סוטים מהדגל" הוא מזהיר "המרצדס תהיה פיאט".

בשיחה מיוחדת לאתר מאמע אומר אבי כץ "הנשים הן עדיין חריגות בנוף העסקי, החסמים שיש לאישה הם רבים הראשון הוא האמהות וניהול המשפחה. לא יעזור כלום, בשורה התחתונה האמא היא מנהלת את הבית ואם יש לה עסק לא יורד ניהול הבית, אלא מתווסף לה עוד עסק".

לרוב הנשים החרדיות הללו יש גם בעל בתמונה, מה איתו?

"במקרה הטוב בעל מצוין הוא בעל שעוזר, שימי לב לטרמינולוגיה" הוא מדגיש ואומר "הבעל עוזר, הוא לא נהיה עקר הבית. אישה שהיא גם אמא וגם אשת עסקים צריכה להיות וירטואוזיות כמו לוליינית בקרקס תמיד עושה לפחות שלושה דברים במכה אחת, לדבר, לבשל, לטפל, לשלוח פקס... למעשה כמעט לא לישון.."

"ולכן, הנשים שכן מצליחות הן גיבורות, כי אישה צריכה להיות עם פוטנציאל כפול של חריצות וזריזות כדי להצליח, זו המציאות, אם נאמר אחרת נשקר את עצמנו". "שמחתי לבוא לכנס הנשים של מעוף, זו במה מעניינת וחשובה, יחד עם חברות מקצועיות בעלות נסיון כמו BDO כשנותנים את היעוץ לעסקים עם הדחיפה הממשלתית, זה מגדיל את הסיכוי להצליח"

מה המסר שהיה חשוב לך להעביר לנשים האלו?

"המסר שיש לי הוא מסר מדהים, כולו מתוך הנסיון שלי, ואלו הן ההרצאות היחידות שיש היום שעוסקות בנושא האם אפשר לדעת אם נצליח, האם אפשר לגרום להצלחה ומה צריך לעשות כדי שזה יקרה. לא בתיאוריה אלא בצד הכי מעשי. ובמיוחד כשאני מדבר נשות עסקים, אני יודע שזה לא סתם, זה כמו לדבר אל מול אנשים עם יכולת כפולה, 200 אחוז של יכולת, ללא ספק נשים עם מעוף".

הקפה שלו עולה חמישה שקלים, אבל העצות שלו שוות זהב. כשהשיחה איתו מסתיימת, הוא בטח כבר רץ לעסק נוסף, מהפכה חדשה, או לעוד מלחמה למען השבת.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית