מה קרה לזיסי בתו של הרב?

מה קורה שביום אחד הכל לפתע מתמוסס, מה שחשבנו לפני רגע כי הוא הטופ בחיינו עובר באופן חד לצד השני. פתאום הנפש בוגדת בך, הגוף נשאר כמו שהוא אבל הנפש לא רגועה * התמודדות

טליה אדר | כיכר השבת |
זיסי היא לא סתם עוד נערה, היא מוכשרת, אצילית, יפת תואר, נעימת הליכות ובעלת מידות טובות ולפעמים אפילו יותר מדי. ובקיצור כל מה שאמא ואבא חלמו שתהיה להם בבתם. אביה של זיסי רב ידוע ומוכר בקהילה בה הם מתגוררים, אימה עקרת בית למופת ומנהלת ביד רמה ארגון חסד המספק אוכל לנזקקים מדי שבת. ביתם פתוח לרווחה והכנסת האורחים שלהם היא שם דבר בקרב בני הקהילה ומחוצה לה. כולם מכירים את זיסי בעלת החסד, היא סיימה כעת כיתה יא' ומתעתדת לעלות לכיתה יב', רבים לוטשים עינים על זיסי כשידוך עבור בנם וממתינים לזמן המתאים כדי להציע שידוך הולם לביתו של הרב.

הרב לדרמן היה ידוע כשקדן גדול הוא רב קהילה ופוסק הלכה ידוע, הוא מצטיין בסבר פנים עבור כל אדם, מלבד גדלותו ושקדנותו בלימוד התורה הוא ידוע גם כבעל חסד גדול. זיסי למדה בסמינר היא מוערכת מבין הבנות המוצלחות ביותר.

יום אחד נכנסה זיסי לכיתה באיחור, מה שאינו אופייני לזיסי, היא נראתה קצת אפופה ומעט חיוורת וניתן היה לומר כי היא אינה חשה בטוב, היא נעמדה באמצע הכיתה וצעקה: 'אתן מעצבנות', זיסי נבהלה מעצמה, היא ממש נראתה מבועתת מהצעקה שנפלטה מפיה, המורה אף היא היתה מוכת הלם: זיסי? הכל בסדר איתך? את מרגישה טוב?. זיסי לא ענתה היא פנתה לשבת במקומה. הרכינה את ראשה בין כפות ידיה ושתקה.. שתיקה כואבת. כעבור חצי שעה זיסי קמה ארזה את דבריה ופשוט יצאה.

"שלום, מדברת המורה של זיסי: גב' לדרמן רציתי לשאול בשלומה של זיסי, היא נראתה היום מוטרדת ומעט מוזרה משהו שאינו אופייני לה".

"תודה רבה על ההתעניינות" השיבה הגב' לדרמן: "אני מקווה שממחר היא תרגיש טוב יותר, היא קצת במצב רוח ירוד, אבל היא בסדר".

"גב' לדרמן אם צריך עזרה אנחנו כאן, אני קצת מודאגת".

"הכל בסדר, הסירי דאגה, תודה רבה"... ניתוק.

זהו שמאז הכל לא היה בסדר, יום למחרת זיסי הגיעה יותר מאוחר, היא נכנסה שוב לכיתה והפעם, עמדה מול המורה ואמרה לה 'את פשוט מעצבנת', זיסי צעקה ושוב נבהלה, היא אפילו רעדה, המורה הבינה כי משהו אינו כשורה עובר על זיסי, ובקשה ממנה להתלוות איתה לחדרה של המנהלת, זיסי נענתה אך גם שם חזרה הסצנה על עצמה.

זיסי נשלחה לביתה. הימים הבאים שעברו על זיסי ובני משפחתה היו קשים מאד, זיסי עברה טיפול פסיכיאטרי ואובחנה כלוקה במאניה דיפרסיה. איך ייתכן כי זיסי המוכשרת והמוצלחת נפלה כך פתאום. מיותר לציין מה עבר על הוריה של זיסי, ההלם, הציפיה והאכזבה הגדולה, החשש מפני העתיד, מה יהא על השידוך של זיסי? איך תקים את ביתה? לא מרפה מהם לרגע, הם מודאגים. לכך הם לא ציפו, היא לא הראתה שום סימן מיוחד או שמץ של התנהגות המעידה כי מאניה דיפרסיה מקוננת בנפשה..

מאניה דיפרסיה, הינה מחלה שיכולה להתפרץ בכל שלב בחיים, היא כמו כל מחלה אחרת, כגון: סוכרת, לחץ דם, תרשת או כל מחלה כרונית שקיימת. היא אמנם פוגעת בנפש ובאה לידי ביטוי בהתנהגות, אך עם שימת לב וקצת מודעות לסממנים, והידיעה כי הי מחלה הורמונלית לכל דבר, ניתן לטפל ולחיות איתה בשלום.

מאניה דיפרסיה בעיקר גורמת לתנודות חדות במצב הרוח, באה לידי ביטוי בהתנהגות, ולעיתים היא אף שוחקת את הרצון והחשק לחיות. היא מופיעה בשל כשל הורמונלי, ובאה לידי ביטוי ברגשות המשפיעים גם פיזית על הלוקה במחלה. היא מביאה עימה ייסורים בלתי נסבלים, ייסורי נפש בעיקר שיכולים להוביל לרצון עז לשים קץ לחיים.

זיסי היא אחת מתוך בנות נפלאות שהוריה והסביבה שלה לא דמיינו לרגע כי היא תקלע למצב כזה, ברגע שהסביבה מודעת ניתן לעזור לאלו שהמחלה מתפרצת באופן פתאומי, ובכך ניתן למנוע אסון שלפעמים יכול להיות בלתי הפיך, עירנות זה שם המשחק.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית