הילד שלך גנב? כך תתמודדי עם זה

תופעת הגניבה אצל ילדים קטנים, שכיחה בגילאים 8- 10. הם מנסים לפרוץ מוסכמות ובודקים גבולות * היועצת חגית אמאייב משיבה לשאלות הגולשות בנושאי חינוך, הורות וזוגיות * מה עושים כשהילד שלך גנב? האזינו

Mame | כיכר השבת |

שאלה:

יועצת יקרה! קרה לי מקרה שבחיים לא נתקלתי בו ואיני יודעת כיצד לנהוג

הבת שלי שתהיה בריאה בת 8 מצאה כסף לפני כחודש. שאלתי אותה איך? היכן? ואת וכל השאלות הנדרשות. והיא אמרה לי בדיוק איך. טוב כעבור כמה ימים הסתיימו הלימודים והיא הביאה תעודה יפה מאוד ב"ה, כמחווה הבטחתי לה יום כיף, ולקחתי אותה לעיר קניתי לה חוברות, מדבקות, וכל מני דברים קטנים ששימחו אותה, ובנוסף הבטחתי לה שנלך גם לבריכה במהלך החופש.

אתמול היא באה אלי ואמרה לי אמא מצאתי 50 ש"ח. הופתעתי שוב, ושאלתי אותה איפה? ואז היא לקחה אותי למקום והראתה לי, שוב אחרי כמה שעות היא אומרת לי, אמא ניראה לי שיש במקום הזה עוד כסף. זה כבר לא היה ניראה לי מוזר. עקבתי אחריה וגיליתי שהיא קודם לוקחת כסף מהארון של הבת שלי, וכאילו יורדת למטה לרחבת חניית המכוניות וכביכול אומרת לי שמצאה זאת שם. עצרתי בעדה והתחלתי לשאול שאלות, וביררתי עם ביתי כמה כסף חסר לה, והשקר התגלה.

אני ממש המומה מההתנהגות שלה, כי איננו מחסירים ממנה דבר, כל צרכיה ואפילו מעבר. מה עושים? היא דיברה איתי והסברתי לה הכל ואפילו ירדו לי דמעות. האכזבה היתה גדולה, ואת האמת הייתי צריכה להוציא את זה ממנה, בזה שאמרתי לה שיש לנו גנב בבית, ושאני יזמין משטרה כדי לגלות מי גנב. מה את אומרת על דבר כזה? ועוד כשהיא מצאה היא שיתפה את בעלי והתקשרה אליו כדי לספר לו. יש לציין שהיא ילדה טובה, המורות אוהבות אותה מאוד, מתנהגת ועוזרת לחברות בכיתה, עוזרת לי בבית בכל מה שאני מבקשת, ממש ילדה טובה. עכשיו היא גם כתבה לי מכתב חרטה על המעשה שעשתה.

תשובה:

היועצת חגית אמאייב משיבה:

הסיטואציה אכן קשה ולא נעימה ומלווה באכזבה גדולה, כפי שציינת היא ילדה טובה ואהובה, פשוט היתה לה פה חולשה כנראה, נכון לרגע זה יש בידייך כח למנף את הילדה או להפיל אותה,להרוס או לבנות. הילדה בעצם היא ילדה טובה, ומכיון שאין חשש שהיא אינה בריאה בנפשה, נצא מנקודת הנחה שלילד יש צורך לשבור מוסכמות מידי פעם ולבדוק מה קורה, היא כביכול בחנה את הגבולות בתוך גבולות הבית, שזה לכשעצמו יפה, ישנם ילדים שבוחנים מחוץ לבית, מה שהופך את זה לאתגר קשה יותר. יש בנפש של האדם את הצורך לבדוק מה קורה כאשר אני סוטה מהתקן, האם יאהבו אותי עדיין.

גשי אליה, שבי איתה ותאמרי לה כי התאכזבת מכך, אבל את יודעת שלא היתה לה כל כוונה רעה, ושאת מאמינה שזה משהו חד פעמי, ולדבר אליה בצורה אחראית ובוגרת, להדגיש כי היה לה צורך לקחת משהו שהוא לא שלה כדי שגם לה יהיה. . לא כל מה שאנחנו רוצים אנחנו צריכים או מקבלים, נותנים לך כפי מה שאת צריכה, אני מאמינה בך ובטוחה שאת מתחרטת. שםהמשחק כאן הוא אמון, לא להפוך אותה חליליה לגנבת וצריך להזהר לא להכניס אותה לתבנית 'הגנבת' אלא 'מודה ועוזב ירוחם'. לכולנו יש את הנפילות שלנו, מי שמודה הוא יהודי, ספרי לה על יהודה שהודה שטעה בטעות קשה, וזה הופך אותנו ליהודים טובים הטעויות, הנפילות והקימה מהנפילה הם מה שהופכים אותנו לטובים, חריגה מגבולות זו תופעה נורמלית. צריך להעצים אותה מהמקום הזה, ולדבר על הדברים הטובים שבה. להוציא אותה מהמקום של הנפילה ולקחת זאת כמנוף וכלי עזר. זה רלוונטי גם במקרים שילד שנתפס משקר, בורח מבית הספר, מהבית וכדו'. בהצלחה!

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית