גברים, חושבים להינשא שוב? יש סיכוי שתכנסו לדיכאון

לא טוב לכם בנישואים הראשונים? לא בטוח! מחקר חדש שנערך בשודיה בקרב 200 אלף גברים מצא כי הם נוטים יותר להיכנס לדיכאון * האם המושג 'אשת נעורים' חזק יותר מכפי שחשבתם? לפי השוודים מסתבר שכן, אל תמהרו להתפרק (זוגיות)

יערית אלבז | כיכר השבת |
הם ישבו האחד מול השניה במטרה לגשר על הפערים בינהם, היא טענה כי אינה מבינה מה עובר עליו בזמן האחרון ואילו הוא טען מנגד שאינו מסוגל להמשיך את הנישואין הללו. היא אישה טובה, אמא טובה ושאר מיני בלה בלה.. אבל.. הוא רוצה להיות מאושר, ובנישואין הללו הוא לא יכול לממש את אושרו.

מסתבר שלגברים המצפים לאושר במערכת נישואין שניה ישנה טעות. מחקר חדש בדק ומצא כי השינוי ממערכת נישואין אחת לשניה אינו בהכרח הגורם לאושר. גברים בנישואין שניים עלולים ללקות בדיכאון יותר מגברים בנישואין ראשונים.

המחקר נערך בשוודיה על קבוצה של 200 אלף גברים, שנולדו בין השנים 1952-1956 בטווח הגילאים שחוו משבר אמצע החיים, הם נצפו בדוחות ובמעקב על אורח חייהם, קבלת החלטות על חיי הזוגיות שלהם והתוצאות היו חד משמעיות. גברים שחוו משבר אמצע נישואין ורצו לצאת מנישואיהן הראשונים, על מנת לשחזר את שנות נישואיהם המאושרות ולחוות אהבה ניתקלו במפח נפש, עד כדי דיכאון, הם צרכו תרופות ונוגדי דיכאון על מנת לאושש את עצמם.

החוקרים טוענים כי הקושי בנישואין שניים אצל גברים, בא לידי ביטוי בקושי שלהם לנהל מערכת יחסים תקינה עם ילדיה של האישה, וכן פיתוח מערכת קשרים חדשה עם הוריה ומשפחתה של האישה השניה. כמו כן נשים במערכת שניה מאיצות בבעליהן ללכת לטיפול ולטפל בבעיות זוגיות יותר מנשים בנישואין הראשונים.

מסתבר ש'אשת נעורים' הוא לא סתם מושג – הקשר הנפשי בין זוגות שנישאו בראשונה ובנו חיי זוגיות וחי משפחה הם בהרבה יותר יכולים להיות מאושרים במידה ויושקע בהם מאמץ יותר ממערכת נישואין שניה. על אף שנדמה כי בסיבוב השני יכול להיות טוב יותר.

גברים במערכת נישואין שניה בעלי 27 אחוז יותר סיכוי ללקות בדכאון מגברים שלא נישאו, או שנמצאים בחיי הנישואין הראשונים שלהם לאורך זמן. לא בהכרח שהנישואין ראשונים הם קלים ומאושרים, אך לנוכח המחקר השוודי כנראה שהרבה יותר מאושרים מנישואין שניים.

גברים שימו לב, לפני שמתפרקים עושים חושבים..

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית