האם הספרדים 'רפי שכל'?

סיפורי הזוועות בין עדות מגזרים וצבע עור קיים מאז ומעולם, נראה כי אין מה לעשות עם זה וכי זהו נתון עובדתי מצער, או שלא ממש את כולם * "להוציא מהישיבה את כל ספרי הקודש שכתבו הרבנים הספרדים" מי אמר את המשפט הזה? רמז זה לא לפיד

נילי גינגולד אלשיך | כיכר השבת |
אני מקלידה לכם קוראים יקרים מדם ליבי, ברעש הלב החזק ומפעימות המקלדת אני מנסה בכל נפשי להכות על לבבות חרשים, אני אפילו לא מציינת שאנו בחודש הרחמים וכי מצוות ה'נשים מלומדה' היא מכת כל המכות.

אני יודעת שיש מי מכם שירימו גבה ואף שתיים אך תשעה באב עדיין כאן! למרות שאנו באלול, סתם כדי לתזכר..כל יום שמשיח לא בא זה תשעה באב. על רחמים אני כבר לא מדברת אנו ממהרים לשפוט מדוע נוער חרדי נושר, מדוע זמרת חרדית עולה על במה ושרה. מדוע נער מחמדים עוזב את הענווה ובורח לענווה..ומדוע חסיד גור מציג את 'פניו האמיתיות' דווקא אצל אמנון לוי.

אולי כי שכחנו מה היא אהבה ואולי גרוע מכך, אולי אנו כלל לא יודעים מה היא אהבה. לו ידענו לתת במה לעוד נשים לשיר, לא ידענו לשבור שתיקה כשנער מחמדים מקבל טיפול גופני מרבו או מלמדו, לו לא השארנו נערות ספרדיות בביתם שכל עוונם שאינם נולדו בצבע עור הנכון (שזופות כאילו..) שלא לדבר על שם משפחה ועל כך שיש ספרדים בגוון בהיר שמסתירים עדתם כדי לעבור את הסלקציה. כן, כן אל תיפלו מן הכסא זו בדיוק המילה סלקציה, וכי לא למדונו אבותינו על מידה כנגד מידה.

לעולם לא אשכח שפגשתי בחסידה שטענה בפני כי אחיניתה החצי שכנזיה והחצי מרוקאית, שהלכה לבית הספר החסידי האשכנזי הטהור, כאשר גם בגזע פרצה שמועה, כי היא חצי מרוקאית (בצער רב), כאשר שמעה על כך מנהלת בית הספר עברה מדלת לדלת בבניין כדי לבדוק האם היא אכן מרוקאית. עד שהגיעה הנקישה הגורלית, בדלת והמנהלת עמדה לפני האם המזרחית, בשאלת חיים ומוות, האם זה נכון שהיא משתייכת לעדות המזרח, האם כמובן השיבה בשלילה כמצילה את חיי ביתה...

לא סתם כתבו בספרים הקדושים שעתיד עם ישראל, להיות מובל על ידי זרע עמלק, וכי מה נאמר לנערה זו שעומדת ורואה את אמא משקרת, חלמתם כי יהודים יסתתרו מיהודים, וכי מי שאין הוא יודע את ה׳.. ואז משיבו אל לבב. איך נוכל לצפות ממנו להיות חרד לדבר ה׳, דבר אחד בטוח לו היתה חילונית היו עושים הכל להחזיר אותה בתשובה, בזמן שיש מי שמעלה את עם ישראל לאוניה, יש מי שקודח בבטן הרכה חור שלא מיועדים למים חיים. איפה החזון שהיה מרים כל צעקה.

הלא יש סיפור מפורסם שפעם אחת באו שני רבנים וביקשו רשות לא להכניס ספרדים לישיבה, בטענה שהם קצת 'רפי שכל', כן, כן הינהן הרב בראשו והם היו מופתעים שכן היה ידוע 'החזון איש' בעל החזון באהבתו את כל בית ישראל, מיד שנפרדו לשלום עצר אותם החזון איש, ואמר רק בקשה אחת יש לי ממכם תוציאו מסדר הלימוד את הרמב"ם ואת האלשיך הקדוש והבן איש חי הקדוש ורבי סעדיה גאון והרש"ש ורבי שלום שבזי, ובכלל גם את התנ"ך. מה? הסתכלו הרבנים זה בזה ובחזון איש, הכיצד נוכל ללמד בלי כל ספרים אלו, הם הרי אבני הדרך של עם ישראל? כן..כן ענה להם החזון איש בעל החזון, הרי כולם ספרדים 'רפי שכל' לפי שיטתכם וכי הלא משה רבנו נולד במצרים ואברהם אבינו בעיראק. וכי מהם תרצו ללמוד וללמד?

הרבנים השפילו מבטם והבינו את המסר, אך היום אין הרבה אנשים עם חזון שלא לדבר על אנשים.., אני מאוד מקווה שגם באלעד יבינו אחרי הכל העיר שנושאת את שם ה'קל-עד' אמורה לנהוג במידותיו ,אף הוא רחום אך אתה ואהבה לרעך כמוך זה כלל גדול בתורה. ומי שרוצה מוזמן לקרוא את הספר וויכוח על אהבה, שכתב האברבנל ולא אל תטעו גם הוא ספרדי,
ומי יודע אולי האחת מהתלמידות שיושבת בבית, היא הנינה שלו? אולי יותר טוב עם סמינרים כאלו עדיף באמת להישאר בבית.

ולא אל תטעו עצמכם זו לא חרדיות זו חרדה, חרדה מהאמת! ביום שיבוא המשיח נחזור להיות מאוחדים 12 שבטי ישראל
לא ליטאים, לא ספרדים, לא מתנחלים חילונים, לא מסורתיים, לא פטישים לחסידי גור, ולא גורנישט. אלא בני ישראל רחמנים בני רחמנים ואהבה כבר אמרנו, בבית.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית