קורע לב: המילים שלא נאמרו רק נכתבו

מכתב קורע לב מאם לבנה שטבע בטיול, מאז היא בחרה בדרך מיוחדת להתמודד עם אובדנו הבלתי נתפס, ולהנציח אותו על ידי הגברת המודעות לבטיחות בטיולים * אורית אביבי " לא עייפתי מלחכות לך בני" מכתב לשנה החדשה

אורית אביבי | כיכר השבת |
לאביתר
ילד יקר שלי.
מה שלומך?אצלנו הכל כרגיל...אנחנו לומדים לחיות עם הכאב, לתת לו מקום של כבוד לצד השמחות, לצד הרגעים המחוייכים. לומדים לקבל את הגעגועים התמידיים והצורבים אליך כחלק בלתי נפרד ממכלול הרגשות. כמו בכל ערב ראש השנה כתבתי לאחיך ולאחיותך מכתבים ורציתי לכתוב גם לך.

אבל אתה לא כאן כדי לקבל את המכתב שלי. ולא תבוא לתת לי חיבוק אחרי שתקרא אותו. ואני ממש לא בטוחה אם באמת תקרא את המכתב . אני מאחלת לכולם איחולים לקראת השנה החדשה ושואלת את עצמי מה אני יכולה לאחל לך? קצת מוזר לי לאחל לך שנה טובה. אינני מבינה במושגים של שנים בעולם העליון.

ובכלל – מה מאחלים לילד שכבר לא נמצא בעולם החיים? שתמצא חברים טובים? שתצליח בלימודים? אולי אספר לך על השנה החולפת, על אחיך אלעזר שאינך מכיר אבל הוא מכיר אותך כמו שילד בן שנתיים יכול להכיר ואפילו יודע להגיד: "תר" בכל פעם שמראים לו תמונה שלך. על אחיותך שבגרו והפכו לנערות. על אופיר שהוא תלמיד מצטיין בכיתה ב', על אביעד שהפך להיות בחור נאה ומרשים ושעכשיו בשעור ב' בישיבת הסדר.

או אולי עלי ועל אבא שהתבגרנו בעוד שנה, מאז שהיית תינוק היית גורם לאנשים לסובב את הראש ולהתבונן בך שוב, ולחברים ללכת שבי אחריך. אני מדמיינת אותך אם היית עכשיו אתנו, בטח היית גבוה וחתיך ומרשים את כולם קודם כל במידותך הנעימות והעדינות. בדרכיך האצילות. אני בטוחה שהיית גם תלמיד מצטיין ושכל הדלתות היו פתוחות בפניך לבנות לך עתיד מבטיח.

כל כך מרגיז שחייך נקטעו ככה במוות מיותר. כמה שאני מנסה, אני לא מצליחה לשכוח את אותו ערב ארור. ככל שעובר הזמן אני מפנימה את העובדה ויחד עם זאת מסרבת להשלים איתה. העובדה שאין לי יותר אביתר. הילד היפה שלי איננו.
אני כל כך מתגעגת אליך ילד מתוק. מיהרת מידי ילד שלי. עזבת בחטף בלי להגיד שלום. אבל אני שמחה שבורכתי בילד נפלא כמוך ואפילו שזה היה רק לשתים עשרה וחצי שנים.

לפני כחודשיים חלמתי עליך. היית בישיבה ואני באתי לבקר אותך ושאלתי אותך למה אתה לא בא הביתה. הרי אביעד כבר יצא לחופש ולמה אתה לא מגיע? ענית לי: "אל תדאגי אמא, אני מתפלל הרבה" כאילו כדי שאבין אתה מתפלל עלינו שם למעלה. אני ממש מקווה שזה אכן כך ושאתה מתפלל שתהיה לנו שנה טובה. שנה של נחמה ושמחה. שנה של בריאות, שנה של שלום עם הסובבים אותנו ושל הצלחה בכל המישורים. שנה של פרנסה טובה, של שפע . של שמחות. של שקט נפשי.

קצת מוזר לי לאחל לך שנה טובה ילד יקר שלי.. אין לי מושג במושגים של שנים בעולם העליון. בכל מקרה אני מאחלת לך שיהיה לך טוב איפה שאתה. אני בטוחה שאתה יושב בשורה הראשונה בכיתה של תינוקות של בית רבן שלומדים עם הקב"ה אתה בטח תלמיד מצטיין ושואל קושיות חכמות.

תעשה לי טובה תנסה לקדם את העניינים שם למעלה שיגיע כבר המשיח ויחד איתו יקומו לתחייה כל המתים. אין לי מושג איך תראה. האם תישאר קטן כמו שהיית? זה יהיה כל כך מוזר שאחיך התאום יהיה גדול וגבוה ממך ושאחיותך שיותר קטנות ממך כבר עקפו אותך בגיל...

בכל מקרה אני בטוחה שכולנו נשמח ונחבק אותך.
לא עייפתי מלחכות לך בני
אוהבת ומתגעגעת
אמא.

http://www.evyataravivi.org - בקרו באתר להנצחת שמו של אביתר אביבי ז"ל

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית