8 עצות שיעזרו לך לגרום לילדים לעזור בבית

את לפתע מוצאת עצמך צורחת; "אני לא פיליפינית" ואז דממה, מי אמר שאת כזו? שאלה אחת הבנות. ואת בעצם התכוונת לזה שאין לך עזרה בבית, הם לא הבינו כלל, שזה מה שאת צריכה. יכול להיות שאם תטילי תפקידים באופן ברור הם אפילו ייהנו לעזור לך * כמה עצות שיעזרו להם לעזור לך (משפחה)

טליה אדר | כיכר השבת |
1. דברי אליהם ברור

ילדים לא מבינים רמזים, בקשי מהם באופן ברור והטילי עליהם מטלות שיתאימו להבנתם, במידה ואת רוצה שיסדרו את החדש פרטי להם לפחות בפעם הראשונה מה תפקידם, ומה הם צריכים בדיוק לסדר בחדר שלהם.

2.למדו אותם את תפקידם

כאשר אתם מחלקים תפקידים, הקדישו זמן ללימוד התפקיד, תנו לו שם, ועשו אותו חשוב בעינהם, צרו סביבו שיח על מנת שהילד ייקשר לתפקיד ויעשה אותו בשלמות.

3.לא לכעוס על תלנותיהם

ילדים הם עם מתלונן, הטלת תפקיד ואז הגיע 'מטר' תלונות, אל תתרגשי, הקשיבי ומקדי אותם כל אחד לתפקידו, נסי לשמוע ולהקטין את תלונותיהם על מנת להראות להם שזה לא כלכך נורא, ובסהכ' אם עושים זאת בשמחה זה בהרבה יותר קל.

4.הביעו הערכה וכבוד

תנו להם הרגשה כי הם חשובים ומוערכים מאד, ועד כמה תפקידים ומטלות בבית יכולים להועיל להם לרכישת מיומנויות חשובות בחיים, תזכרו כי בעצם הטלת המטלות שאמורות לעזור לך בבית, את עוזרת להם יותר, כך הם רוכשים מיומנויות חשובות לחיים.

5.עידוד

עידוד הוא המרכיב חשוב ביותר בתהליך כולנו מונעים מעידוד ופידבק סביבתי, קל וחומר כאשר מדובר במטלות שנתפסות כברורות מאליהן, גם על הטעויות שהם עושים בדרך עלינו לעודד, להשתדל לא לבקר אותם או להנמיך את רוחם, טעויות הם חלק מהדרך ומתהליך הלמידה, עידוד נוסך בהם כח לרצות לעשות עוד.

6.שירים וניקיונות

צרו בבית אוירה טובה ושמחה, הרבה יותר קל וממריץ לעבוד כאשר יש שירים מתנגנים ברקע, האווירה נעשית נעימה ומאתגרת, והופך את המטלה בתפיסה אסוציאטיבית כנעימה ושמחה.

7. תחמו בזמן

הטילו מטלות ותחמו אותם בזמן, לפעמים לילידים אין תחושת זמן הם יכולים להימרח עם המטלה, עזרו להם להגדיר ולתחום את זמנם על מנת שיוכלו לעשות את המטלה באופן מושלם ובזמן סביר ולמנוע תסכול מיותר.

8. אל תשכחו לומר 'תודה'

נכון שהם חייבים ליטול במטלות וכו', אך לומר תודה אינה קשורה לחייבים או כאלו שעושים זאת מרצונם החופשי, תודה היא הבעת הערכה שמחייבת אותנו בתור הורים גם כדוגמא אישית לילדינו, וגם כי באמת בחיינו לא כל דבר ברור מאליו במיוחד כשמדובר במתנה שנקראת ילדים..

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית