שוב יצאת פרייארית?

או שאולי הפעם יצאת גדולה? לפעמים את מרגישה שממש קשה לך לתת עוד מעצמך, מה את עושה? כשאת מרגישה ש"המסע" כבד ואת עייפה * מה עושים במצבים שאת כבר לא מסוגלת? (משפחה)

הרבנית מאיה לב | כיכר השבת |
שוב הכל נופל עליך? ניקיונות, בישולים, כביסות והילדים, עבודה, סידורים ולך לא ממש עוזרים. את הכלים בכיור צריך לשטוף או עדיף "לשבור" (חס ושלום, רק מטאפורית) גם אם את עושה "שביתה" הכל יישאר כפי שהיה. ולך תצטבר כאן העבודה, ביקשת עזרה ואף אחד לא נענה.

אולי הפעם לך עזרו, אך הדברים מיד למצב הקודם חזרו, זה קשה, אולי גם מתסכל את מרגישה כבר "מלאה" את עייפה וכאובה, רוצה חופשה? ללכת לישון? איך יתנהל כאן הכל? גם במצב רוחך את משפיעה את יודעת שאם תחייכי, לבני ביתך כוחות תתני וכשאת ההפך מרגישה, איתך יהיו הם בהרגשה השפעתך כה מרובה וכשאת מחפשת כוחות. ואולי יורדות כבר הדמעות, רגע לפני שאת נשברת, תקראי ובעזרת השם תרגישי אחרת:

בפרשת השבוע "חיי שרה" אברהם שולח את עבדו לחפש אשה לבנו ומי זוכה להיות זו האשה? מדוע היא? בשל מה רבקה הצדקת, מראה לך מה הוא חסד, נתינה ללא גבולות, מהדרת במצוות. "כד,יח וַתֹּאמֶר, שְׁתֵה אֲדֹנִי; וַתְּמַהֵר, וַתֹּרֶד כַּדָּהּ עַל-יָדָהּ--וַתַּשְׁקֵהוּ. כד,יט וַתְּכַל, לְהַשְׁקֹתוֹ; וַתֹּאמֶר, גַּם לִגְמַלֶּיךָ אֶשְׁאָב, עַד אִם-כִּלּוּ, לִשְׁתֹּת. כד,כ וַתְּמַהֵר, וַתְּעַר כַּדָּהּ אֶל-הַשֹּׁקֶת, וַתָּרָץ עוֹד אֶל-הַבְּאֵר, לִשְׁאֹב; וַתִּשְׁאַב, לְכָל-גְּמַלָּיו. "

נותנת רבקה מעבר למה שכביכול הייתה צריכה וממהרת זאת לעשות וזוכה לגדולות. ובהמשך הפרשה יצחק יוצא לשדה ומה שם הוא עושה? משוחח עם השם...מתבודד !כן! כן! כד,סג" וַיֵּצֵא יִצְחָק לָשׂוּחַ בַּשָּׂדֶה, לִפְנוֹת עָרֶב". בואי תלמדי מזו הפרשה, זוהי בעצם לך מטרת חיים...ה-משימה! לעשות חסד עם בעלך.. ילדייך.. בני ביתך... עם הסובבים אותך... נתינה אין סופית... כך את יוצאת הגדולה! את נותנת ללא תמורה! גם כביסה וגם כלים, לטפל בילדים, בישולים ואפיה עבודה .. את במרוצה... כל מעשה שהנך כאן עושה בהארת פנים ובשמחה.. מזכה אותך נסיכה תחייכי תהיי שמחה!

אך כיצד תקבלי כוחות? מהתבודדות בשדות, בכל מקום בכל זמן, פעם ביום כמובן, רבי נחמן מברסלב - הרופא הגדול מגלה לך את הפתרון: "ונתתי עשב בשדך "(ליקוטי מוה"רן תורה ל"ט) עשב: "עושה שלום במרומיו, הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל"

כשאת יוצאת לשוחח עם השם את מביאה את השלום, שלום בתוך עצמך השלום בביתך השלום עם הסובבים, זה שישפיע גם במרומים בשדך: מורכב מהמילים: שד בך הדבר השלילי המחשבות, הנפילות, העצבות, הדיכאונות, ההרגשות המבלבלות, תחושת התסכול וחוסר הכוחות. הם בך עמוק בפנים ועליהם להתגבר לבד לא יכולים, רק בשיחה זו החשובה תביאי את השלום, הישועה והברכה.

התפילה:

עושה שלום במרומיו
עזור נא לי עכשיו
תן לי את הכוחות
את הטוב רק לראות
לצאת לשוח איתך בכל יום,
לקבל כוחות להשפיע פה ו.. להביא שלום,
לעשות חסד עם הסובבים אותי,
בעיקר עם בני ביתי,
לתת מתוך שמחה,
לעשות בחיוך ואהבה,
וגם כשאני עייפה,
שאקדים וארוץ,
לעשות את מה שנחוץ
את השבת להכין
לשבת עם הילדים...
לנהל את הבית והמשפחה,
להבין אני כאן המשפיעה
להבין שזו זכות גדולה
שיש למי.. ויש גם מה
זה לא מובן מאליו
שאני עושה כל זאת עכשיו
שאתה בורא עולם,
מסייע לי כל הזמן.
נותן לי את האפשרות
כח ובריאות.
תן בי רצון ומחשבה טובה
הרי אני בתך היקרה
שאדע לעשות גם "חסד" עם עצמי.
ואגיע לפגישה איתך כל יום אבי!
וכשלי יהיו כוחות
ירוויחו מכך הבריות
עושה שלום במרומיו,
הוא יעשה שלום בתוכי בכל מצב...

הרבנית מאיה לב מחברת הספר "את נסיכה אמיתית" M.A. במנהל חינוכי ומגשרת בתחום המשפחה. מוסרת שיעורים ברחבי הארץ. לתגובות והזמנות של הספר ושיעורים ניתן לפנות coach.milev@walla.co.il

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית