אני לא צבועה! פשוט יש בי גם וגם וגם..

מה קורה לך? אי אפשר להכיר אותך? פעם את ככה ופעם את אחרת, אי אפשר לדעת מה יהיה איתך בעוד רגע. את ממש חידה, רגע אחד את ממש מתנהגת כ'אשת חיל' ורגע אחרי כ'חייל' אפילו לא חיילת. מלאה בכוחניות ללא כל רוחניות, פעם את בוכה ופעם את צוחקת את ממש מבלבלת * לאן את רצה? מה הכיוון? ממה נובע כל הבלבול? (משפחה)

הרבנית מאיה לב | כיכר השבת |
מה קורה איתך? כמה פעמים את שואלת את עצמך שאלות כאלו ואחרות ולא תמיד מוצאת תשובות. בחיי היומיום הנך נמצאת במרוץ...את בריצה מתמדת אחרי עשייה, במחשבה, בקבלת החלטות כאלה ואחרות הנך נמצאת בצמתים רבים המוגדרים -בלבולים! איך יכול להיות שרגע אחד את כל כך שמחה ורגע אחר מרגישה עצובה? רגע אחד את מרגישה "מוצלחת" וברגע אחר את חשה שאינך גורמת חס ושלום כל "נחת"? רגע אחד את חזקה ומיד לאחר מכן שברירית ורכה.

ברגע אחד את מלאה בסבלנות ונתינה וברגע אחריו עייפה ורצוצה ואין לך סבלנות וכוחות לתת לאחר, רגע הנך מרגישה כ"צדיקה" זו שגורמת נחת לבורא, הצלחת להתחזק ולהתפלל כראוי ומיד אחר כך מגיע ה-שינוי.

רוצה להאיר פנים, אך הנה את שוב בנפילה: מידת הכעס ,העצלות, העצבות משתלטים. את נמצאת בבלבול, איך זה יכול להיות? זו אני אותה האחת? בניגודיות והקוטביות הזאת? והבלבול מסוכן יכול לגרום לך ליפול, להכניס אותך לא עלינו לעצבות ,לצער, למרות שחורות וזה לא הכל, בקיצור מצב לא פשוט..

אך כמו שכתב רבינו הקדוש והנורא, רבינו נחמן בן פיגא זיע"א, הנחל נובע מקור חכמה. מגלה לך את הסוד הנפלא תקשיבי, את לא היחידה. בואי נסי להבין מה את עוברת ולהתחזק, להרגיש בעזרת השם אחרת. אמר רבינו זצוק"ל: 'האט איז מען א מלאך, האט איז מען א גלח'. לאמור: כך הוא האדם, הנה הוא מלאך, והנה הוא כומר רח"ל" (שם ל"ח). רגע אחד את מתנהגת וזוכה להיות כ"מלאך" ורגע כ"כומר" השם ירחם. וזה ניסיון לא פשוט וזוהי העבודה, זוהי גלות הדעת והתמודדות היומיומית שלך.

בפרשה השבוע : "תולדות" "כה,כב וַיִּתְרֹצְצוּ הַבָּנִים, בְּקִרְבָּהּ, וַתֹּאמֶר אִם-כֵּן, לָמָּה זֶּה אָנֹכִי; וַתֵּלֶךְ, לִדְרֹשׁ אֶת-יְהוָה" כתוב שבבטנה של רבקה ישנם תאומים (תומים), הם בקרבה מתרוצצים. את רצה לעשות להשיג, מנסה להגיע למטרות כאלו ואחרות, וכיצד נדע איך ולאן לרוץ? וכיצד לנהוג? רצה- מלשון ריצה, את נמצאת בריצה. רצה - מלשון רצון! הבעל שטוב הצדיק אמר שבעצם הרצון של האדם הוא זה שנחשב לו! וידוע לך ש"בדרך שאדם רוצה לילך מוליכין אותו". הגמ' במסכת מכות (דף י' ע"ב)

אז תפקידך הוא "רק" לרצות וברגע שאת רוצה להתקרב לטוב האין סופי יפתח לך, יסייעו בידך. עליך לא ליפול חס ושלום לצער, עצבות, או מרה שחורה. מפני שרצונך הוא ה"נחשב". תמשיכי לרצות ודעי שאת רצונך אף אחד לא יכול לקחת ממך. גם כשבקרבך מתרוצצים ורצים רצונות מנוגדים...תרצי בטוב אל תוותרי תתרחקי ממכאוב.

יתרוצצו: מורכב מהמילים יתרו –צצו, למה הכוונה? הרי אין אות מיותרת חס ושלום ובוודאי לא מילה בתורה הקדושה.
מכאן ניתן לראות יתרו שהיה במדיין מקום של טומאה בתו זכתה להיות אשתו של משה רבנו, מהמקום הנמוך רק מי שהיה שם, בנפילה יכול להבין ולהביא את הפתרון את הישועה. ולקראתו יוצא משה והזקנים, למה? כי יש לו את היכולת לתת את העצה הנכונה .

יתרו צצו- מהמקום שנפלת ממנו צצו (יצוצו) הפתרון, העצה, העלייה, התקווה, הדרך הישועה. תהיי בשמחה על כל מה שיש ומה שהיה, תמשיכי לרצות. זה העיקר לרצות זה תפקידך, מה עושה רבקה? וַתֵּלֶךְ, לִדְרֹשׁ אֶת-יְהוָה –זהו זה. זה בדיוק תפקידך ללכת לדרוש את השם הוא כבר יסדר הכל, תבקשי תרצי שזה יהיה רצונך, לרצות לא לכעוס, לרצות להאיר פנים לרצות להתפלל בהכוונה ולרצות להיות לבורא קרובה, וכן, לרצות להיות 'צדיקנ' (אגב זו לא מגרעה) הרי השם הטוב אוהב אותך כל כך ונותן לך אין סוף הזדמנויות בכל רגע ורגע לקום ולהשתפר.

אז רגע את מלאך, רגע את..נו...זה מה שיפיל אותך? רבנו מגלה לך שככה זה עובד, ראשית אל תפלי לעצבות חס ושלום פשוט תדעי שזו העבודה ורגע אחד שאת מתגברת ועושה את הבחירה הנכונה יצאת מנצחת ובגדול, רגע אחד שבו "רק" רצית. עולמות שלמים וגורלות שינית. אנו יכולות ללמוד מכך על חיינו בעצם בכל אחת ואחד מאתנו ישנם "יעקוב ועשיו" שמתרוצצים בקרבה. ב-קרב-ה : ניתן לראות: ב קרב ה' את נמצאת ב'קרב רצון' להתקרב לבורא ולגרום לו נחת.
הקרב הוא על השם, על הקדושה, על רצונותייך, על מעשייך, קרב ניתן לקרוא זאת כקרב-מלחמה ומאידך כקרב מהמילה קרוב-קירבה הנשמה הטהורה שלך נלחמת בכל רגע להתקרב אל הקדושה להיות קרובה ,אך, הקרב הזה אינו פשוט, הנך יכולה לנצח בקרב רק ע"י התבודדות ורצון.

למה הכוונה?

עשיו מיצג את תענוגות העולם הזה ואת המקום הנמוך שבו נמצאים העצב העצבות, המרה השחורה, הצער והמרדף אחרי דברים גשמיים, ובשביל כל זאת הוא מוכר את הבכורה...איי! אל תמכרי את הבכורה! הברכה! את נשמתך! תהיי כיעקב! ואילו יעקוב מייצג את הדרך הראויה את הרוחניות השמחה והקרבה לבורא יתברך שמו. בכל יום יש לך התלבטויות רבות, רגעים רבים של עליות וירידות ,בעצם בקרבך מתרוצצים "יעקוב ועשיו" זהו הניסיון בדור הזה, זוהי הגלות של הנפש שאתה הנך מתמודדת..

המילה תולדות מורכבת מהמילה תודות +ל! בגימטרייה ל=30. תודות את המילה תודות ניתן לקרוא מהסוף להתחלה והיא נשארת באותה המשמעות וכאן עליך להבין שלא משנה מאיזה כיוון שתגיעי מלמעלה למטה, מלמטה למעלה, מנמוך לגבוה, וגבוה לנמוך... בעצם על כל מה שעברת וכל מה שאת עוברת עליך להודות!

ההודיה היא זו שבעצם משמשת כ"מפתח" לקבלת השפע את הישועה ההודיה היא המהות שלך כיהודייה. נסי במשך 30 יום לשוחח עם הבורא ולהודות לו על הכל !ובעזרת השם יצטמצמו הבלבולים, הרצון יהיה ברור וה"ריצה" לכיוון הנכון. יינתנו לך הכוחות בטוב להידבק ואותו לרצות. ובעזרת השם הריצה והרצון שלך יהיו לאותו כיוון ליעקוב, לצדיק, לדרך הראויה לדרך שתפתח לך את הצהר לישועה.

התפילה:

השם הטוב והמטיב,
הרי אתה יודע,
הנך את קולי תמיד שומע,
אני כל כך רוצה
לצעוד בדרכך,
לגרום לך נחת,
להיות איתך ביחד,
ולעיתים בקרבי מתרוצצים,
שני ניגודים –הפכים,
תעזור נא לי בבקשה,
שלא אתבלבל במטרה,
וגם אם אני נופלת,
תושיט לי יד חמה ואוהבת,
תעזור לי כי אני רוצה,
ולבד אינני יכולה,
תן בי את הכוח לבחור באמת,
תן לי את היכולת להודות בכל עת,
תודה רבה לך אב רחום וחנון,
שזכיתי להכיר בכיוון,
אוהבת אותך מלאת געגועים,
לטוב למטיב לזמנים ראויים,
זכה אותי במתנת חינם,
שבדרכך אצעד כל הזמן,
מבתך האוהבת.

הרבנית מאיה לב מחברת הספר "את נסיכה אמיתית" M.A. במנהל חינוכי ומגשרת בתחום המשפחה, מוסרת שיעורים ברחבי הארץ. לתגובות והזמנות ניתן לפנות coach.milev@walla.co.il

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית