האם יש לך מוטיבציה?

אם את מרגישה כי לא ממש הולך לך, את מנסה והכל כבוי אצלך. אז כמה שעות לפני שמדליקים את הנרות, תבדקי משהו נוסף, אם יש בך מוטיבציה? במידה ואין תצרי אותה סביבך * מילים בכוחן לשנות הכל, אל תחסכי בהן! (תרבות)

מירי גפן | כיכר השבת |
ישנם דברים בחיים אשר אינם עולים כסף אך שווים כסף רב. בכוחו של הקו העקום של החיוך ליישר דברים ואף לקנות עולמו של השני בדקה, זה שווה המון. ישנם דוגמאות נוספות לרכישות השקעות בטוחות באפס כסף. אחד המוצרים הנקנים באפס כסף אך שוויו יקר הוא הערכה.

עידוד והערכה מקנים מוטיבציה

באגף הנידונים להוצאה להורג בכלא ישב אסיר שמן מאוד. כאשר הגיע יום ההוצאה להורג, ניסו להושיבו על הכסא החשמלי על מנת לבצע את ההוצאה להורג, אך מכיוון שהיה שמן מאוד גופו רב המימדים לא הצליח להיכנס לכסא ולכן נתנו לו פקודה: "יש לך שבועיים מהיום להוריד 15 קילו ממשקל גופך'! לאחר שבועיים שקלו אותו וגילו כי לא הוריד אפילו גרם אחד ממשקלו כששאלו אותו למה? ענה: "אין לי מוטיבציה".

מוטיבציה מהווה כח אנרגטי להנעה קדימה

כמשוואה ישירה בקטגוריית נושא זה, יחסי הערכה בין עובד למעביד. הדבר שווה לכל נקודה המתייחסת להערכה אנושית בכלל הציבור ומגוון מישורים. מחקרים מעידים שמוטיבציה חזקה קשורה להצלחה עסקית, רווחיות, פריון לאורך זמן, שיעורים נמוכים יותר של היעדרות ותחלופה, תגובתיות משופרת של הצוות וכתוצאה מכך, יכולת טובה יותר לחדש ולמלא את צורכי הארגון.

תוצרת הערכה פועלת בחזרה לטובה בעיקר למעריך יותר מלמוערך, משום שאנרגיית המוערך מתעצמת ואפקט התוצרת עבור המעריך מוכפל. יחסי מעריך מוערך מוצאים מקומם בתחומי חיים שונים. דוגמא נוספת, במישור חינוך ילדים. ככל שניתן לילדנו תחושת הערכה על מעשיהם כן יצמיחו כישוריהם פירות מבורכים וירוונו נחת רב.

בעולם המשחקים, כשילד משחק במשחק מחשב הוא מתוגמל כל הזמן במשוב מיידי על התקדמותו במשחק: נקודות, מטבעות, הודעות קופצות בסגנון "נפלא, המשך כך", או צלילים המעידים על הצלחות, לייקים ועוד מגוון רחב של משובים מיידיים המספקים תגמולים רגשיים לשחקן. אם הילד לא היה מקבל משוב מיידי על התקדמותו במשחק ורק אחרי שעות משחק רבות, היה מגלה שהוא לא בכיוון הנכון, היה מתייאש. צריך משוב על התקדמותו כל הזמן, מספיקה מילה טובה או פתק פרגון קטן והמוטיבציה של העובד תרקיע שחקים.

תחסכו בכסף, אל תחסכו במילים.

נקודה למחשבה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית